JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Byggmakulering

Skjelvet har spart alt krutet til ein altfor liten del av filmen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kristian (Joner) og Marit (Johansen) fyk rundt på ekspedisjonar i Oslo då skjelvet byrjar.

Kristian (Joner) og Marit (Johansen) fyk rundt på ekspedisjonar i Oslo då skjelvet byrjar.

Foto: Fantefilm / Nordisk Film

Kristian (Joner) og Marit (Johansen) fyk rundt på ekspedisjonar i Oslo då skjelvet byrjar.

Kristian (Joner) og Marit (Johansen) fyk rundt på ekspedisjonar i Oslo då skjelvet byrjar.

Foto: Fantefilm / Nordisk Film

3398
20180831
3398
20180831

Actiondrama

Regi: John Andreas
Andersen

Skjelvet

Med: Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp, Kathrine Thorborg Johansen

Det har gått fleire år sidan tsunamien skylde innover Geirangerfjorden og geolog Kristian (Joner) så vidt klarte å redda skinnet saman med kona Idun (Torp) og ungane. Det har ikkje gått så bra med han i etterkant, men då dottera kjem på besøk frå Oslo og han samstundes får beskjed om rare utslag på ymse målarar på den kanten av landet, følgjer Kristian magekjensla og reiser austover.

Sakte film

Det ser framleis ut som Visit Norway har sponsa med enorme beløp, og i starten er det nesten forvirrande. Er det Bølgen (2015) eller Skjelvet eg ser på? Store delar av starten er lagde til Geiranger og til den skrantande mentale helsa til Kristian. Eg kan setja pris på at ein tek opp psykiske påkjenningar, også når det gjeld actionfilmheltar, men så mykje dveling ved temaet verkar meir som uinspirert manusjobb enn vilje til djupdykk i sinnslabyrintane. Når Kristian endeleg pitlar seg over fjellet, brukar han ikkje lange tida på å finna ut at den nyss avdøde geologkollegaen har avdekt skremmande funn i Oslofjordtunnelen, noko som ikkje vert teke på alvor av det seismologiske høgteknologiske senteret Norsar. Då er det godt han kan ta med seg ekspertise i form av… dottera til den døde kollegaen?! Marit (Johansen) verken kjenner Kristian eller så mykje til farens arbeid, verkar det som, likevel er det dei to som fyk rundt på ekspedisjon rundt om i Oslo då skjelvet startar, utruleg nok berre timar etter at Kristian har kome fram.

Big bang

Misnøye med historia sett til side – det som verkeleg har vore forventninga til Skjelvet, er naturlegvis sjølve skjelvet. Og det kjem – til gagns. Idun jobbar framleis i hotellbransjen, denne gongen på Oslo Plaza og uheldigvis i 34. etasje. Og steike for eit syn! På sekundar klappar heile byen rundt saman, i takt med at dei ørten vindauga i det høge bygget knatrar, singlar og smadrar i tusen knas. Piano siglar nedover, heisar deisar i bakken og oppi det heile fyk Kristian, Idun, dottera deira og Marit, bokstaveleg tala. Og det er verkeleg nervepirrande. I eit kvarter? Tjue minuttar? Eg treng ikkje avsløra slutten for å seia at det heile er over forbløffande raskt. Om det var fantasien eller budsjettet som sette ein stoppar, så skjedde det altfor brått. Det er synd, for når det er spektakulært, er det verkeleg kanonstilig.

Dønningen

Visst ser Skjelvet påkosta ut, men kunne dei ikkje teke seg litt betre tid med oppbygginga av sjølve ristingane? Det verkar som ein kunne gjort mykje dramatisk ut av dei mange innspelingsstadene dei er på i forkant av jordskjelvet, som om dei har bygd opp til at her kunne det vore ei spennande scene for så å aldri venda tilbake. Det same gjeld forholdet til Kristian og Idun. Kvifor bruka så mykje tid på forholdsdramaet? Utruleg nok etterlyser eg – ein ikkje utprega actionfilmfan – meir action. Bølgen er i mine auge såleis ein langt betre film, og Skjelvet er, trass i minst like storslåtte effektar, kjedelegare. Likevel: Eg koste meg sånn den tida det verkeleg stod på, at eg kan ikkje fråråda å sjå han. Eg synest berre ikkje det er ein særleg god film, alt i alt.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Actiondrama

Regi: John Andreas
Andersen

Skjelvet

Med: Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp, Kathrine Thorborg Johansen

Det har gått fleire år sidan tsunamien skylde innover Geirangerfjorden og geolog Kristian (Joner) så vidt klarte å redda skinnet saman med kona Idun (Torp) og ungane. Det har ikkje gått så bra med han i etterkant, men då dottera kjem på besøk frå Oslo og han samstundes får beskjed om rare utslag på ymse målarar på den kanten av landet, følgjer Kristian magekjensla og reiser austover.

Sakte film

Det ser framleis ut som Visit Norway har sponsa med enorme beløp, og i starten er det nesten forvirrande. Er det Bølgen (2015) eller Skjelvet eg ser på? Store delar av starten er lagde til Geiranger og til den skrantande mentale helsa til Kristian. Eg kan setja pris på at ein tek opp psykiske påkjenningar, også når det gjeld actionfilmheltar, men så mykje dveling ved temaet verkar meir som uinspirert manusjobb enn vilje til djupdykk i sinnslabyrintane. Når Kristian endeleg pitlar seg over fjellet, brukar han ikkje lange tida på å finna ut at den nyss avdøde geologkollegaen har avdekt skremmande funn i Oslofjordtunnelen, noko som ikkje vert teke på alvor av det seismologiske høgteknologiske senteret Norsar. Då er det godt han kan ta med seg ekspertise i form av… dottera til den døde kollegaen?! Marit (Johansen) verken kjenner Kristian eller så mykje til farens arbeid, verkar det som, likevel er det dei to som fyk rundt på ekspedisjon rundt om i Oslo då skjelvet startar, utruleg nok berre timar etter at Kristian har kome fram.

Big bang

Misnøye med historia sett til side – det som verkeleg har vore forventninga til Skjelvet, er naturlegvis sjølve skjelvet. Og det kjem – til gagns. Idun jobbar framleis i hotellbransjen, denne gongen på Oslo Plaza og uheldigvis i 34. etasje. Og steike for eit syn! På sekundar klappar heile byen rundt saman, i takt med at dei ørten vindauga i det høge bygget knatrar, singlar og smadrar i tusen knas. Piano siglar nedover, heisar deisar i bakken og oppi det heile fyk Kristian, Idun, dottera deira og Marit, bokstaveleg tala. Og det er verkeleg nervepirrande. I eit kvarter? Tjue minuttar? Eg treng ikkje avsløra slutten for å seia at det heile er over forbløffande raskt. Om det var fantasien eller budsjettet som sette ein stoppar, så skjedde det altfor brått. Det er synd, for når det er spektakulært, er det verkeleg kanonstilig.

Dønningen

Visst ser Skjelvet påkosta ut, men kunne dei ikkje teke seg litt betre tid med oppbygginga av sjølve ristingane? Det verkar som ein kunne gjort mykje dramatisk ut av dei mange innspelingsstadene dei er på i forkant av jordskjelvet, som om dei har bygd opp til at her kunne det vore ei spennande scene for så å aldri venda tilbake. Det same gjeld forholdet til Kristian og Idun. Kvifor bruka så mykje tid på forholdsdramaet? Utruleg nok etterlyser eg – ein ikkje utprega actionfilmfan – meir action. Bølgen er i mine auge såleis ein langt betre film, og Skjelvet er, trass i minst like storslåtte effektar, kjedelegare. Likevel: Eg koste meg sånn den tida det verkeleg stod på, at eg kan ikkje fråråda å sjå han. Eg synest berre ikkje det er ein særleg god film, alt i alt.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Når det er spektakulært, er det verkeleg kanonstilig.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis