JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Danse mi vise

Ein overraskande lett og fin film, sjølv om undertonen er mollstemt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den svensk-georgiske regissøren Levan Akin står bak filmen, som er eit kjærleiksbrev til Georgia, skriv produsenten.

Den svensk-georgiske regissøren Levan Akin står bak filmen, som er eit kjærleiksbrev til Georgia, skriv produsenten.

Foto: Arthaus

Den svensk-georgiske regissøren Levan Akin står bak filmen, som er eit kjærleiksbrev til Georgia, skriv produsenten.

Den svensk-georgiske regissøren Levan Akin står bak filmen, som er eit kjærleiksbrev til Georgia, skriv produsenten.

Foto: Arthaus

2694
20191025
2694
20191025

Drama

Regissør: Levan Akin

I morgen danser vi (Orig.tittel: And Then We Danced)

Med: Levan Gelbakhiani, Bachi Valishvili, Ana Jakashvili

I den georgiske hovudstaden Tbilisi har venegjengen vore del av dansemiljøet sidan dei var små. Det heile vert hakket meir alvorleg for Merab (Gelbakhiani) då han vert teken ut til å stille på audition for ein plass på det nasjonale dansekompaniet. Det same gjer nykomaren Irakli (Valishvili). Utover å vera konkurrentar om den gjæve plassen fattar dei interesse for kvarandre på andre måtar også.

Sveorgisk

Regissør Levan Akin er oppvaksen i Sverige, men kjenner godt anane sine i Georgia. Dei overfylte, fargerike Tbilisi-leilegheitene er eit nydeleg bakteppe – byen har ein varme som kjem gjennom, sjølv kor nedsarva og slite alt er. I midten står ein hovudperson som er nærast umogleg å ikkje lika. Og han har ein konkurrent det er nærast umogleg å ikkje skjøna at han blir tiltrekt av.

Georgia er på mange måtar moderne, men homofrigjering driv dei ikkje med i stor skala. Slik er det heller ikkje mange førebilete for Merab, så berre tanken verkar fyrst framand for han. Og om du trudde georgiske dansarar er som vestlege ballettdansarar, så er dei det i alt anna enn kultur. Dette er mannemenn, dansing har høg maskulin status. Paradoksa står på rad for vestlege auge, men så er ikkje verda skapt av Vesten heller, og så får heller ironien vera at ein svenske har laga filmen.

Nyansane

Det heitaste reisemålet for vestlege turistar dei siste åra har vore nettopp Georgia. Landet har ei rik kulturhistorie, knallgod mat, vakker arkitektur og natur, og det til ein særs billig penge for oss privilegerte. Georgia har høg arbeidsløyse og lite velferdssystem, noko som gjer at turismen er viktigare enn nokosinne. Og som gjer at unge menneske er langt meir interesserte i å leva av kulturen, som gjennom tradisjonsdans og folkemusikk, enn dei treng vera her til lands.

Gode tradisjonar går ofte hand i hand med forstokka tankemønster, noko som viser seg når det konvensjonelle vert sett på prøve. Dermed skulle du fort tru det var duka for ei tragisk historie om motgang, vald og identitetskrise, sidan eg nemner alt dette.

Men I morgen danser vi er akkurat så nedpå og nyansert som ein kan ynskja seg av eit sosialrealistisk drama frå ein del av verda me ikkje kjenner så godt til. Og så oppløftande at ein får lyst å sjå filmen minst éin gong til, om så berre for dei vakre menneska, byen og dansen.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regissør: Levan Akin

I morgen danser vi (Orig.tittel: And Then We Danced)

Med: Levan Gelbakhiani, Bachi Valishvili, Ana Jakashvili

I den georgiske hovudstaden Tbilisi har venegjengen vore del av dansemiljøet sidan dei var små. Det heile vert hakket meir alvorleg for Merab (Gelbakhiani) då han vert teken ut til å stille på audition for ein plass på det nasjonale dansekompaniet. Det same gjer nykomaren Irakli (Valishvili). Utover å vera konkurrentar om den gjæve plassen fattar dei interesse for kvarandre på andre måtar også.

Sveorgisk

Regissør Levan Akin er oppvaksen i Sverige, men kjenner godt anane sine i Georgia. Dei overfylte, fargerike Tbilisi-leilegheitene er eit nydeleg bakteppe – byen har ein varme som kjem gjennom, sjølv kor nedsarva og slite alt er. I midten står ein hovudperson som er nærast umogleg å ikkje lika. Og han har ein konkurrent det er nærast umogleg å ikkje skjøna at han blir tiltrekt av.

Georgia er på mange måtar moderne, men homofrigjering driv dei ikkje med i stor skala. Slik er det heller ikkje mange førebilete for Merab, så berre tanken verkar fyrst framand for han. Og om du trudde georgiske dansarar er som vestlege ballettdansarar, så er dei det i alt anna enn kultur. Dette er mannemenn, dansing har høg maskulin status. Paradoksa står på rad for vestlege auge, men så er ikkje verda skapt av Vesten heller, og så får heller ironien vera at ein svenske har laga filmen.

Nyansane

Det heitaste reisemålet for vestlege turistar dei siste åra har vore nettopp Georgia. Landet har ei rik kulturhistorie, knallgod mat, vakker arkitektur og natur, og det til ein særs billig penge for oss privilegerte. Georgia har høg arbeidsløyse og lite velferdssystem, noko som gjer at turismen er viktigare enn nokosinne. Og som gjer at unge menneske er langt meir interesserte i å leva av kulturen, som gjennom tradisjonsdans og folkemusikk, enn dei treng vera her til lands.

Gode tradisjonar går ofte hand i hand med forstokka tankemønster, noko som viser seg når det konvensjonelle vert sett på prøve. Dermed skulle du fort tru det var duka for ei tragisk historie om motgang, vald og identitetskrise, sidan eg nemner alt dette.

Men I morgen danser vi er akkurat så nedpå og nyansert som ein kan ynskja seg av eit sosialrealistisk drama frå ein del av verda me ikkje kjenner så godt til. Og så oppløftande at ein får lyst å sjå filmen minst éin gong til, om så berre for dei vakre menneska, byen og dansen.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Paradoksa står på rad for vestlege auge, men så er ikkje verda skapt av Vesten heller.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen
Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis