JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Frå matfatetKunnskap

Grillmat

Har all ferdigmarineringa gjort at vi har gløymt kvifor vi grillar?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ei ferdiggrilla reke. Om ho er marinert eller ikkje, er ikkje godt å seie, men det spelar gjerne mindre rolle, for ser ho ikkje god ut?

Ei ferdiggrilla reke. Om ho er marinert eller ikkje, er ikkje godt å seie, men det spelar gjerne mindre rolle, for ser ho ikkje god ut?

Foto: Pxhere.com

Ei ferdiggrilla reke. Om ho er marinert eller ikkje, er ikkje godt å seie, men det spelar gjerne mindre rolle, for ser ho ikkje god ut?

Ei ferdiggrilla reke. Om ho er marinert eller ikkje, er ikkje godt å seie, men det spelar gjerne mindre rolle, for ser ho ikkje god ut?

Foto: Pxhere.com

4231
20210625
4231
20210625

Eg har skrive det før, og eg kjem truleg til å skrive det igjen: Nordmenn elskar å grille. Ifylgje Matprat.no er ni av ti nordmenn innom grillen ein eller annan gong mellom april og september. Til samanlikning har berre åtte av ti handla på internett eller gått ein tur i skog og fjell det siste året.

Vi elskar dyre, flotte gassgrillar av velkjende, etablerte merke, og vi piffar opp grillane våre med pizzasteinar, trepellets (som skal gje ulike røyksmakar), rotisseri, reingjeringssett, grillampar (til kveldsgrilling), forkle (ja, endåtil for menn) og store steikespadar.

Det einaste vi tilsynelatande ikkje investerer så mange kroner og øre i, er maten vi serverer. I det minste kan det synast slik, så ivrige som alle daglegvarekjedene er på å dynke oss i billeg grillmat frå mai til oktober.

Norgesgruppen satsar på Sticks – små pakningar med ulike variantar av tilarbeidd kjøt, fisk og ost til å hive på grillen. Eg seier tilarbeidd fordi dei ulike variantane har det til felles at dei er krydra og/eller marinerte: Kylling marinert med sitrus og chili, reker med same krydderblanding, svinekjøtet har fått chili og appelsin og ein oppdelt storfemørbrad har fått smak av korean barbeque – ei blanding av sukker, tomatpuré, paprika og sjampinjongekstrakt, mellom anna. Pakningane kostar mellom 40 og 50 kroner per stykk.

Nett same pris som grillprodukta Rema 1000 sel det dei kan av for tida: Under merkenamnet Grill Bites finn vi kyllingnuggets, jalapeno poppers, falafel sticks – og ferdig marinert scampi, kylling og laks.

Det er vel dette vi vil ha, då? Billeg, ferdigmarinert mat vi berre kan slenge rett på grillen? Nordmenn er vel vortne eit slik folk, då – eit som er meir oppteke av måltidet enn av maten, som ser kor viktig det er å samle seg kring middagsbordet (eller grillbrettet). Det må likevel ikkje bety timevis ved kjøkkenbenken i førevegen når nokon har laga det så enkelt til for oss at ferdigprodukt av god kvalitet er å finne på butikken fem minutt nede i vegen?

Vi som er grillnoreg

Ja, vi er slik, vi som utgjer grillnoreg. Berre ikkje alle. Kanskje er grillnoreg fyrst og fremst eit godt bilete på resten av matnoreg – ein røyndom der vi deler oss stadig meir i to leirar, der den eine ikkje kan få nok av nye, eksklusive og gjerne dyre råvarer, og tungvinte og kompliserte framstillingsprosessar, medan den andre leiren vert stadig meir opptekne av enkelt, raskt og billeg.

Og kor mykje kan vi eigentleg forvente at folk skal kunne om matlaging? Må alle vite kva urter som høver saman med kva slags kjøtslag, eller kva som skil ein koreansk barbeque frå ein vietnamesisk satay?

Sjølvsagt ikkje. Det fyrste vi i staden kan lære oss, er at vi ikkje treng marinadar for å grille. Særleg ikkje om vi har gode, smakfulle råvarer – ein enkelt lammekotelett, til dømes, treng ikkje meir enn salt og pepar for å smake godt. Ein heil tomat kan leggast på grillen akkurat som han er, og kome av grillen igjen som ei smaksbombe.

Det er som om vi har gløymt årsaka til at vi grillar: At grillen sjølv, kolet, varmen som er annleis enn på komfyren, skal få sette smak på maten.

Mengda er problemet

Det er heller ikkje noko gale i å marinere grillmaten – på same måte som det ikkje er noko gale i at det er ferdigmarinert grillmat å få kjøpt på butikken. Problemet oppstår når det vert så mykje ferdigmarinert grillmat å få kjøpt at han fordriv råvarene som ligg bak.

Heldigvis finst det framleis både kyllingfilet, laks, mørbrad, lammekotelettar og heilt rein kjøtdeig i butikken. Desse produkta ligg berre ikkje fremst i kampanjehyllene eller tilbodskatalogane. Du kan måtte leite litt.

Denne sommaren har eg tenkt å gjere det. Leite etter råvarene, marinere sjølv om eg føler for det. Eller late vere.

Slik får eg fleire smakar, og eg sparar pengar. For Sticks-produkta Spar og Kiwi kastar etter deg til tre–fire tikronarar, er ikkje like billege om du ser på kiloprisen: rekesticks og mørbradsticks kostar begge 415 kroner per kilo. På same butikken får eg frosne reker til 249 kroner, mørbrad til 289. Dei pengane kan eg få mykje godt ut av – heilt på min eigen måte.

Siri Helle

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Eg har skrive det før, og eg kjem truleg til å skrive det igjen: Nordmenn elskar å grille. Ifylgje Matprat.no er ni av ti nordmenn innom grillen ein eller annan gong mellom april og september. Til samanlikning har berre åtte av ti handla på internett eller gått ein tur i skog og fjell det siste året.

Vi elskar dyre, flotte gassgrillar av velkjende, etablerte merke, og vi piffar opp grillane våre med pizzasteinar, trepellets (som skal gje ulike røyksmakar), rotisseri, reingjeringssett, grillampar (til kveldsgrilling), forkle (ja, endåtil for menn) og store steikespadar.

Det einaste vi tilsynelatande ikkje investerer så mange kroner og øre i, er maten vi serverer. I det minste kan det synast slik, så ivrige som alle daglegvarekjedene er på å dynke oss i billeg grillmat frå mai til oktober.

Norgesgruppen satsar på Sticks – små pakningar med ulike variantar av tilarbeidd kjøt, fisk og ost til å hive på grillen. Eg seier tilarbeidd fordi dei ulike variantane har det til felles at dei er krydra og/eller marinerte: Kylling marinert med sitrus og chili, reker med same krydderblanding, svinekjøtet har fått chili og appelsin og ein oppdelt storfemørbrad har fått smak av korean barbeque – ei blanding av sukker, tomatpuré, paprika og sjampinjongekstrakt, mellom anna. Pakningane kostar mellom 40 og 50 kroner per stykk.

Nett same pris som grillprodukta Rema 1000 sel det dei kan av for tida: Under merkenamnet Grill Bites finn vi kyllingnuggets, jalapeno poppers, falafel sticks – og ferdig marinert scampi, kylling og laks.

Det er vel dette vi vil ha, då? Billeg, ferdigmarinert mat vi berre kan slenge rett på grillen? Nordmenn er vel vortne eit slik folk, då – eit som er meir oppteke av måltidet enn av maten, som ser kor viktig det er å samle seg kring middagsbordet (eller grillbrettet). Det må likevel ikkje bety timevis ved kjøkkenbenken i førevegen når nokon har laga det så enkelt til for oss at ferdigprodukt av god kvalitet er å finne på butikken fem minutt nede i vegen?

Vi som er grillnoreg

Ja, vi er slik, vi som utgjer grillnoreg. Berre ikkje alle. Kanskje er grillnoreg fyrst og fremst eit godt bilete på resten av matnoreg – ein røyndom der vi deler oss stadig meir i to leirar, der den eine ikkje kan få nok av nye, eksklusive og gjerne dyre råvarer, og tungvinte og kompliserte framstillingsprosessar, medan den andre leiren vert stadig meir opptekne av enkelt, raskt og billeg.

Og kor mykje kan vi eigentleg forvente at folk skal kunne om matlaging? Må alle vite kva urter som høver saman med kva slags kjøtslag, eller kva som skil ein koreansk barbeque frå ein vietnamesisk satay?

Sjølvsagt ikkje. Det fyrste vi i staden kan lære oss, er at vi ikkje treng marinadar for å grille. Særleg ikkje om vi har gode, smakfulle råvarer – ein enkelt lammekotelett, til dømes, treng ikkje meir enn salt og pepar for å smake godt. Ein heil tomat kan leggast på grillen akkurat som han er, og kome av grillen igjen som ei smaksbombe.

Det er som om vi har gløymt årsaka til at vi grillar: At grillen sjølv, kolet, varmen som er annleis enn på komfyren, skal få sette smak på maten.

Mengda er problemet

Det er heller ikkje noko gale i å marinere grillmaten – på same måte som det ikkje er noko gale i at det er ferdigmarinert grillmat å få kjøpt på butikken. Problemet oppstår når det vert så mykje ferdigmarinert grillmat å få kjøpt at han fordriv råvarene som ligg bak.

Heldigvis finst det framleis både kyllingfilet, laks, mørbrad, lammekotelettar og heilt rein kjøtdeig i butikken. Desse produkta ligg berre ikkje fremst i kampanjehyllene eller tilbodskatalogane. Du kan måtte leite litt.

Denne sommaren har eg tenkt å gjere det. Leite etter råvarene, marinere sjølv om eg føler for det. Eller late vere.

Slik får eg fleire smakar, og eg sparar pengar. For Sticks-produkta Spar og Kiwi kastar etter deg til tre–fire tikronarar, er ikkje like billege om du ser på kiloprisen: rekesticks og mørbradsticks kostar begge 415 kroner per kilo. På same butikken får eg frosne reker til 249 kroner, mørbrad til 289. Dei pengane kan eg få mykje godt ut av – heilt på min eigen måte.

Siri Helle

Vi treng ikkje marinadar for å grille.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis