JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Det var ein gong ein teikneserie

Den eventyrlege suksessen til superheltane starta med penn og papir.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Filmskapar og musikar James Gunn er intervjua i dokumentarfilmen.

Filmskapar og musikar James Gunn er intervjua i dokumentarfilmen.

Foto: HBO Max

Filmskapar og musikar James Gunn er intervjua i dokumentarfilmen.

Filmskapar og musikar James Gunn er intervjua i dokumentarfilmen.

Foto: HBO Max

3337
20230714
3337
20230714

Dokumentarserie

Regi: Leslie Iwerks

Superpowered: The DC Story

Med: Rosaria Dawson (forteljar), serieskaparar, teiknarar, forretningsfolk
HBO Max

På trettitalet starta det opp to teikneserieselskap som i praksis skulle ta over Hollywood nokre tiår seinare: DC Comics og Marvel. Dette er historia/reklamefilmen om den eine av dei.

Lynvinge og sandmann

I utgangspunktet er eg verken ein stor teikneserie- eller superheltfilm-fan. Det siste har eg likevel sett ein rimeleg stor dose av, særleg fordi filmbransjen har spydd ut så mange filmar i denne sjangeren dei siste åra at som kinogjengar og filmmeldar skal det halda hardt å unngå dei. Dessutan vaks eg opp med Supermann (1978), som gjekk relativt fast på nyttårsaftan gjennom åttiåra, så det å leika at ein hadde superkrefter og kunne flyga, var obligatorisk.

Elles har eg lese meir Fantonald enn Fantomet, så den seriøse teikneseriedelen har eg verkeleg ikkje mykje kjennskap til, inkludert klassikaren Sandman av Neil Gaiman, som ein eigentleg måtte lesa på nittitalet om ein hadde lyst til å framstå som nokolunde hipp og kul. Eg hugsar derimot at Batman ein gong heitte Lynvingen på norsk, noko han gjorde fram til 1987. Frå då av er verda amerikansk, og alle multiversa med.

Konkurransen

Superpowered er best i fyrste del av denne miniserien på tre episodar. Her får ein oppstartsforteljinga og forklaringar på korleis dei ulike karakterane oppstod. At superheltane stammar frå USA, er i grunnen ikkje rart, sidan den fyrste helten, Supermann, oppstod i 1938, og på mange måtar er ei immigranthistorie.

Clark Kent oppfører seg som alle andre, men han kjem eigentleg frå ein annan stad og kjenner alltid på denne ulikskapen og det å vera sliten mellom to kulturar. Wonder Woman (Mirakelkvinnen) frå 1941 har utspring i ein progressiv psykolog og dei to kvinnelege partnarane hans, medan Flash (Lynet) frå 1958 var ei naturleg utvikling i romalderen og med atombombetrusselen lurande bak.

Teikneserieverda speglar samtida, så dei historiske tilbakeblikka er ekstra interessante. Dei er heller ikkje verre på det enn at dei gjev kredibilitet og kudos til konkurrenten Marvel, som starta opp i 1939, og som med sine heltar Edderkoppmannen, Jernmannen og Hulken var meir realistiske og samfunnsbevisste og hadde meir samansette karakterar som sleit med kjenslene sine.

Infotainment

Etter denne fyrste episoden sklir Superpowered eigentleg over til å vera ein rein reklameodyssé gjennom utviklinga i DC Comics og overgangen til TV i 1966, der Adam West med stor suksess nærast parodierte Batman.

Dette er eit springbrett for å visa kor alvorleg teikneseriefansen tek heltane sine, og at det var naudsynt med ei gjenoppståing av den kule, mørke skapningen som redda dagen, og dermed tok DC Comics inn framtida.

Eg blir definitivt klokare av serien, men han ballar seg inn i for mange detaljar og blir for fragmentert til å halda på interessa mi i stor grad utover den fyrste episoden. Den overdrive høge filmmusikken som ligg under stemma til kvar einaste ambassadør for teikneseriar, superheltar og filmar, bidreg til kjensla av ein enormt lang trailer for enormt mange filmar.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dokumentarserie

Regi: Leslie Iwerks

Superpowered: The DC Story

Med: Rosaria Dawson (forteljar), serieskaparar, teiknarar, forretningsfolk
HBO Max

På trettitalet starta det opp to teikneserieselskap som i praksis skulle ta over Hollywood nokre tiår seinare: DC Comics og Marvel. Dette er historia/reklamefilmen om den eine av dei.

Lynvinge og sandmann

I utgangspunktet er eg verken ein stor teikneserie- eller superheltfilm-fan. Det siste har eg likevel sett ein rimeleg stor dose av, særleg fordi filmbransjen har spydd ut så mange filmar i denne sjangeren dei siste åra at som kinogjengar og filmmeldar skal det halda hardt å unngå dei. Dessutan vaks eg opp med Supermann (1978), som gjekk relativt fast på nyttårsaftan gjennom åttiåra, så det å leika at ein hadde superkrefter og kunne flyga, var obligatorisk.

Elles har eg lese meir Fantonald enn Fantomet, så den seriøse teikneseriedelen har eg verkeleg ikkje mykje kjennskap til, inkludert klassikaren Sandman av Neil Gaiman, som ein eigentleg måtte lesa på nittitalet om ein hadde lyst til å framstå som nokolunde hipp og kul. Eg hugsar derimot at Batman ein gong heitte Lynvingen på norsk, noko han gjorde fram til 1987. Frå då av er verda amerikansk, og alle multiversa med.

Konkurransen

Superpowered er best i fyrste del av denne miniserien på tre episodar. Her får ein oppstartsforteljinga og forklaringar på korleis dei ulike karakterane oppstod. At superheltane stammar frå USA, er i grunnen ikkje rart, sidan den fyrste helten, Supermann, oppstod i 1938, og på mange måtar er ei immigranthistorie.

Clark Kent oppfører seg som alle andre, men han kjem eigentleg frå ein annan stad og kjenner alltid på denne ulikskapen og det å vera sliten mellom to kulturar. Wonder Woman (Mirakelkvinnen) frå 1941 har utspring i ein progressiv psykolog og dei to kvinnelege partnarane hans, medan Flash (Lynet) frå 1958 var ei naturleg utvikling i romalderen og med atombombetrusselen lurande bak.

Teikneserieverda speglar samtida, så dei historiske tilbakeblikka er ekstra interessante. Dei er heller ikkje verre på det enn at dei gjev kredibilitet og kudos til konkurrenten Marvel, som starta opp i 1939, og som med sine heltar Edderkoppmannen, Jernmannen og Hulken var meir realistiske og samfunnsbevisste og hadde meir samansette karakterar som sleit med kjenslene sine.

Infotainment

Etter denne fyrste episoden sklir Superpowered eigentleg over til å vera ein rein reklameodyssé gjennom utviklinga i DC Comics og overgangen til TV i 1966, der Adam West med stor suksess nærast parodierte Batman.

Dette er eit springbrett for å visa kor alvorleg teikneseriefansen tek heltane sine, og at det var naudsynt med ei gjenoppståing av den kule, mørke skapningen som redda dagen, og dermed tok DC Comics inn framtida.

Eg blir definitivt klokare av serien, men han ballar seg inn i for mange detaljar og blir for fragmentert til å halda på interessa mi i stor grad utover den fyrste episoden. Den overdrive høge filmmusikken som ligg under stemma til kvar einaste ambassadør for teikneseriar, superheltar og filmar, bidreg til kjensla av ein enormt lang trailer for enormt mange filmar.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis