JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Rusens og kjærleikens overskridingar

Ein springande lyrisk tale som bevegar seg høgt og lågt i det språklege registeret.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Eirik S. Røkkum er debutant og kjem frå Averøy.

Eirik S. Røkkum er debutant og kjem frå Averøy.

Foto: Terje Visnes

Eirik S. Røkkum er debutant og kjem frå Averøy.

Eirik S. Røkkum er debutant og kjem frå Averøy.

Foto: Terje Visnes

2732
20211029
2732
20211029

DIKT

Eirik S. Røkkum:

Kaskader av okser og aske. Langdikt I–XXII

Flamme Forlag

Lyrikkdebutanten Eirik S. Røkkum har med Kaskader av okser og aske skrive ein lyrisk-ekstatisk rølpeodyssé. Det lyriske eget jaktar på sanninga om seg sjølv og søkjer etter kjærleikens og rusens overskridande opplevingar og språk. Eget, som altså vekslar mellom å vere småfull og overstadig, rører seg gjennom Trondheims nattlege gater og bydelar, frekventerer pøbbar og hamnar i grøfter og slåstkampar, sekundert av ein springande lyrisk tale som vender seg til eit du – og til poesien. Men dette duet, som først er ein kjærast, forsvinn or soga, slik at det lyriske eget vert til ein forsmådd og einsam elskar og duet til ein ekskjærast.

Bloddrypande

Dermed er nokre av dei transformasjonane som langdiktet utfaldar, nemnde. Diktboka byrjar så å seie rett på, med gassen på fullt, i ei kebabsjappe. Med munnfullar av kebab lirer diktet av seg nokre omskrivne gloser frå Goethe og utsegner som rammar inn poetikken som skal vere styrande for ein sterkt animerte nattleg odyssé. Oksen vert etablert som motiv, for eget skal drikke «... av blodfossen fra matadoren/ når han hentes inn av/ et horn gjennom lysken». Diktet gjer seg på ingen måte til talsmann for måtehaldspoetikk: «Jeg skal smøre linjene utover/ som ei due under varebilhjulet.»

Djerve, hamrande og bloddrypande bilete ber bod om høg litterær energi. Men, som ein erfarer, ideane er ofte meir fullenda enn gjennomføringa. For lyrikken i boka slingrar og sjanglar i rykk og napp, frå det høge til det låge, frå treffande bilete, poesihistoriske referansar, via grøftefyll til plumpe og nærmast uforståelege replikkar fødde av fyllerøret.

Poetisk erklæring

Trass i den fordrukne teks­toverflata er diktet ei sjølv­­-vedkjenning og ei poetisk erklæring. Diktboka teiknar eit større bilete av egets oppvekst og historie, samstundes som diktet vev inn dusinvis av sitat frå poetar og bøker. Eget er eksistensielt sett heimlaust.

Som forfattarspire i fri flyt mellom samfunnsklassar, bøker, jobbar og bustader, alltid pengelens, med ei universitetsutdanning som har framandgjort eget frå heimstaden, og med den gryande innsikta at det aldri kan vende heim, har det mista all forankring, bortsett frå i litteraturen og i det lyriske språket.

Jamvel om langdikta er springande, endar det ikkje berre i rør og rølp. Debutanten utviklar motiviske samanhengar, demonstrerer språkleg djervskap og legg for dagen humor og stort vidd.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DIKT

Eirik S. Røkkum:

Kaskader av okser og aske. Langdikt I–XXII

Flamme Forlag

Lyrikkdebutanten Eirik S. Røkkum har med Kaskader av okser og aske skrive ein lyrisk-ekstatisk rølpeodyssé. Det lyriske eget jaktar på sanninga om seg sjølv og søkjer etter kjærleikens og rusens overskridande opplevingar og språk. Eget, som altså vekslar mellom å vere småfull og overstadig, rører seg gjennom Trondheims nattlege gater og bydelar, frekventerer pøbbar og hamnar i grøfter og slåstkampar, sekundert av ein springande lyrisk tale som vender seg til eit du – og til poesien. Men dette duet, som først er ein kjærast, forsvinn or soga, slik at det lyriske eget vert til ein forsmådd og einsam elskar og duet til ein ekskjærast.

Bloddrypande

Dermed er nokre av dei transformasjonane som langdiktet utfaldar, nemnde. Diktboka byrjar så å seie rett på, med gassen på fullt, i ei kebabsjappe. Med munnfullar av kebab lirer diktet av seg nokre omskrivne gloser frå Goethe og utsegner som rammar inn poetikken som skal vere styrande for ein sterkt animerte nattleg odyssé. Oksen vert etablert som motiv, for eget skal drikke «... av blodfossen fra matadoren/ når han hentes inn av/ et horn gjennom lysken». Diktet gjer seg på ingen måte til talsmann for måtehaldspoetikk: «Jeg skal smøre linjene utover/ som ei due under varebilhjulet.»

Djerve, hamrande og bloddrypande bilete ber bod om høg litterær energi. Men, som ein erfarer, ideane er ofte meir fullenda enn gjennomføringa. For lyrikken i boka slingrar og sjanglar i rykk og napp, frå det høge til det låge, frå treffande bilete, poesihistoriske referansar, via grøftefyll til plumpe og nærmast uforståelege replikkar fødde av fyllerøret.

Poetisk erklæring

Trass i den fordrukne teks­toverflata er diktet ei sjølv­­-vedkjenning og ei poetisk erklæring. Diktboka teiknar eit større bilete av egets oppvekst og historie, samstundes som diktet vev inn dusinvis av sitat frå poetar og bøker. Eget er eksistensielt sett heimlaust.

Som forfattarspire i fri flyt mellom samfunnsklassar, bøker, jobbar og bustader, alltid pengelens, med ei universitetsutdanning som har framandgjort eget frå heimstaden, og med den gryande innsikta at det aldri kan vende heim, har det mista all forankring, bortsett frå i litteraturen og i det lyriske språket.

Jamvel om langdikta er springande, endar det ikkje berre i rør og rølp. Debutanten utviklar motiviske samanhengar, demonstrerer språkleg djervskap og legg for dagen humor og stort vidd.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Djerve, hamrande og bloddrypande bilete ber bod om høg litterær energi.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Flytande gull: Få ting er så godt som olivenolje – om han er rette typen.

Flytande gull: Få ting er så godt som olivenolje – om han er rette typen.

Foto: Pxhere.com

Frå matfatetKunnskap

Olivenolje

Jomfruer veit visst ikkje alltid å ta seg betalt.

Siri Helle
Flytande gull: Få ting er så godt som olivenolje – om han er rette typen.

Flytande gull: Få ting er så godt som olivenolje – om han er rette typen.

Foto: Pxhere.com

Frå matfatetKunnskap

Olivenolje

Jomfruer veit visst ikkje alltid å ta seg betalt.

Siri Helle

Foto: Paal Audestad

BokMeldingar

Ho som får ting til å skje

I Jægtnes’ fantasifulle soge går fakta og fiksjon opp i ein medrivande heilskap.

Hilde Vesaas

Foto: Paal Audestad

BokMeldingar

Ho som får ting til å skje

I Jægtnes’ fantasifulle soge går fakta og fiksjon opp i ein medrivande heilskap.

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis