C’est la mort
Døden er uunngåeleg sjølv for livets glade gutar.
Arthur (Fabrice Luchini) og César (Patrick Bruel) har vore vener sidan barndommen.
Foto: Another World Entertainment
Dramakomedie
Regi: Alexandre de La Patelliére, Mathieu Delaporte
På kanten av livet
Med: Fabrice Luchini, Patrick Bruel, Zineb Triki
Kinofilm
Då den ruskete, sjarmerande levemannen César (Bruel) må på legevakta, overtalar han den pertentlege bestekompisen Arthur (Luchini) til å låna han ID-kortet sitt. Dette medfører at det vert avdekt at «Arthur» har kreft som ikkje kan lækjast.
Fransk
I staden for at floskelfallgruvene vert unngåtte, vert dei i På kanten av livet utnytta til fulle: Her er farseelementa det som reddar filmen frå å verta for trist, og når det vert trist, kan det jo berre tilsetjast litt amour og c’est la vie for å få opp att stemninga. For ikkje å snakka om sex – det er noko me på ingen måte skal tru dei gamle, forvaksne gutungane har slutta å bry seg med.
På sitt franske vis er det heilt OK å vurdera alderen på kvinnene (ikkje over 34 år er bra), og horehus høyrer vel med når ein er på heisatur? Det er eigentleg utruleg festleg og frigjerande at desse kulturforskjellane lever så i beste velgåande at det vert reint eksotisk å tenka seg den dagen ein endeleg skal få reist til Frankrike igjen.
Overmusikalsk
Det er heldigvis mange nok overraskande vendingar og lite dveling til at eg aldri kjedar meg. Eg ler derimot ikkje slik som eg vil tru det er lagt opp til at ein skal, men tårene pressar på når filmskaparane pressar på, så enkel er eg. Dessutan er det noko ekstra rørande med filmar om venskap, dei trumfar liksom både kjærleiksforhold og familie.
Det mest forstyrrande med filmen er den ellevilt førande bruken av musikk, inkludert lange dialoglause sekvensar som berre manglar solnedgang og sakte film.
Det er i grenseland til stumfilm med tale: lystig pianomusikk når karane tøysar, og triste strykarar når den gode samtalen er i emning. Resultatet for min del blir litt comme ci, comme ça, kan du seia.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dramakomedie
Regi: Alexandre de La Patelliére, Mathieu Delaporte
På kanten av livet
Med: Fabrice Luchini, Patrick Bruel, Zineb Triki
Kinofilm
Då den ruskete, sjarmerande levemannen César (Bruel) må på legevakta, overtalar han den pertentlege bestekompisen Arthur (Luchini) til å låna han ID-kortet sitt. Dette medfører at det vert avdekt at «Arthur» har kreft som ikkje kan lækjast.
Fransk
I staden for at floskelfallgruvene vert unngåtte, vert dei i På kanten av livet utnytta til fulle: Her er farseelementa det som reddar filmen frå å verta for trist, og når det vert trist, kan det jo berre tilsetjast litt amour og c’est la vie for å få opp att stemninga. For ikkje å snakka om sex – det er noko me på ingen måte skal tru dei gamle, forvaksne gutungane har slutta å bry seg med.
På sitt franske vis er det heilt OK å vurdera alderen på kvinnene (ikkje over 34 år er bra), og horehus høyrer vel med når ein er på heisatur? Det er eigentleg utruleg festleg og frigjerande at desse kulturforskjellane lever så i beste velgåande at det vert reint eksotisk å tenka seg den dagen ein endeleg skal få reist til Frankrike igjen.
Overmusikalsk
Det er heldigvis mange nok overraskande vendingar og lite dveling til at eg aldri kjedar meg. Eg ler derimot ikkje slik som eg vil tru det er lagt opp til at ein skal, men tårene pressar på når filmskaparane pressar på, så enkel er eg. Dessutan er det noko ekstra rørande med filmar om venskap, dei trumfar liksom både kjærleiksforhold og familie.
Det mest forstyrrande med filmen er den ellevilt førande bruken av musikk, inkludert lange dialoglause sekvensar som berre manglar solnedgang og sakte film.
Det er i grenseland til stumfilm med tale: lystig pianomusikk når karane tøysar, og triste strykarar når den gode samtalen er i emning. Resultatet for min del blir litt comme ci, comme ça, kan du seia.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Isbilar er ikkje noko nytt, men heller ikkje nokon garanti for kvalitet.
Foto via Wikimedia Commons
Isbilen spelar høgt, men taper på kvalitet.
Kor mykje vatn er det eigentleg mogleg å ha i ein iskrem og framleis få han til å likne ein fløyteis?
Foto: Seth Wenig / AP / NTB
Eit teikn på frustrasjon
Korkje Trump eller Biden har i røynda full kontroll på auke og fall i inflasjon eller kriminalitet.
Else Hagen: «Familie» (1950), olje på lerret. Rolf E. Stenersens samling / Munchmuseet.
Etterlysing og turné
Else Hagen er i dag eit ukjent namn for mange, men det er i endring.
Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.
Gorm Kallestad / NTB
Studieopptak og skulifisering
Statsråden gjer rett i å avvise opptaksprøver som hovudveg til høgare utdanning.
Stig Amdam og Ragnhild Gudbrandsen spelar hovudrollene i stykket av August Strindberg.
Foto: Magnus Skrede / Den Nationale Scene
Krigen mellom kjønna
Dødsdansen er eit ekteskapsdrama der komikken får for stor plass, men spelestilane utfordrar kvarandre på interessant vis.