JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Dagbok frå ei kvinne i flammar

Mona Fastvold skriv seg inn i eit høgt internasjonalt sjikt med kraftfull stil og store kjensler.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bilete frå filmen, der Katherine Waterston speler Abigail og Vanessa Kirby Tallie.

Bilete frå filmen, der Katherine Waterston speler Abigail og Vanessa Kirby Tallie.

Bilete frå filmen, der Katherine Waterston speler Abigail og Vanessa Kirby Tallie.

Bilete frå filmen, der Katherine Waterston speler Abigail og Vanessa Kirby Tallie.

2541
20210806
2541
20210806

DRAMA

Regi: Mona Fastvold

The World to Come

Med: Katherine Waterston, Vanessa Kirby, Casey Affleck, Christopher Abbott
Kinofilm

Abigail (Waterston) skriv dagbok mellom arbeidsøkter på garden i staten New York. Det er vinteren 1856, året etter ho og mannen (Affleck) miste dottera på fire til difteri. Sorga svir. Ein dag rullar ei ukjend vogn innom tunet med eit nytt par. Nærbileta av andletet til Tallie (Kirby) og blikket til Abigail vitnar om at noko intenst kjem til å hende. Ein varm venskap er i emning.

Utvandraren

Den norske regissøren Mona Fastvold har gjort ekte USA-buar av seg. Debuten The Sleepwalker frå 2014 var eit stødig, stilig drama med trekk av skrekk. The World to Come er eit stilistisk ambisiøst, intimt periodedrama. Tidsskildringa er fyrsteklasses, med prikkfri produksjonsdesign bygd i rumenske åsar. Visuelt er det nitid perfeksjon i naturleg mørke med skrale oljelampar og dystre fargar. Abigail les med nær sagt kviskring kva som skjer i livet. Forteljarstemma passar med at filmen er basert på ei novelle av Jim Shepard. Ho er omgjeven av knaking i hus, rasling frå dyr og ulande vind. Musikk av den eksperimentelle komponisten Daniel Blumberg styrker biletet av harde kår under ein rå vinter med sterke kjensler.

Store kvinner

The World to Come er ein film om forelsking og vennskap. Dei sterke banda mellom Abigail og Tallie skapar klinsj mellom fridomstrong og kvelande pragmatikk. Personlegdomane til dei to er ulike. Utsjånaden styrker forskjellane. Forknytte Abigail er blenda av det flaumande og flammande raude håret til den likeframme og fryktlause Tallie. Språkrikdomen sparer den ordknappe Abigail til papiret, medan dei andre figurane fjongar seg med litterær talemåte.

Abigail veks til mot. Dei stadig meir risikable møta mellom dei to kvinnene dirrar med nærleik og spenning. Mannen til Tallie (Abbott) har pugga dei bibelversa som gjev grobotn for patriarkatet. Hustruer skal lyde og fø. Eigekjære og bitre menn er farlege. Filmen har fleire fine feministiske poeng, både om reproduksjon og historieskriving. Loggføringa og dagbøkene ber ulike forteljingar. Denne filmen har flott kraft. Mona Fastvold har tatt verda med storm. Vonleg følgjer filmentusiastar i heimlandet med.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Mona Fastvold

The World to Come

Med: Katherine Waterston, Vanessa Kirby, Casey Affleck, Christopher Abbott
Kinofilm

Abigail (Waterston) skriv dagbok mellom arbeidsøkter på garden i staten New York. Det er vinteren 1856, året etter ho og mannen (Affleck) miste dottera på fire til difteri. Sorga svir. Ein dag rullar ei ukjend vogn innom tunet med eit nytt par. Nærbileta av andletet til Tallie (Kirby) og blikket til Abigail vitnar om at noko intenst kjem til å hende. Ein varm venskap er i emning.

Utvandraren

Den norske regissøren Mona Fastvold har gjort ekte USA-buar av seg. Debuten The Sleepwalker frå 2014 var eit stødig, stilig drama med trekk av skrekk. The World to Come er eit stilistisk ambisiøst, intimt periodedrama. Tidsskildringa er fyrsteklasses, med prikkfri produksjonsdesign bygd i rumenske åsar. Visuelt er det nitid perfeksjon i naturleg mørke med skrale oljelampar og dystre fargar. Abigail les med nær sagt kviskring kva som skjer i livet. Forteljarstemma passar med at filmen er basert på ei novelle av Jim Shepard. Ho er omgjeven av knaking i hus, rasling frå dyr og ulande vind. Musikk av den eksperimentelle komponisten Daniel Blumberg styrker biletet av harde kår under ein rå vinter med sterke kjensler.

Store kvinner

The World to Come er ein film om forelsking og vennskap. Dei sterke banda mellom Abigail og Tallie skapar klinsj mellom fridomstrong og kvelande pragmatikk. Personlegdomane til dei to er ulike. Utsjånaden styrker forskjellane. Forknytte Abigail er blenda av det flaumande og flammande raude håret til den likeframme og fryktlause Tallie. Språkrikdomen sparer den ordknappe Abigail til papiret, medan dei andre figurane fjongar seg med litterær talemåte.

Abigail veks til mot. Dei stadig meir risikable møta mellom dei to kvinnene dirrar med nærleik og spenning. Mannen til Tallie (Abbott) har pugga dei bibelversa som gjev grobotn for patriarkatet. Hustruer skal lyde og fø. Eigekjære og bitre menn er farlege. Filmen har fleire fine feministiske poeng, både om reproduksjon og historieskriving. Loggføringa og dagbøkene ber ulike forteljingar. Denne filmen har flott kraft. Mona Fastvold har tatt verda med storm. Vonleg følgjer filmentusiastar i heimlandet med.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Hustruer skal lyde og fø. Eigekjære og bitre menn er farlege.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

Foto: Javad Parsa / NTB

KommentarSamfunn
SveinTuastad

Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.

Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov
Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis