Film
But why?
Bent Hamer har gjort eit forsøk på å skråblikka USA gjennom utdrag frå ein roman av Lars Saabye Christensen. Trur eg.
Pål Sverre Hagen spelar Frank, som arbeider som «mellommann», han bringar bodskapen når ulukka er ute.
Foto: John Christian Rosenlund / Norsk Filmdistribusjon
I den vesle amerikanske byen Karmack døyr så mange at kommunen ser seg nøydd å tilsetja ein til å formidla dødsbodskapen. Denne jobben får Frank Farrelli (Hagen).
Hamersk
Bent Hamer er utan tvil ein av Noregs mest profilerte regissørar, mest kjend for Eggs (1995), Salmer fra kjøkkenet (2003) og O’Horten (2008). Hans sitt siste verk, The Middle Man, hadde kan henda gjeve meir meining om eg hadde lese boka til Lars Saabye Christensen, Sluk, men minst like mykje tippar eg at eg hadde tenkt: «Er dette verkeleg ein god idé?»
Sluttresultatet er i alle fall aldeles besynderleg. Eg klarar rett og slett ikkje å leva meg inn i at skodespelarane masar i veg på amerikansk med skandinavisk aksent og med namn som Blenda (Novotny) og Farrelli (Hagen). «Hey, Farrelli, get outta here!» seier slaktaren når Hagen vil kjøpa ei halv T-beinsteik for å feira at han har fått seg jobb.
Skal det vera morosamt? Eg får kjensla av at det skal vera morosamt à la Bent Hamer: stiliserte, absurde situasjonar der hovudpersonane oppfører seg totalt røyndomsfjernt i eit slags kvasiunivers. Alt kjennest uverkeleg, men meir enn på vanleg Hamersk vis, og eg reknar med det er amerikansken som gjer det.
Usikker
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.