JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

But why?

Bent Hamer har gjort eit forsøk på å skråblikka USA gjennom utdrag frå ein roman av Lars Saabye Christensen. Trur eg.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Pål Sverre Hagen spelar Frank, som arbeider som «mellommann», han bringar bodskapen når ulukka er ute.

Pål Sverre Hagen spelar Frank, som arbeider som «mellommann», han bringar bodskapen når ulukka er ute.

Foto: John Christian Rosenlund / Norsk Filmdistribusjon

Pål Sverre Hagen spelar Frank, som arbeider som «mellommann», han bringar bodskapen når ulukka er ute.

Pål Sverre Hagen spelar Frank, som arbeider som «mellommann», han bringar bodskapen når ulukka er ute.

Foto: John Christian Rosenlund / Norsk Filmdistribusjon

2524
20210917
2524
20210917

Drama

Regi: Bent Hamer

The Middle Man

Med: Pål Sverre Hagen, Tuva Novotny, Paul Gross, Nina Andresen Borud
Kinofilm

I den vesle amerikanske byen Karmack døyr så mange at kommunen ser seg nøydd å tilsetja ein til å formidla dødsbodskapen. Denne jobben får Frank Farrelli (Hagen).

Hamersk

Bent Hamer er utan tvil ein av Noregs mest profilerte regissørar, mest kjend for Eggs (1995), Salmer fra kjøkkenet (2003) og O’Horten (2008). Hans sitt siste verk, The Middle Man, hadde kan henda gjeve meir meining om eg hadde lese boka til Lars Saabye Christensen, Sluk, men minst like mykje tippar eg at eg hadde tenkt: «Er dette verkeleg ein god idé?»

Sluttresultatet er i alle fall aldeles besynderleg. Eg klarar rett og slett ikkje å leva meg inn i at skodespelarane masar i veg på amerikansk med skandinavisk aksent og med namn som Blenda (Novotny) og Farrelli (Hagen). «Hey, Farrelli, get outta here!» seier slaktaren når Hagen vil kjøpa ei halv T-beinsteik for å feira at han har fått seg jobb.

Skal det vera morosamt? Eg får kjensla av at det skal vera morosamt à la Bent Hamer: stiliserte, absurde situasjonar der hovudpersonane oppfører seg totalt røyndomsfjernt i eit slags kvasiunivers. Alt kjennest uverkeleg, men meir enn på vanleg Hamersk vis, og eg reknar med det er amerikansken som gjer det.

Usikker

Det ligg også noko sterkt nostalgisk over The Middle Man. Lenge verkar det heile nesten tidlaust – både klede, bilar, bygningar og møblar kunne vore frå syttitalet eller nittitalet, og når det omsider dukkar opp ein mobiltelefon, verkar det som eit stilbrot.

Det er noko rart med ei slags degging for amerikanske nedgangstider frå norsk side, som om det skulle vera sjølvopplevd at ein slit med at industrien og jobbane er vekke, og sløkkjer sorgene sine på the local bar. Men for all del, kunsten tek seg som kjent fridomar. Og sidan det likevel er så uverkeleg, alt saman, så kvifor ikkje Pål Sverre Hagen som amerikansk arbeidarklasse? Alle snakkar jo engelsk for tida uansett, kanskje det er eit frampeik?

Det er sjeldan eg kjenner meg så forvirra etter å ha sett ein film. Det kjennest som om eg har gått glipp av eit eller anna, at det må vera noko eg ikkje forstår. Til dømes kva som var meininga med denne filmen. Og ja, det er vel ordet som dekker denne filmopplevinga for min del: meiningslaus.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Bent Hamer

The Middle Man

Med: Pål Sverre Hagen, Tuva Novotny, Paul Gross, Nina Andresen Borud
Kinofilm

I den vesle amerikanske byen Karmack døyr så mange at kommunen ser seg nøydd å tilsetja ein til å formidla dødsbodskapen. Denne jobben får Frank Farrelli (Hagen).

Hamersk

Bent Hamer er utan tvil ein av Noregs mest profilerte regissørar, mest kjend for Eggs (1995), Salmer fra kjøkkenet (2003) og O’Horten (2008). Hans sitt siste verk, The Middle Man, hadde kan henda gjeve meir meining om eg hadde lese boka til Lars Saabye Christensen, Sluk, men minst like mykje tippar eg at eg hadde tenkt: «Er dette verkeleg ein god idé?»

Sluttresultatet er i alle fall aldeles besynderleg. Eg klarar rett og slett ikkje å leva meg inn i at skodespelarane masar i veg på amerikansk med skandinavisk aksent og med namn som Blenda (Novotny) og Farrelli (Hagen). «Hey, Farrelli, get outta here!» seier slaktaren når Hagen vil kjøpa ei halv T-beinsteik for å feira at han har fått seg jobb.

Skal det vera morosamt? Eg får kjensla av at det skal vera morosamt à la Bent Hamer: stiliserte, absurde situasjonar der hovudpersonane oppfører seg totalt røyndomsfjernt i eit slags kvasiunivers. Alt kjennest uverkeleg, men meir enn på vanleg Hamersk vis, og eg reknar med det er amerikansken som gjer det.

Usikker

Det ligg også noko sterkt nostalgisk over The Middle Man. Lenge verkar det heile nesten tidlaust – både klede, bilar, bygningar og møblar kunne vore frå syttitalet eller nittitalet, og når det omsider dukkar opp ein mobiltelefon, verkar det som eit stilbrot.

Det er noko rart med ei slags degging for amerikanske nedgangstider frå norsk side, som om det skulle vera sjølvopplevd at ein slit med at industrien og jobbane er vekke, og sløkkjer sorgene sine på the local bar. Men for all del, kunsten tek seg som kjent fridomar. Og sidan det likevel er så uverkeleg, alt saman, så kvifor ikkje Pål Sverre Hagen som amerikansk arbeidarklasse? Alle snakkar jo engelsk for tida uansett, kanskje det er eit frampeik?

Det er sjeldan eg kjenner meg så forvirra etter å ha sett ein film. Det kjennest som om eg har gått glipp av eit eller anna, at det må vera noko eg ikkje forstår. Til dømes kva som var meininga med denne filmen. Og ja, det er vel ordet som dekker denne filmopplevinga for min del: meiningslaus.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Olav Garfors

Kva er alternativet til EØS-medlemskap?

Anna Kleiva er forfattar og omsetjar.

Anna Kleiva er forfattar og omsetjar.

Foto: Privat

DiktetKunnskap
Svein Gjerdåker

Anna Kleiva er ny diktskribent i Dag og Tid

«Eg ser fram til å arbeida meir med einskilde dikt frå ulike forfattarar.»

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro
Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis