Frysningar med varmefilter
Skrekksoga om denne einsame ulven kan gjera deg skuggeredd på høglys sommardag.
Caleb Landry Jones spelar Martin, som vert massedrapsmann.
Foto: Another World Entertainment
Thriller
Regi: Justin Wurzel
Nitram
Med: Caleb Landry Jones, Judy Davis, Anthony LaPaglia
Kinofilm
I 1996 førte ei masseskyting på ein turistattraksjon i Tasmania til at strenge våpenlovar vart innførte berre tolv dagar etterpå.
Forstyrrande
Det er noko overhengande forstyrrande berre med konseptet spelefilm om gjerningspersonar, då det ikkje er råd å rista av seg kjensla av kor urettferdig det er at me heller vil høyra om dei skuldige i vondskapen enn dei uskuldige offera. Nitram er i høgste grad ein slik film.
Terror er latin for redsel, og eg blir redd. Premissane for filmen ligg der allereie, likevel er det noko med stemninga, det duse australske kveldslyset, surfarane, og så den altomfattande kjensla av at Martin (Jones) er så utanfor det heile. Skrekkscenarioet at mobbeofferet tek hemn, er gjennomført frå start til slutt. Sjølv om eg veit kva som skal skje, sender oppbygginga frysningar gjennom heile meg, og eg vil helst sjå vekk.
Forstørrande
Martin er usedvanleg vanskeleg å lika, men ikkje vanskeleg å synast synd på. Han har to foreldre som elskar han, og som også prøver å lika han (nydeleg spela av både Judy Davis og Anthony LaPaglia), men under den klønete framtoningen hans ligg ein mangel på empati som skremmer.
Kanskje hadde han vorte teken på alvor på ein annan måte dersom han var aggressiv og utagerande? Akkurat det gjer sjølvsagt skrekken endå sterkare – at det kan koma som lyn frå overskya himmel, at ein kanskje burde sjå det koma.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
På grunn av drapa i Oslo 25. juni har distributøren valt å utsetje premieren på ubestemt tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Thriller
Regi: Justin Wurzel
Nitram
Med: Caleb Landry Jones, Judy Davis, Anthony LaPaglia
Kinofilm
I 1996 førte ei masseskyting på ein turistattraksjon i Tasmania til at strenge våpenlovar vart innførte berre tolv dagar etterpå.
Forstyrrande
Det er noko overhengande forstyrrande berre med konseptet spelefilm om gjerningspersonar, då det ikkje er råd å rista av seg kjensla av kor urettferdig det er at me heller vil høyra om dei skuldige i vondskapen enn dei uskuldige offera. Nitram er i høgste grad ein slik film.
Terror er latin for redsel, og eg blir redd. Premissane for filmen ligg der allereie, likevel er det noko med stemninga, det duse australske kveldslyset, surfarane, og så den altomfattande kjensla av at Martin (Jones) er så utanfor det heile. Skrekkscenarioet at mobbeofferet tek hemn, er gjennomført frå start til slutt. Sjølv om eg veit kva som skal skje, sender oppbygginga frysningar gjennom heile meg, og eg vil helst sjå vekk.
Forstørrande
Martin er usedvanleg vanskeleg å lika, men ikkje vanskeleg å synast synd på. Han har to foreldre som elskar han, og som også prøver å lika han (nydeleg spela av både Judy Davis og Anthony LaPaglia), men under den klønete framtoningen hans ligg ein mangel på empati som skremmer.
Kanskje hadde han vorte teken på alvor på ein annan måte dersom han var aggressiv og utagerande? Akkurat det gjer sjølvsagt skrekken endå sterkare – at det kan koma som lyn frå overskya himmel, at ein kanskje burde sjå det koma.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
På grunn av drapa i Oslo 25. juni har distributøren valt å utsetje premieren på ubestemt tid.
Skrekkscenarioet at mobbeofferet tek hemn, er gjennomført frå start til slutt.
Brit Aksnes om Nitram
Fleire artiklar
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.
Foto: Wildside
Roma – ein lukka by
Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.
Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Ja til skule, nei til studentfabrikk
Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.
Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB
Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger
Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.
Foto: Andreas Roksvåg
Syltynt
E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.
Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.
Foto: Vegard Giskehaug
Der mørkeret bur
Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.