JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Høgt og lågt i Oslo og kulturen

Dikta til Farestad, som har ein lett og livat diksjon og ikkje nektar seg enderim, slentrar og snublar over ting å gruble over.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ulik Farestad debuterte i 2013. Årets diktsamling er hans tredje.

Ulik Farestad debuterte i 2013. Årets diktsamling er hans tredje.

Foto: Solum Bokvennen

Ulik Farestad debuterte i 2013. Årets diktsamling er hans tredje.

Ulik Farestad debuterte i 2013. Årets diktsamling er hans tredje.

Foto: Solum Bokvennen

2460
20211210
2460
20211210

Dikt

Ulrik Farestad:

En hvithai i Venezia

Solum Bokvennen

En hvithai i Venezia er sterkt forankra i geografien i Oslo. Dikta rører seg frå Olaf Ryes plass til Gråbeinsletta, frå Sagene til Vaterland. I tillegg finst eit historisk og europeisk medvit som bryt gjennom og vev seg inn i dikta.

Kvardag

Dette fører lesaren ut i verda og inn i historia, til europeiske byar og til den store kunsten. I dikta til poeten møter den opphøgde kunsten det moderne livets mørke og urbane labyrintar. Dermed blir nye svingar og krokar plussa på ferda, og poeten risikerer å komme for seint, noko han er medviten om: «men vi har tid nok/ her i forsinkelsen,/ tid til å utebli sammen,// tid til å dikte.»

Like lett som dikta syner til den såkalla evige kunsten, jublar dei over det låge og mindre verdfulle, over pulverkaffi og glorete barneleiker, slik det eksplisitt vert uttrykt i diktet «Apologi for det ufullkomne».

Men kanskje er forsvaret for kvardagsgjenstandane, for «flatfyll» og «bensin», grunnlaget for at desse polane held oppe kunsthierarkiet, jamvel om det ikkje er nostalgisk lengt som ber dikta.

Likevel er dikta tyngde av kunst- og kulturreferansar, som romersk mytologi, den greske poeten Arkhilokhos, Vergils Æneiden eller eit målarstykke av Jacopo Tintoretto. Kanskje er det slik som det står i «Tørkeloft», at det lyriske eget dultar «borti (...) en gud med stive ledd og duehjerte/ som våkner knirkende til liv og harker,/ og vil forsikre meg at høyere/ enn dette kommer min bevissthet ikke».

Motsetnader

Så kan ein sjølvsagt seie at Farestads dikt fungerer som gode påminningar og påkallingar om at desse polane og motsetnadene finst i menneskelivet, at det alltid er meir å finne mellom himmel og jord enn det som ligg rett framfor skotuppen.

Dikta til Farestad, som har ein lett og livat diksjon og ikkje nektar seg enderim, slentrar og snublar over ting å gruble over, som alltid fører det lyriske diktet bort frå staden det er på. Det finst mange fine dikt her, men det er også noko med forma og den lette tonen som trugar med å nulle ut det eksistensielle alvoret det verkar som poeten ønskjer å kalle fram.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dikt

Ulrik Farestad:

En hvithai i Venezia

Solum Bokvennen

En hvithai i Venezia er sterkt forankra i geografien i Oslo. Dikta rører seg frå Olaf Ryes plass til Gråbeinsletta, frå Sagene til Vaterland. I tillegg finst eit historisk og europeisk medvit som bryt gjennom og vev seg inn i dikta.

Kvardag

Dette fører lesaren ut i verda og inn i historia, til europeiske byar og til den store kunsten. I dikta til poeten møter den opphøgde kunsten det moderne livets mørke og urbane labyrintar. Dermed blir nye svingar og krokar plussa på ferda, og poeten risikerer å komme for seint, noko han er medviten om: «men vi har tid nok/ her i forsinkelsen,/ tid til å utebli sammen,// tid til å dikte.»

Like lett som dikta syner til den såkalla evige kunsten, jublar dei over det låge og mindre verdfulle, over pulverkaffi og glorete barneleiker, slik det eksplisitt vert uttrykt i diktet «Apologi for det ufullkomne».

Men kanskje er forsvaret for kvardagsgjenstandane, for «flatfyll» og «bensin», grunnlaget for at desse polane held oppe kunsthierarkiet, jamvel om det ikkje er nostalgisk lengt som ber dikta.

Likevel er dikta tyngde av kunst- og kulturreferansar, som romersk mytologi, den greske poeten Arkhilokhos, Vergils Æneiden eller eit målarstykke av Jacopo Tintoretto. Kanskje er det slik som det står i «Tørkeloft», at det lyriske eget dultar «borti (...) en gud med stive ledd og duehjerte/ som våkner knirkende til liv og harker,/ og vil forsikre meg at høyere/ enn dette kommer min bevissthet ikke».

Motsetnader

Så kan ein sjølvsagt seie at Farestads dikt fungerer som gode påminningar og påkallingar om at desse polane og motsetnadene finst i menneskelivet, at det alltid er meir å finne mellom himmel og jord enn det som ligg rett framfor skotuppen.

Dikta til Farestad, som har ein lett og livat diksjon og ikkje nektar seg enderim, slentrar og snublar over ting å gruble over, som alltid fører det lyriske diktet bort frå staden det er på. Det finst mange fine dikt her, men det er også noko med forma og den lette tonen som trugar med å nulle ut det eksistensielle alvoret det verkar som poeten ønskjer å kalle fram.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Like lett som dikta syner til den såkalla evige kunsten, jublar dei over det låge og mindre verd­fulle.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Foto Brit Aksnes

Feature

Bygde-Cinema Paradiso

STRANDEBARM: Det rører meg djupt at Bygdekinoen framleis eksisterer.

Brit Aksnes
Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Foto Brit Aksnes

Feature

Bygde-Cinema Paradiso

STRANDEBARM: Det rører meg djupt at Bygdekinoen framleis eksisterer.

Brit Aksnes
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.

Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.

Foto: Nina Djæff

BokMeldingar
Ronny Spaans

Eit sandkorn i maskineriet

Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.

Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Foto: Frederik Ringnes / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Husforsikring i hardt vêr

Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
PerVaglum

Vestre må avslutte konflikter og beklage

«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal
Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis