JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Beetlejuice Beetlejuice: Nesten dødsfestleg

Sjølv om det er eit gledeleg gjensyn, saknar eg snerten.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.

Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.

Foto: Warner Bros. Discovery

Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.

Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.

Foto: Warner Bros. Discovery

3003
20240906
3003
20240906

Komedie

Regi: Tim Burton

Beetlejuice Beetlejuice

Med: Winona Ryder, Jenna Ortega, Michael Keaton, Catherine O’Hara
Kinofilm

Etter traumatiske barndomsminne i eit spøkelseshus på landet har Lydia (Ryder) brukt bakgrunnen sin på beste kommersielle vis, som programleiar for noko tilsvarande underhaldningsserien Åndenes makt.

Men så dukkar sjølvaste hovudtraumet hennar opp, akkurat når både faren døyr og dottera Astrid (Ortega) er i ferd med å koma over tapet av far sin. Tilbake i huset på landet er det berre å innsjå: Beetlejuice (Keaton) er tilbake med full, ufyseleg styrke.

Tim-jus

Betelguese (frå arabisk lbt-al-djausa) er namnet på ei av dei mest lyssterke stjernene på himmelen, ei raud kjempe i stjernebiletet Orion. Kvifor Tim Burton valde dette namnet, veit eg ikkje, men at det høyrest ut som billejus på engelsk, er vel meir enn god nok grunn. Det vil seia, det gjev meining om du såg den fyrste Beetlejuice-filmen (1988), ein skrekkfest av den fantasifulle og leikne sorten.

Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.

Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.

Foto: Warner Bros. Discovery

Tim Burton gjorde seg til goth-regissøren over alle og følgde opp dei neste par åra med både Batman (1989) og Edvard Saksehånd (1990). Det var gjennombrotet for Winona Ryder og for komponist Danny Elfman, som kanskje er mest kjend for musikken til Et førjulsmareritt, som også er skriven av Tim Burton (men ikkje regissert).

Beetlejuice var fyrst og fremst Michael Keatons tumleplass, som den galne, irriterande, sjølvsikre, fæle, men også ellevilt sjarmerande hamskiftar-demonen. Kan han fungera i ein oppfølgjar 36 år seinare?

Fram og tilbake

Ja og nei. Eg var heilt rett målgruppe for den førre filmen, og det kjennest litt som at det er meininga eg skal vera målgruppa denne gongen òg. Eg elskar sjølvsagt den retro grafikkstilen, åttitalssongane med koreografi, filmmusikken til Elfman og den nesten identiske rollebesetninga, som betyr – viktigast av alt – at Michael Keaton framleis er kul.

Å få inn Jenna Ortega, kjend som Wednesday i oppfølgjarserien til Addams Family, til å spela den unge hovudrolla verkar nesten kynisk av Burton, men ho fungerer godt nok. Winona Ryder – kva kan eg seia – eg blir jo sentimental berre av å sjå ho, men det sit liksom ikkje heilt.

Trailer BEETLEJUICE BEETLEJUICE

Catherine O’Hara, derimot, er knallgod som eksentrisk kunstnar, og Willem Defoe ditto som tøysete sheriff i Etterlivet. Likevel skortar det på ein heilskap eller kanskje eit driv som gjer at Beetlejuice Beetlejuice ikkje gjer meg meir enn passeleg begeistra, og Michael Keaton manglar det vesle ekstra som gjorde han så uimotståeleg før.

Likevel kosar eg meg nok til å tilrå filmen om du vil ha store dosar overdådig sjokkskrekkeffektar som kjennest totalt ufarlege ut på ein god, filmaktig måte. Men eg seier ikkje namnet Beetlejuice tre gonger for å få han til å stå opp igjen, for å seia det på eit språk dei innvigde forstår.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie

Regi: Tim Burton

Beetlejuice Beetlejuice

Med: Winona Ryder, Jenna Ortega, Michael Keaton, Catherine O’Hara
Kinofilm

Etter traumatiske barndomsminne i eit spøkelseshus på landet har Lydia (Ryder) brukt bakgrunnen sin på beste kommersielle vis, som programleiar for noko tilsvarande underhaldningsserien Åndenes makt.

Men så dukkar sjølvaste hovudtraumet hennar opp, akkurat når både faren døyr og dottera Astrid (Ortega) er i ferd med å koma over tapet av far sin. Tilbake i huset på landet er det berre å innsjå: Beetlejuice (Keaton) er tilbake med full, ufyseleg styrke.

Tim-jus

Betelguese (frå arabisk lbt-al-djausa) er namnet på ei av dei mest lyssterke stjernene på himmelen, ei raud kjempe i stjernebiletet Orion. Kvifor Tim Burton valde dette namnet, veit eg ikkje, men at det høyrest ut som billejus på engelsk, er vel meir enn god nok grunn. Det vil seia, det gjev meining om du såg den fyrste Beetlejuice-filmen (1988), ein skrekkfest av den fantasifulle og leikne sorten.

Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.

Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.

Foto: Warner Bros. Discovery

Tim Burton gjorde seg til goth-regissøren over alle og følgde opp dei neste par åra med både Batman (1989) og Edvard Saksehånd (1990). Det var gjennombrotet for Winona Ryder og for komponist Danny Elfman, som kanskje er mest kjend for musikken til Et førjulsmareritt, som også er skriven av Tim Burton (men ikkje regissert).

Beetlejuice var fyrst og fremst Michael Keatons tumleplass, som den galne, irriterande, sjølvsikre, fæle, men også ellevilt sjarmerande hamskiftar-demonen. Kan han fungera i ein oppfølgjar 36 år seinare?

Fram og tilbake

Ja og nei. Eg var heilt rett målgruppe for den førre filmen, og det kjennest litt som at det er meininga eg skal vera målgruppa denne gongen òg. Eg elskar sjølvsagt den retro grafikkstilen, åttitalssongane med koreografi, filmmusikken til Elfman og den nesten identiske rollebesetninga, som betyr – viktigast av alt – at Michael Keaton framleis er kul.

Å få inn Jenna Ortega, kjend som Wednesday i oppfølgjarserien til Addams Family, til å spela den unge hovudrolla verkar nesten kynisk av Burton, men ho fungerer godt nok. Winona Ryder – kva kan eg seia – eg blir jo sentimental berre av å sjå ho, men det sit liksom ikkje heilt.

Trailer BEETLEJUICE BEETLEJUICE

Catherine O’Hara, derimot, er knallgod som eksentrisk kunstnar, og Willem Defoe ditto som tøysete sheriff i Etterlivet. Likevel skortar det på ein heilskap eller kanskje eit driv som gjer at Beetlejuice Beetlejuice ikkje gjer meg meir enn passeleg begeistra, og Michael Keaton manglar det vesle ekstra som gjorde han så uimotståeleg før.

Likevel kosar eg meg nok til å tilrå filmen om du vil ha store dosar overdådig sjokkskrekkeffektar som kjennest totalt ufarlege ut på ein god, filmaktig måte. Men eg seier ikkje namnet Beetlejuice tre gonger for å få han til å stå opp igjen, for å seia det på eit språk dei innvigde forstår.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sørkoreanske Han Kang.

Sørkoreanske Han Kang.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Kultur

Den sørkoreanske forfattaren Han Kang er vinnar av Nobelprisen i litteratur. Les intervjuet Dag og Tid gjorde med ho i 2017.

Ronny Spaans
Sørkoreanske Han Kang.

Sørkoreanske Han Kang.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Kultur

Den sørkoreanske forfattaren Han Kang er vinnar av Nobelprisen i litteratur. Les intervjuet Dag og Tid gjorde med ho i 2017.

Ronny Spaans
Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.

Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.

Meldingar
Sjur Haga Bringeland

Nordisk tone

Carl Reineckes symfoni Håkon Jarl har kraftfull patos.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne
Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis