Skeptisk til litteraturprisar
– Litteraturprisar er eit lotteri, seier forfattaren Jan Kjærstad.
Forfattar Jan Kjærstad.
Foto: Mariam Butt / NTB scanpix
Litteratur
eva@dagogtid.no
Tildelingar av litteraturprisar handlar ikkje så mykje om kvalitetskriterium og rettvise som om slumpetreff, kven som sit i juryen og om tidsånda. Det seier forfattaren Jan Kjærstad i eit intervju med den danske avisa Politiken ved innleiinga til årets bokhaust.
Kjærstad, som sjølv er prislønt og tildelt både Kritikarprisen, Aschehougprisen, Doblougprisen og Nordisk råds litteraturpris, seier han er skeptisk til heile ideen bak litteraturprisar.
– Vi konkurrerer ikkje i litteratur på same måte som i sport, der vi kan ta tida eller måle presise lengder, seier han.
I tillegg meiner han kvalitetskriteria for vurdering av litteratur i komitear og juryar er diskutable og ofte handlar meir om smak, behag og personlege vurderingar enn vi vil vedgå.
– Det har å gjere med kven som sit i komitear og juryar, og det har ikkje minst noko å gjere med tidsånda, seier han, og syner til at det i litterære miljø ofte er usemje kring dei to bøkene som vert nominerte frå kvart land til Nordisk råds litteraturpris.
Kjærstad sjølv fekk prisen i 2001 for Oppdageren, siste bind i romantrilogien om Jonas Wergeland.
– Frå fyrste augneblink har eg vore merksam på slumpetreffa som ligg bak alle prisar. Litteraturprisar er eit lotteri, seier han.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Litteratur
eva@dagogtid.no
Tildelingar av litteraturprisar handlar ikkje så mykje om kvalitetskriterium og rettvise som om slumpetreff, kven som sit i juryen og om tidsånda. Det seier forfattaren Jan Kjærstad i eit intervju med den danske avisa Politiken ved innleiinga til årets bokhaust.
Kjærstad, som sjølv er prislønt og tildelt både Kritikarprisen, Aschehougprisen, Doblougprisen og Nordisk råds litteraturpris, seier han er skeptisk til heile ideen bak litteraturprisar.
– Vi konkurrerer ikkje i litteratur på same måte som i sport, der vi kan ta tida eller måle presise lengder, seier han.
I tillegg meiner han kvalitetskriteria for vurdering av litteratur i komitear og juryar er diskutable og ofte handlar meir om smak, behag og personlege vurderingar enn vi vil vedgå.
– Det har å gjere med kven som sit i komitear og juryar, og det har ikkje minst noko å gjere med tidsånda, seier han, og syner til at det i litterære miljø ofte er usemje kring dei to bøkene som vert nominerte frå kvart land til Nordisk råds litteraturpris.
Kjærstad sjølv fekk prisen i 2001 for Oppdageren, siste bind i romantrilogien om Jonas Wergeland.
– Frå fyrste augneblink har eg vore merksam på slumpetreffa som ligg bak alle prisar. Litteraturprisar er eit lotteri, seier han.
Fleire artiklar
Johanna Reine-Nilsen er songar, musikar og låtskrivar.
Foto:
Blå sirkel
Johanna Reine-Nilsen platedebuterer med eit sterkt album.
Etter nokre år er det ikkje like heitt mellom Maria (Helga Guren) og Sigmund (Oddgeir Thune).
Foto: Filmweb.no
Sinnemeisterleg
Regissør og manusforfattar Lilja Ingolfsdottir står for den mest klaustrofobiske filmen på lange tider – og ein av dei beste.
Erlend Viken har med seg Marius Graff (t.v.) og Sondre Meisfjord i trioen.
Pressefoto
Urban Viken
Erlend Viken Trio med gjester byr på kreativitet.
Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.
Nordisk tone
Carl Reineckes symfoni Håkon Jarl har kraftfull patos.
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.