JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Ein unødvendig og heilt grei film

Kan eg håpa på at Olsenbanden har gjort sitt siste brekk?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Munchmuseet må jo vera nøgde med å ha ein så stor reklameplakat som dette.

Munchmuseet må jo vera nøgde med å ha ein så stor reklameplakat som dette.

Foto: Filmweb

Munchmuseet må jo vera nøgde med å ha ein så stor reklameplakat som dette.

Munchmuseet må jo vera nøgde med å ha ein så stor reklameplakat som dette.

Foto: Filmweb

2329
20220902
2329
20220902

Komedie/familiefilm

Regi: Hallvard Bræin

Olsenbanden – siste skrik

Med: Anders Baasmo, John Carew, Elias Holmen Sørensen, Vidar Magnussen

Egon Olsen (Baasmo) kjem endeleg ut frå spjeldet, og Benny (Carew) og Kjell (Sørensen) stiller opp. Det same gjer ein hissig kriminalbetjent (Magnussen) og eit flunkande nytt Munchmuseum.

Overflødig

Du er ikkje fødd på syttitalet utan å ha sett minst éin Olsenbanden-film, heile tretten filmar å velja i mellom innspelingane frå fyrste filmen i 1968 fram til 1984. På same måte som nasjonalskatten Fleksnes er basert på ein engelsk karakter, er heller ikkje Olsenbanden norsk.

Den danske originalen blei spelt inn parallelt med norske og svenske utgåver, både plott og karakterar likt: familievenlege, ufarlege småkriminelle hamnar i klabeit med lovens lange arm. Det kanskje mest fascinerande er at den særs middelmåtige filmserien gjorde suksess den gongen, og at nokon framleis meiner Olsenbanden fortener nye sjansar.

Det er kanskje vel strengt, for Olsenbanden – siste skrik er ein heilt grei familiefilm, han berre kjennest totalt overflødig. Heller ikkje dei medverkande verkar særleg entusiastiske, meir som at dei har fått betalt for jobben og utfører han. I tillegg har dei introdusert ei Valborg som er så blotta for understatement og sjarmerande kvalitetar at ein skulle tru ho var ein karakter frå Børning-serien i staden. Var det nødvendig?

Reklamefilm

Munchmuseet må jo vera nøgde med å ha ein så stor reklameplakat som dette. Eg vil ikkje tru dei har budsjett til å sponsa filmen, men det er akkurat det det ser ut som dei har gjort. Eg humrar jo når John Carew slår eit slag for ein Toyota Yaris frå Bilkollektivet, og mumlar i skjegget over den prominente plasseringa elsparkesyklar har.

Uansett preferansar: det er litt av ein produktplasseringsfest Olsenbanden inviterer til, jamt over. Det er synd resten ikkje er like festleg. Om ungane ler godt av lensmann Vidar Magnussen som spring med høge kne, og Egon Olsen sine «hengerumper»-utbrot, så er jo det flott. Eg veit betre enn å overvurdera familiefilmpublikummet, men for min del må dette gjerne vera nettopp siste skrik frå Olsenbanden.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur-
arbeidar og fast filmmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie/familiefilm

Regi: Hallvard Bræin

Olsenbanden – siste skrik

Med: Anders Baasmo, John Carew, Elias Holmen Sørensen, Vidar Magnussen

Egon Olsen (Baasmo) kjem endeleg ut frå spjeldet, og Benny (Carew) og Kjell (Sørensen) stiller opp. Det same gjer ein hissig kriminalbetjent (Magnussen) og eit flunkande nytt Munchmuseum.

Overflødig

Du er ikkje fødd på syttitalet utan å ha sett minst éin Olsenbanden-film, heile tretten filmar å velja i mellom innspelingane frå fyrste filmen i 1968 fram til 1984. På same måte som nasjonalskatten Fleksnes er basert på ein engelsk karakter, er heller ikkje Olsenbanden norsk.

Den danske originalen blei spelt inn parallelt med norske og svenske utgåver, både plott og karakterar likt: familievenlege, ufarlege småkriminelle hamnar i klabeit med lovens lange arm. Det kanskje mest fascinerande er at den særs middelmåtige filmserien gjorde suksess den gongen, og at nokon framleis meiner Olsenbanden fortener nye sjansar.

Det er kanskje vel strengt, for Olsenbanden – siste skrik er ein heilt grei familiefilm, han berre kjennest totalt overflødig. Heller ikkje dei medverkande verkar særleg entusiastiske, meir som at dei har fått betalt for jobben og utfører han. I tillegg har dei introdusert ei Valborg som er så blotta for understatement og sjarmerande kvalitetar at ein skulle tru ho var ein karakter frå Børning-serien i staden. Var det nødvendig?

Reklamefilm

Munchmuseet må jo vera nøgde med å ha ein så stor reklameplakat som dette. Eg vil ikkje tru dei har budsjett til å sponsa filmen, men det er akkurat det det ser ut som dei har gjort. Eg humrar jo når John Carew slår eit slag for ein Toyota Yaris frå Bilkollektivet, og mumlar i skjegget over den prominente plasseringa elsparkesyklar har.

Uansett preferansar: det er litt av ein produktplasseringsfest Olsenbanden inviterer til, jamt over. Det er synd resten ikkje er like festleg. Om ungane ler godt av lensmann Vidar Magnussen som spring med høge kne, og Egon Olsen sine «hengerumper»-utbrot, så er jo det flott. Eg veit betre enn å overvurdera familiefilmpublikummet, men for min del må dette gjerne vera nettopp siste skrik frå Olsenbanden.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur-
arbeidar og fast filmmeldar
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Foto: Eng Chin An / FIDE

SjakkKunnskap
Atle Grønn

Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar
Brit Aksnes

At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis