JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Skråblikk

Det finst mange gode tilløp, men ingen lange hopp hos Joakim Kjørsvik.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Joakim Kjørsvik skriv både komisk og tragikomisk.

Joakim Kjørsvik skriv både komisk og tragikomisk.

Foto: Tove Sivertsen

Joakim Kjørsvik skriv både komisk og tragikomisk.

Joakim Kjørsvik skriv både komisk og tragikomisk.

Foto: Tove Sivertsen

2527
20180202
2527
20180202

Forteljingar

Joakim Kjørsvik:

Folk jeg husker

Kolon

«Hvor mange av de jeg husker, har glemt meg?», står det på side 141 i Joakim Kjørsviks nye bok, der alle minus to forteljingar startar med «Jeg husker…». Etter å ha lese gjennom 148 sider og 90 forteljingar kan ein alltids spørje kor mange ein hugsar, ikkje berre av personar, men også av innhald og substans.

Utgangspunktet for Kjørsvik er livet hans og folk han har sett og møtt frå langt tilbake i barndom, oppvekst og fram til dagen i dag. Når Kjørsvik er fødd i 1978, gir dette eit spenn på godt og vel 30 år. Framstillinga er skisseaktig, rapsodisk og ukronologisk, og løftar fram episodar og minneglimt som i mange tilfelle lener seg mot vitsen og anekdoten med ei pussig og surrealistisk perspektivforskyving som sprengjer rammene for tid og rom. Dermed oppstår det ein spesiell energi som baserer seg på det uventa og overraskande. Når dette blir krydra med humor og eit skrått blikk på tilværet, blir det til tider både underhaldande og poengtert.

Presise portrett

Dei 90 forteljingane varierer frå rundt fire sider og ned til ei linje, for eksempel på s. 56: «Jeg husker Theodor, den kødden.» Om denne linja skal passere som forteljing, må ein strekkje sjangeromgrepet lenger enn langt, og denne utfordringa av sjangeren finn ein fleire eksempel på når formatet blir redusert til tre–fire linjer. Ernest Hemingways vidgjetne novelle på seks ord (For sale: baby shoes, never worn) er det ein bør måle seg mot, og Kjørsvik er ikkje heilt der i komprimert spenning og ein avgrunn av undertekst.

Likevel er det mykje å gle seg over når Kjørsvik rissar opp korte og presise portrett av folk han har sett og møtt. Det er barndomsvenner, arbeidskollegaer, kjærastar, tilfeldige møte rundt omkring på reiser, medsoldatar frå militærtenesta; i det heile tatt, det er eit album å bla i for fleire enn den næraste omgangskretsen.

Komisk

Joakim Kjørsvik debuterte i 2007 med ein bukett historier, før han i 2013 gav ut romanen I fjor var en lang natt. I begge bøkene viser han eit velutvikla talent for det komiske og det tragikomiske, og dette talentet tar han også inn i den tredje boka si utan heilt å nå opp til det nivået han viste i 2013.

Men for all del; les gjerne Kjørsvik og få deg ein god latter i vintermørkret.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Forteljingar

Joakim Kjørsvik:

Folk jeg husker

Kolon

«Hvor mange av de jeg husker, har glemt meg?», står det på side 141 i Joakim Kjørsviks nye bok, der alle minus to forteljingar startar med «Jeg husker…». Etter å ha lese gjennom 148 sider og 90 forteljingar kan ein alltids spørje kor mange ein hugsar, ikkje berre av personar, men også av innhald og substans.

Utgangspunktet for Kjørsvik er livet hans og folk han har sett og møtt frå langt tilbake i barndom, oppvekst og fram til dagen i dag. Når Kjørsvik er fødd i 1978, gir dette eit spenn på godt og vel 30 år. Framstillinga er skisseaktig, rapsodisk og ukronologisk, og løftar fram episodar og minneglimt som i mange tilfelle lener seg mot vitsen og anekdoten med ei pussig og surrealistisk perspektivforskyving som sprengjer rammene for tid og rom. Dermed oppstår det ein spesiell energi som baserer seg på det uventa og overraskande. Når dette blir krydra med humor og eit skrått blikk på tilværet, blir det til tider både underhaldande og poengtert.

Presise portrett

Dei 90 forteljingane varierer frå rundt fire sider og ned til ei linje, for eksempel på s. 56: «Jeg husker Theodor, den kødden.» Om denne linja skal passere som forteljing, må ein strekkje sjangeromgrepet lenger enn langt, og denne utfordringa av sjangeren finn ein fleire eksempel på når formatet blir redusert til tre–fire linjer. Ernest Hemingways vidgjetne novelle på seks ord (For sale: baby shoes, never worn) er det ein bør måle seg mot, og Kjørsvik er ikkje heilt der i komprimert spenning og ein avgrunn av undertekst.

Likevel er det mykje å gle seg over når Kjørsvik rissar opp korte og presise portrett av folk han har sett og møtt. Det er barndomsvenner, arbeidskollegaer, kjærastar, tilfeldige møte rundt omkring på reiser, medsoldatar frå militærtenesta; i det heile tatt, det er eit album å bla i for fleire enn den næraste omgangskretsen.

Komisk

Joakim Kjørsvik debuterte i 2007 med ein bukett historier, før han i 2013 gav ut romanen I fjor var en lang natt. I begge bøkene viser han eit velutvikla talent for det komiske og det tragikomiske, og dette talentet tar han også inn i den tredje boka si utan heilt å nå opp til det nivået han viste i 2013.

Men for all del; les gjerne Kjørsvik og få deg ein god latter i vintermørkret.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Krydra med humor og eit skrått blikk på tilværet blir det til tider både underhaldande og poengtert.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis