JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Å kome fram til dagen

Dikta til Sarah Selmer er prega av klarleik og biletkraft.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sarah Selmer har skrive fleire diktsamlingar.

Sarah Selmer har skrive fleire diktsamlingar.

Foto: Trude Rønnestad

Sarah Selmer har skrive fleire diktsamlingar.

Sarah Selmer har skrive fleire diktsamlingar.

Foto: Trude Rønnestad

2490
20190517
2490
20190517

Dikt

Sarah
Selmer:

I dødeboka

Gyldendal
2019

I I dødeboka av Sarah Selmer sirklar ikkje berre eg-personen kring døden til ein ho har eit nært forhold til, ho fører dialogar med den avdøde. Tittelen på Selmers femte bok refererer til den fire tusen år gamle egyptiske dødeboka, som også vert kalla «boka for å gå ut i dagen». Ein meiner at dei egyptiske gravformulara, som vart lagde i munnen på den døde, skulle følgje og hjelpe den døde gjennom underverda. Ikkje berre tittelen, men også dikta i Selmers bok går i dialog med gravtekstane frå denne fjerne fortida.

I eit dels sverjande, profetisk språk, med utprega rytmiske kvalitetar, vert òg den levande leia gjennom minna og sorga. I eitt og same prosadikt spring dialogen i fleire retningar og mellom ulike instansar, samstundes som språkbileta opnar nye moglege vegar. I tillegg til at dikta vender seg til den døde, og den døde til den levande, vert konkrete minne og gløymsle antyda, og ein finn ansatsar til refleksjonar kring døden og livet og avsetningar frå dødsoppfatningar i religion og vitskap.

Den egyptiske dødeboka er ei tekstsamling i den forstand at tekstane ikkje står i ei bestemt rekkefølgje og ikkje utgjer eit system eller ein orden. Dei skildrar heller ingen føreskriven veg, og målet er like ubestemt som vegen. I det enkelte prosadiktet til Selmer, og boka som heilskap, vert også omgrep som framdrift og utvikling, som ein ofte førestiller seg som ei line og som medvitet vårt verkar så besett av, vanskeleg å nytte – trass i at reisemotivet og ulike retningsvisarar er langt framme i tekstane.

Spenningane i tekstane er poetisk og språkleg funderte og står fram som motsetnadar, utdjupingar og tersklar, og ikkje minst som enkeltståande bilete som formeleg sprengjer seg plass i teksten: «og i hvert sandkorn har et fjell rast sammen», eller «Du er en bit himmel i et puslespill». Og ein finn mykje klokt og tankevekkjande, til dømes om gløymsle og minne, så vel i meir prosaisk klartekst som biletleg: «Glemsel er lyden som ikkje lar seg identifisere.»

Sarah Selmer har skrive ein fin poetisk reisegaid i dødsriket og minneverda. Sjølv om språkføringa iblant nærmar seg ein magisk og rituell diksjon, eig det klarleik, venleik og biletkraft som kallar på lesarens merksemd.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dikt

Sarah
Selmer:

I dødeboka

Gyldendal
2019

I I dødeboka av Sarah Selmer sirklar ikkje berre eg-personen kring døden til ein ho har eit nært forhold til, ho fører dialogar med den avdøde. Tittelen på Selmers femte bok refererer til den fire tusen år gamle egyptiske dødeboka, som også vert kalla «boka for å gå ut i dagen». Ein meiner at dei egyptiske gravformulara, som vart lagde i munnen på den døde, skulle følgje og hjelpe den døde gjennom underverda. Ikkje berre tittelen, men også dikta i Selmers bok går i dialog med gravtekstane frå denne fjerne fortida.

I eit dels sverjande, profetisk språk, med utprega rytmiske kvalitetar, vert òg den levande leia gjennom minna og sorga. I eitt og same prosadikt spring dialogen i fleire retningar og mellom ulike instansar, samstundes som språkbileta opnar nye moglege vegar. I tillegg til at dikta vender seg til den døde, og den døde til den levande, vert konkrete minne og gløymsle antyda, og ein finn ansatsar til refleksjonar kring døden og livet og avsetningar frå dødsoppfatningar i religion og vitskap.

Den egyptiske dødeboka er ei tekstsamling i den forstand at tekstane ikkje står i ei bestemt rekkefølgje og ikkje utgjer eit system eller ein orden. Dei skildrar heller ingen føreskriven veg, og målet er like ubestemt som vegen. I det enkelte prosadiktet til Selmer, og boka som heilskap, vert også omgrep som framdrift og utvikling, som ein ofte førestiller seg som ei line og som medvitet vårt verkar så besett av, vanskeleg å nytte – trass i at reisemotivet og ulike retningsvisarar er langt framme i tekstane.

Spenningane i tekstane er poetisk og språkleg funderte og står fram som motsetnadar, utdjupingar og tersklar, og ikkje minst som enkeltståande bilete som formeleg sprengjer seg plass i teksten: «og i hvert sandkorn har et fjell rast sammen», eller «Du er en bit himmel i et puslespill». Og ein finn mykje klokt og tankevekkjande, til dømes om gløymsle og minne, så vel i meir prosaisk klartekst som biletleg: «Glemsel er lyden som ikkje lar seg identifisere.»

Sarah Selmer har skrive ein fin poetisk reisegaid i dødsriket og minneverda. Sjølv om språkføringa iblant nærmar seg ein magisk og rituell diksjon, eig det klarleik, venleik og biletkraft som kallar på lesarens merksemd.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Sarah Selmer har skrive ein fin poetisk reisegaid i dødsriket og minneverda.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis