JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Å selja ein våt draum

Rimini er forsoffen, forkasteleg og flott, som alltid med filmane til Ulrich Seidl.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Michael Thomas spelar den fallerte smørsongaren Ritchie Bravo.

Michael Thomas spelar den fallerte smørsongaren Ritchie Bravo.

Foto: Wolfgang Thaler

Michael Thomas spelar den fallerte smørsongaren Ritchie Bravo.

Michael Thomas spelar den fallerte smørsongaren Ritchie Bravo.

Foto: Wolfgang Thaler

3435
20230519
3435
20230519

Drama

Regi: Ulrich Seidl

Rimini

Med: Michael Thomas, Tessa Göttlicher, Hans-Michael Rehberg
Kinofilm

Det er vinter i sommarbyen Rimini, og Richie Bravo (Thomas) tener til livets opphald ved å synga tyske svisker med italiensk vri til ein brokete gjeng stamgjester på dei mange halvtomme hotella rundt om og å tilby ein overflod av amore til utvalde gjester mot ein liten finansiell kompensasjon.

Ei rekkje familiesituasjonar, både heime i Austerrike og via besøk til Rimini, kan kanskje gje Richie ei ny retning i livet. Kanskje.

Kjærleiken

Det er ei stund sidan eg putesåg siste Ulrich Seidl-film no. Den austerrikske regissøren har ei eiga evne til å kapra klein, klam stemning på kamera og er som vanleg ikkje redd for å gå langt over streken i det som kjennest komfortabelt. Han har laga dokumentarfilmar så utrulege at dei kunne vore spelefilmar, som siste eg såg, Im Keller (2014), og – ikkje minst – spelefilmar så truverdige at du skjønar at det kunne vore dokumentar.

Trilogien Paradis med undertitlane Tro, Håp og Kjærlighet (2012–13) handlar om eit desperat søk etter desse tre store pilarane i livet, og med Rimini føler eg at han fortset i sporet etter Kjærlighet. Det finst ein marknad der ute for eldre kvinner som slettes ikkje er seksuelt ferdige, og der sex helst skal vera meir enn berre sex, om enn uforpliktande. Introduser: pose-og-sekk-forføraren Richie Bravo.

Appellen

Heime i Austerrike ligg faren (Rehberg) på det siste, mora har akkurat døydd. Då dottera Tessa (Göttlicher) dukkar opp i Rimini, kunne timinga vore både betre og verre. For Richie Bravo er det uansett hand til munn, frå år til år. Kjensla av eit hamstertilvære blir forsterka av effektar som korsett for å halda inn magen slik at kleda skal passa kanskje tiår etter at dei vart laga.

Dette har han drive med – lenge. Ein anar at karrieren ligg bak han, om han i det heile hadde nokon stor karriere. Produksjonane på CD-ane han har som bakgrunn for liveframføringane, vitnar om avgrensa stil om ikkje heilt mangel på vokaltalent. Ein anar at det likevel er sjarmen og sexappellen han har flote på i alle desse åra, noko som fungerer passeleg bra på dottera.

Bravo

Ulrich Seidl har relativt fortent fått merkelappen «kontroversiell», og oppfølgjaren til Rimini, Sparta, vart avlyst på filmfestivalen i Toronto på grunn av ein klage på upassande oppførsel mot barn under innspelinga. Eg kjenner eg grøssar ved tanken på den filmen, særleg då Richie Bravo hintar til minne om mora som eg helst ikkje vil visualisera for sterkt, og Sparta handlar om bror til Richie.

På den andre sida og apropos visuelt, du finn ikkje sidestykke til Seidls styggvakre scenario og stramme kameraføring. Spradebassen Richie, som stegar gjennom skodda forbi flyktningar som ligg og sit på benkar langs den gråe stranda, blir sidestilt med den fallerte glamouren som stadig uteblir på turistetablissementa, på ein måte som gir assosiasjonar til ei slags glorete dommedagsforteljing, og Rimini er helvetes forgard.

Om dei mange slitne art deco-lokala finst på ekte, er dei i seg sjølv ein tur verd, om ikkje til Rimini, så i alle fall på kino. Og eg lovar, Richie Bravo tek varmt imot deg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast film­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Ulrich Seidl

Rimini

Med: Michael Thomas, Tessa Göttlicher, Hans-Michael Rehberg
Kinofilm

Det er vinter i sommarbyen Rimini, og Richie Bravo (Thomas) tener til livets opphald ved å synga tyske svisker med italiensk vri til ein brokete gjeng stamgjester på dei mange halvtomme hotella rundt om og å tilby ein overflod av amore til utvalde gjester mot ein liten finansiell kompensasjon.

Ei rekkje familiesituasjonar, både heime i Austerrike og via besøk til Rimini, kan kanskje gje Richie ei ny retning i livet. Kanskje.

Kjærleiken

Det er ei stund sidan eg putesåg siste Ulrich Seidl-film no. Den austerrikske regissøren har ei eiga evne til å kapra klein, klam stemning på kamera og er som vanleg ikkje redd for å gå langt over streken i det som kjennest komfortabelt. Han har laga dokumentarfilmar så utrulege at dei kunne vore spelefilmar, som siste eg såg, Im Keller (2014), og – ikkje minst – spelefilmar så truverdige at du skjønar at det kunne vore dokumentar.

Trilogien Paradis med undertitlane Tro, Håp og Kjærlighet (2012–13) handlar om eit desperat søk etter desse tre store pilarane i livet, og med Rimini føler eg at han fortset i sporet etter Kjærlighet. Det finst ein marknad der ute for eldre kvinner som slettes ikkje er seksuelt ferdige, og der sex helst skal vera meir enn berre sex, om enn uforpliktande. Introduser: pose-og-sekk-forføraren Richie Bravo.

Appellen

Heime i Austerrike ligg faren (Rehberg) på det siste, mora har akkurat døydd. Då dottera Tessa (Göttlicher) dukkar opp i Rimini, kunne timinga vore både betre og verre. For Richie Bravo er det uansett hand til munn, frå år til år. Kjensla av eit hamstertilvære blir forsterka av effektar som korsett for å halda inn magen slik at kleda skal passa kanskje tiår etter at dei vart laga.

Dette har han drive med – lenge. Ein anar at karrieren ligg bak han, om han i det heile hadde nokon stor karriere. Produksjonane på CD-ane han har som bakgrunn for liveframføringane, vitnar om avgrensa stil om ikkje heilt mangel på vokaltalent. Ein anar at det likevel er sjarmen og sexappellen han har flote på i alle desse åra, noko som fungerer passeleg bra på dottera.

Bravo

Ulrich Seidl har relativt fortent fått merkelappen «kontroversiell», og oppfølgjaren til Rimini, Sparta, vart avlyst på filmfestivalen i Toronto på grunn av ein klage på upassande oppførsel mot barn under innspelinga. Eg kjenner eg grøssar ved tanken på den filmen, særleg då Richie Bravo hintar til minne om mora som eg helst ikkje vil visualisera for sterkt, og Sparta handlar om bror til Richie.

På den andre sida og apropos visuelt, du finn ikkje sidestykke til Seidls styggvakre scenario og stramme kameraføring. Spradebassen Richie, som stegar gjennom skodda forbi flyktningar som ligg og sit på benkar langs den gråe stranda, blir sidestilt med den fallerte glamouren som stadig uteblir på turistetablissementa, på ein måte som gir assosiasjonar til ei slags glorete dommedagsforteljing, og Rimini er helvetes forgard.

Om dei mange slitne art deco-lokala finst på ekte, er dei i seg sjølv ein tur verd, om ikkje til Rimini, så i alle fall på kino. Og eg lovar, Richie Bravo tek varmt imot deg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast film­meldar i Dag og Tid.

Ulrich Seidl har relativt fortent fått merkelappen «kontroversiell».

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Cecilie Hellestveit
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Cecilie Hellestveit
Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.

Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.

Foto: Per Anders Todal

Kultur
Hilde Vesaas

Å gi barn det dei ikkje veit at dei vil ha

Norsk Barneblad vart skipa i 1887 og har kome ut kvart år sidan. Sist helg fekk Nana Rise-Lynum Målprisen frå Noregs Mållag for innsatsen som redaktør.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Den såkalla hysjpengesaka mot Donald Trump er inne i andre veke i retten i New York.

Den såkalla hysjpengesaka mot Donald Trump er inne i andre veke i retten i New York.

Illustrasjon: Jane Rosenberg / Reuters

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Høgt spel i New York

Straffesaka som no går føre seg mot Trump, er den han har størst sjanse til å verte frikjend i. Og vert han det, kan saka òg gje han fleire veljarar, seier kommentator Jan Arild Snoen.

Sveinung Lindaas har gått ut av styret i Dag og Tid.

Sveinung Lindaas har gått ut av styret i Dag og Tid.

Foto: Tiril Rem

Samfunn

Takk til Sveinung

Sveinung Lindaas går av som styreleiar i Dag og Tid etter 11 år som leiar og 17 år som nestleiar før det att.

Svein Gjerdåker
Sveinung Lindaas har gått ut av styret i Dag og Tid.

Sveinung Lindaas har gått ut av styret i Dag og Tid.

Foto: Tiril Rem

Samfunn

Takk til Sveinung

Sveinung Lindaas går av som styreleiar i Dag og Tid etter 11 år som leiar og 17 år som nestleiar før det att.

Svein Gjerdåker

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis