JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Å selja ein våt draum

Rimini er forsoffen, forkasteleg og flott, som alltid med filmane til Ulrich Seidl.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Michael Thomas spelar den fallerte smørsongaren Ritchie Bravo.

Michael Thomas spelar den fallerte smørsongaren Ritchie Bravo.

Foto: Wolfgang Thaler

Michael Thomas spelar den fallerte smørsongaren Ritchie Bravo.

Michael Thomas spelar den fallerte smørsongaren Ritchie Bravo.

Foto: Wolfgang Thaler

3435
20230519
3435
20230519

Drama

Regi: Ulrich Seidl

Rimini

Med: Michael Thomas, Tessa Göttlicher, Hans-Michael Rehberg
Kinofilm

Det er vinter i sommarbyen Rimini, og Richie Bravo (Thomas) tener til livets opphald ved å synga tyske svisker med italiensk vri til ein brokete gjeng stamgjester på dei mange halvtomme hotella rundt om og å tilby ein overflod av amore til utvalde gjester mot ein liten finansiell kompensasjon.

Ei rekkje familiesituasjonar, både heime i Austerrike og via besøk til Rimini, kan kanskje gje Richie ei ny retning i livet. Kanskje.

Kjærleiken

Det er ei stund sidan eg putesåg siste Ulrich Seidl-film no. Den austerrikske regissøren har ei eiga evne til å kapra klein, klam stemning på kamera og er som vanleg ikkje redd for å gå langt over streken i det som kjennest komfortabelt. Han har laga dokumentarfilmar så utrulege at dei kunne vore spelefilmar, som siste eg såg, Im Keller (2014), og – ikkje minst – spelefilmar så truverdige at du skjønar at det kunne vore dokumentar.

Trilogien Paradis med undertitlane Tro, Håp og Kjærlighet (2012–13) handlar om eit desperat søk etter desse tre store pilarane i livet, og med Rimini føler eg at han fortset i sporet etter Kjærlighet. Det finst ein marknad der ute for eldre kvinner som slettes ikkje er seksuelt ferdige, og der sex helst skal vera meir enn berre sex, om enn uforpliktande. Introduser: pose-og-sekk-forføraren Richie Bravo.

Appellen

Heime i Austerrike ligg faren (Rehberg) på det siste, mora har akkurat døydd. Då dottera Tessa (Göttlicher) dukkar opp i Rimini, kunne timinga vore både betre og verre. For Richie Bravo er det uansett hand til munn, frå år til år. Kjensla av eit hamstertilvære blir forsterka av effektar som korsett for å halda inn magen slik at kleda skal passa kanskje tiår etter at dei vart laga.

Dette har han drive med – lenge. Ein anar at karrieren ligg bak han, om han i det heile hadde nokon stor karriere. Produksjonane på CD-ane han har som bakgrunn for liveframføringane, vitnar om avgrensa stil om ikkje heilt mangel på vokaltalent. Ein anar at det likevel er sjarmen og sexappellen han har flote på i alle desse åra, noko som fungerer passeleg bra på dottera.

Bravo

Ulrich Seidl har relativt fortent fått merkelappen «kontroversiell», og oppfølgjaren til Rimini, Sparta, vart avlyst på filmfestivalen i Toronto på grunn av ein klage på upassande oppførsel mot barn under innspelinga. Eg kjenner eg grøssar ved tanken på den filmen, særleg då Richie Bravo hintar til minne om mora som eg helst ikkje vil visualisera for sterkt, og Sparta handlar om bror til Richie.

På den andre sida og apropos visuelt, du finn ikkje sidestykke til Seidls styggvakre scenario og stramme kameraføring. Spradebassen Richie, som stegar gjennom skodda forbi flyktningar som ligg og sit på benkar langs den gråe stranda, blir sidestilt med den fallerte glamouren som stadig uteblir på turistetablissementa, på ein måte som gir assosiasjonar til ei slags glorete dommedagsforteljing, og Rimini er helvetes forgard.

Om dei mange slitne art deco-lokala finst på ekte, er dei i seg sjølv ein tur verd, om ikkje til Rimini, så i alle fall på kino. Og eg lovar, Richie Bravo tek varmt imot deg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast film­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Ulrich Seidl

Rimini

Med: Michael Thomas, Tessa Göttlicher, Hans-Michael Rehberg
Kinofilm

Det er vinter i sommarbyen Rimini, og Richie Bravo (Thomas) tener til livets opphald ved å synga tyske svisker med italiensk vri til ein brokete gjeng stamgjester på dei mange halvtomme hotella rundt om og å tilby ein overflod av amore til utvalde gjester mot ein liten finansiell kompensasjon.

Ei rekkje familiesituasjonar, både heime i Austerrike og via besøk til Rimini, kan kanskje gje Richie ei ny retning i livet. Kanskje.

Kjærleiken

Det er ei stund sidan eg putesåg siste Ulrich Seidl-film no. Den austerrikske regissøren har ei eiga evne til å kapra klein, klam stemning på kamera og er som vanleg ikkje redd for å gå langt over streken i det som kjennest komfortabelt. Han har laga dokumentarfilmar så utrulege at dei kunne vore spelefilmar, som siste eg såg, Im Keller (2014), og – ikkje minst – spelefilmar så truverdige at du skjønar at det kunne vore dokumentar.

Trilogien Paradis med undertitlane Tro, Håp og Kjærlighet (2012–13) handlar om eit desperat søk etter desse tre store pilarane i livet, og med Rimini føler eg at han fortset i sporet etter Kjærlighet. Det finst ein marknad der ute for eldre kvinner som slettes ikkje er seksuelt ferdige, og der sex helst skal vera meir enn berre sex, om enn uforpliktande. Introduser: pose-og-sekk-forføraren Richie Bravo.

Appellen

Heime i Austerrike ligg faren (Rehberg) på det siste, mora har akkurat døydd. Då dottera Tessa (Göttlicher) dukkar opp i Rimini, kunne timinga vore både betre og verre. For Richie Bravo er det uansett hand til munn, frå år til år. Kjensla av eit hamstertilvære blir forsterka av effektar som korsett for å halda inn magen slik at kleda skal passa kanskje tiår etter at dei vart laga.

Dette har han drive med – lenge. Ein anar at karrieren ligg bak han, om han i det heile hadde nokon stor karriere. Produksjonane på CD-ane han har som bakgrunn for liveframføringane, vitnar om avgrensa stil om ikkje heilt mangel på vokaltalent. Ein anar at det likevel er sjarmen og sexappellen han har flote på i alle desse åra, noko som fungerer passeleg bra på dottera.

Bravo

Ulrich Seidl har relativt fortent fått merkelappen «kontroversiell», og oppfølgjaren til Rimini, Sparta, vart avlyst på filmfestivalen i Toronto på grunn av ein klage på upassande oppførsel mot barn under innspelinga. Eg kjenner eg grøssar ved tanken på den filmen, særleg då Richie Bravo hintar til minne om mora som eg helst ikkje vil visualisera for sterkt, og Sparta handlar om bror til Richie.

På den andre sida og apropos visuelt, du finn ikkje sidestykke til Seidls styggvakre scenario og stramme kameraføring. Spradebassen Richie, som stegar gjennom skodda forbi flyktningar som ligg og sit på benkar langs den gråe stranda, blir sidestilt med den fallerte glamouren som stadig uteblir på turistetablissementa, på ein måte som gir assosiasjonar til ei slags glorete dommedagsforteljing, og Rimini er helvetes forgard.

Om dei mange slitne art deco-lokala finst på ekte, er dei i seg sjølv ein tur verd, om ikkje til Rimini, så i alle fall på kino. Og eg lovar, Richie Bravo tek varmt imot deg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast film­meldar i Dag og Tid.

Ulrich Seidl har relativt fortent fått merkelappen «kontroversiell».

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Klår kulokk

Der er både norsk og tysk nasjonalromantikk i Sigurd Lies romansar.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis