Stolen kunst under hamaren
I ein Sotherby’s auksjon i juni blir eit stole målarstykke auksjonert ut.
Dette biletet av Jacob Lucaszoon Ochtervelt (1634–1682) vart stole av nazistar under krigen.
Foto: Wikimedia Commons
KUNST
ronny@dagogtid.no
Det yndige målarstykket «Måltid med østers» av den nederlandske meisteren Jacob Lucaszoon Ochtervelt (1634–1682) har ei heilt spesiell historie knytt til seg. Målarstykket viser ein velkledd ung mann som tilbyd ei ung kvinne østers. Østers var eit symbol med seksuell undertone, så vi skjønar det handlar om noko meir.
Men i alle fall: Mot slutten av andre verdskrig vart biletet stole frå ein banksafe der eignelutane til Bischoff van Heemskerck var lagra. Etter krigen dukka det opp i eit galleri i Düsseldorf. Det var altså tyskarane som stod bak.
Deretter gjorde kunstverket ei reise gjennom ulike land, frå Storbritannia til USA. Fyrst i fjor vart det levert attende til den rette eigaren.
No skal det auksjonerast ut på Sotheby’s i London i juni. Dotter til den opphavlege eigaren, den 97-årige Charlotte Bischoff van Heemskerck, fortel til nederlandske aviser at kunstverket «var svært viktig for familien min». Ho minnest enno målarstykket frå barndomen.
Sotherby’s har verdsett biletet til 1,7–2,8 millionar euro (om lag 17–28 millionar kroner).
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
KUNST
ronny@dagogtid.no
Det yndige målarstykket «Måltid med østers» av den nederlandske meisteren Jacob Lucaszoon Ochtervelt (1634–1682) har ei heilt spesiell historie knytt til seg. Målarstykket viser ein velkledd ung mann som tilbyd ei ung kvinne østers. Østers var eit symbol med seksuell undertone, så vi skjønar det handlar om noko meir.
Men i alle fall: Mot slutten av andre verdskrig vart biletet stole frå ein banksafe der eignelutane til Bischoff van Heemskerck var lagra. Etter krigen dukka det opp i eit galleri i Düsseldorf. Det var altså tyskarane som stod bak.
Deretter gjorde kunstverket ei reise gjennom ulike land, frå Storbritannia til USA. Fyrst i fjor vart det levert attende til den rette eigaren.
No skal det auksjonerast ut på Sotheby’s i London i juni. Dotter til den opphavlege eigaren, den 97-årige Charlotte Bischoff van Heemskerck, fortel til nederlandske aviser at kunstverket «var svært viktig for familien min». Ho minnest enno målarstykket frå barndomen.
Sotherby’s har verdsett biletet til 1,7–2,8 millionar euro (om lag 17–28 millionar kroner).
Fleire artiklar
Kate Winslet spelar tittelrolla i ei sann historie om den banebrytande fotografen Lee Miller, som forlét eit glamorøst liv som modell for å dokumentera andre verdskrigen.
Foto: Filmweb.no
Det andre blikket
Den formeltru filmen om fotografen Lee Miller gjev eit velkome blikk på krig og kjønn.
Tormod Haugland, frå Radøy i Hordaland, forfattardebuterte som 32-åring og har sidan gitt ut ei lang rekke romanar, noveller, dikt og dramatikk.
Foto: Helge Skodvin
Livets dropar
Hauglands fabel pendlar mellom draum og røynd.
«Moren» blir løfta på plass utanfor Munch-museet i 2022.
Foto: Heiko Junge / NTB
Hvor original er «Moren» foran Munchmuseet?
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.
Krig og psyke
Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.
Teikning: May Linn Clement
Ikkje til stades
«Kva er det han tråkker sånn for? Tenker folk. Skal han på besøk, eller hente noko? Nei, som vanleg skal han berre opp og snu.»