JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

For mykje for pengane

Henrik H. Langelands siste roman kunne sagt litt meir og prata litt mindre.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Henrik H. Langeland har fullført trilogien om Christian von der Hall.

Henrik H. Langeland har fullført trilogien om Christian von der Hall.

Foto: Ivar Kvaal

Henrik H. Langeland har fullført trilogien om Christian von der Hall.

Henrik H. Langeland har fullført trilogien om Christian von der Hall.

Foto: Ivar Kvaal

3450
20200626
3450
20200626

Roman

Henrik H. Langeland:

Showtime!

Cappelen Damm

Det har ikkje vore stille rundt Henrik H. Langelands Showtime! – den avsluttande boka i trilogien om Christian von der Hall. Blant anna hamna Cappelen Damms Knut Gørvell og Dagbladets kritikar Cathrine Krøger i ein heftig debatt etter Krøgers terningkast 2. Andre bokmeldarar har delt seg mellom jubel og naserynking. Sjølv har eg knapt krefter igjen til å skrive denne meldinga etter å ha lese den utmattande romanen.

Mangel på dynamikk

Vår mann Christian frå Wonderboy (2003) og Fyrsten (2013) er no blitt 57 år, han eig eventselskapet Showtime! og deltar i eit gründerprogram på TV. Han er gift med direktøren på Nationaltheatret og har eit sidesprang med unge, blonde Madelen på jobben. Som i finansverda elles har han inga interesse av å feste seg ved småsummar, inn- eller utgåande, på ei anna side er heile livsverket truga. Det er store krefter i sving der ute i pengeverda, og ingen av dei er velmeinande. Christians disposisjonar har heller ikkje alltid vore reinhårige og vender seg no mot han.

Som tidlegare i trilogien er det nok av samfunnssatire å spore også i årets roman. Dei som er i dette miljøet, kan vel vere greie nok slik dei blir skildra, men dei er aldri pålitelege, alle tenkjer på seg sjølve, alle vil oppnå noko med ein relasjon. Artistar og andre kjendisar er mest verktøy i hendene på finansfolka – noko å smykke seg med på eventar. Romanen er eit djupdykk i overflate, om ein kan seie det slik.

Det er nokre underhaldande strekk i romanen, kledd i eit til tider rikt og livleg språk. Det er berre det at etter 200 sider er eg utsliten. Då er det 289 sider igjen. Det hjelper ikkje at språket innimellom er til glede når ein druknar i dei same inspirerte, satiriske formuleringane heile vegen, utan dynamikk i forteljestrukturen. Her er vi nemleg inne i Christians hovud, utan pause, han oppsummerer noko som har skjedd, gruer seg til noko som skal skje, eller lurer på om han skal ta den telefonen, eller kanskje vente litt. I mengdene dette førekjem i, kjennest det trivielt og overveldande, og eg lurer på kvifor ikkje lesaren kan få ein pause mens Christian tenkjer på sitt. Vi kan komme tilbake når han har nådd ein konklusjon.

Andre gonger er det berre omstendeleg, utan språklege kvalitetar: «Dette hadde på ingen måte gått etter planen. I den grad det hadde vært noen plan. Men nå var det ingen vei tilbake. Snarare tvert om, nå gjaldt det å stå løpet ut.»

Ikkje noko nytt

Fleire sider med inkjeseiande SMS-utvekslingar hjelper heller ikkje på tolmodet. Heller ikkje at lesaren fleire gongar skjøner – lenge før Christian – kva som skal skje. Ein får ikkje ei kjensle av at ein sjølv er spesielt intelligent, men at Christian er lovleg korttenkt. Det største problemet er likevel at boka ikkje kjennest spesielt viktig. Det er ikkje noko nytt i sjølve finanssatiren (lenger), det måtte i så fall vere kor langt ein kan tvære satiren ut i romanform. Det er vanskeleg å engasjere seg i Christian og hans næraste og fjernaste, i hans «gjøren og laden», og då blir forfattarens val om å slå alt dette opp på eit lerret på størrelse med universet gåtefullt. Kan materialet forsvare formatet? Nei.

Ingvild Bræin

Ingvild Bræin er forfattar, litteraturvitar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Roman

Henrik H. Langeland:

Showtime!

Cappelen Damm

Det har ikkje vore stille rundt Henrik H. Langelands Showtime! – den avsluttande boka i trilogien om Christian von der Hall. Blant anna hamna Cappelen Damms Knut Gørvell og Dagbladets kritikar Cathrine Krøger i ein heftig debatt etter Krøgers terningkast 2. Andre bokmeldarar har delt seg mellom jubel og naserynking. Sjølv har eg knapt krefter igjen til å skrive denne meldinga etter å ha lese den utmattande romanen.

Mangel på dynamikk

Vår mann Christian frå Wonderboy (2003) og Fyrsten (2013) er no blitt 57 år, han eig eventselskapet Showtime! og deltar i eit gründerprogram på TV. Han er gift med direktøren på Nationaltheatret og har eit sidesprang med unge, blonde Madelen på jobben. Som i finansverda elles har han inga interesse av å feste seg ved småsummar, inn- eller utgåande, på ei anna side er heile livsverket truga. Det er store krefter i sving der ute i pengeverda, og ingen av dei er velmeinande. Christians disposisjonar har heller ikkje alltid vore reinhårige og vender seg no mot han.

Som tidlegare i trilogien er det nok av samfunnssatire å spore også i årets roman. Dei som er i dette miljøet, kan vel vere greie nok slik dei blir skildra, men dei er aldri pålitelege, alle tenkjer på seg sjølve, alle vil oppnå noko med ein relasjon. Artistar og andre kjendisar er mest verktøy i hendene på finansfolka – noko å smykke seg med på eventar. Romanen er eit djupdykk i overflate, om ein kan seie det slik.

Det er nokre underhaldande strekk i romanen, kledd i eit til tider rikt og livleg språk. Det er berre det at etter 200 sider er eg utsliten. Då er det 289 sider igjen. Det hjelper ikkje at språket innimellom er til glede når ein druknar i dei same inspirerte, satiriske formuleringane heile vegen, utan dynamikk i forteljestrukturen. Her er vi nemleg inne i Christians hovud, utan pause, han oppsummerer noko som har skjedd, gruer seg til noko som skal skje, eller lurer på om han skal ta den telefonen, eller kanskje vente litt. I mengdene dette førekjem i, kjennest det trivielt og overveldande, og eg lurer på kvifor ikkje lesaren kan få ein pause mens Christian tenkjer på sitt. Vi kan komme tilbake når han har nådd ein konklusjon.

Andre gonger er det berre omstendeleg, utan språklege kvalitetar: «Dette hadde på ingen måte gått etter planen. I den grad det hadde vært noen plan. Men nå var det ingen vei tilbake. Snarare tvert om, nå gjaldt det å stå løpet ut.»

Ikkje noko nytt

Fleire sider med inkjeseiande SMS-utvekslingar hjelper heller ikkje på tolmodet. Heller ikkje at lesaren fleire gongar skjøner – lenge før Christian – kva som skal skje. Ein får ikkje ei kjensle av at ein sjølv er spesielt intelligent, men at Christian er lovleg korttenkt. Det største problemet er likevel at boka ikkje kjennest spesielt viktig. Det er ikkje noko nytt i sjølve finanssatiren (lenger), det måtte i så fall vere kor langt ein kan tvære satiren ut i romanform. Det er vanskeleg å engasjere seg i Christian og hans næraste og fjernaste, i hans «gjøren og laden», og då blir forfattarens val om å slå alt dette opp på eit lerret på størrelse med universet gåtefullt. Kan materialet forsvare formatet? Nei.

Ingvild Bræin

Ingvild Bræin er forfattar, litteraturvitar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Det er nokre underhaldande trekk i romanen, kledd i eit rikt og livleg språk.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis