JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Nye songar

Frank Tønnesen skriv kvar veke om hendingar og tankar som fell han inn.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
3468
20230609
3468
20230609

Favorittbandet mitt spelar i Noreg tre dagar på rad, i tre forskjellige byar. Eg har sjølvsagt billett til alle konsertane. Kona og ungane blir med på den fyrste, som er på ein festival, det er meldt fint vêr, så dette blir bra. I utgangspunktet er eg skeptisk til musikkfestivalar under open himmel som tek sikte på å samle mykje folk. Innandørs festivalar passar meg betre, der ein kan vere i ly for vêr og vind og kan hende ha eit eige sete og lett tilgang på skikkelege toalett.

Me er tidleg ute og set oss i graset og et noko festivalmat. Det er akkurat passe med folk, for min del treng det ikkje kome fleire. Etter kvart finn me ein plass i sola nærmare scenen, og eg informerer familien om at snart må dei klare seg utan meg ei stund.

Lenge før det er naudsynt, bevegar eg meg fram mot scenen og stiller meg nærmast der eg trur vokalisten kjem til å stå. Det er god plass, og eg støtter ryggen mot barrikaden føre scenen og kikkar utover festivalområdet.

Klokka nærmar seg halv fire, og nokre folk sviv rundt med ølglas i handa. Det verkar ikkje som dei er klare over kven som skal entre scenen om ein god halvtime. Eg ser til og med folk som er på veg ut av festivalområdet. Kor dum går det an å bli?

Ved sida av meg står ein gut, eg og han følger nøye med på ein kar som legg ut handdukar på scenen og stemmer instrumenta. Eg spør om han kjennar til bandet som skal spele. Det gjer han ikkje. Eigentleg skulle han ha sett ein heilt annan artist som måtte trekke seg frå festivalen. Det synest han var dumt, og eg synest det var dumt for hans skuld.

Altfor mange sit makelege på bakken, som om dei er på piknik, no er det rett før konserten byrjar, og eg synest alle saman burde retta seg opp.

Så skjer det, Adrianne ruslar inn på scenen saman med resten av Big Thief. Det er lenge sidan eg har kjent ei slik glede. Musikken byrjar, og eg veit kva song det er etter fyrste akkorden. Det går an å ta på songane, songar frå tida me lever i no. «Love love love» frå den siste plata kjem tidleg og fungerer betre live enn eg hadde trudd, kvar setning skjer som ein kniv.

Det er uverkeleg at dei har kome frå Amerika og hit, berre ein kort køyretur frå der eg vaks opp.

Ein time seinare er det over, og eg blir ståande å kikke etter guten eg snakka med. Han forsvann for meg då konserten byrja, slik alt anna forsvann rundt meg. Eg ser han ikkje. Likte han songane? Kva likte han? Trommeslagaren? Bevegelsane til gitaristen? Kjolen til bassisten? Stemma til Adrianne?

Eg finn att familien, og dei er nøgde. Minstemann er litt lei, men han smiler, og det var ein song han likte godt. Ein som på norsk ville heitt «Brei dunkjevle», ein plante som veks i grunt ferskvatn. Songen er inspirert av barndommen til vokalisten og oldemora som byrja å spele elektrisk bass etter at ho fylte 80 år.

Dagen etter sjekkar eg avisa. Som forventa står det ingenting om konserten, ikkje eitt ord om ein einaste song. Berre ein serie med bilete av dei andre banda som spelte seinare på kvelden, men flest av folk som har kledd seg opp eller ut eller kva det er. Somme veivar med armane og gapar.

Det er mange grunnar til at eg ikkje likar festivalar. I morgon reisar eg vidare til Bergen, før eg set meg på toget til Oslo dagen etter. Sjansen kjem kan hende aldri att.

Frank Tønnesen

Frank Tønnesen er låtskrivar og musikar. I denne spalta skriv han om hendingar og tankar som fell han inn.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Favorittbandet mitt spelar i Noreg tre dagar på rad, i tre forskjellige byar. Eg har sjølvsagt billett til alle konsertane. Kona og ungane blir med på den fyrste, som er på ein festival, det er meldt fint vêr, så dette blir bra. I utgangspunktet er eg skeptisk til musikkfestivalar under open himmel som tek sikte på å samle mykje folk. Innandørs festivalar passar meg betre, der ein kan vere i ly for vêr og vind og kan hende ha eit eige sete og lett tilgang på skikkelege toalett.

Me er tidleg ute og set oss i graset og et noko festivalmat. Det er akkurat passe med folk, for min del treng det ikkje kome fleire. Etter kvart finn me ein plass i sola nærmare scenen, og eg informerer familien om at snart må dei klare seg utan meg ei stund.

Lenge før det er naudsynt, bevegar eg meg fram mot scenen og stiller meg nærmast der eg trur vokalisten kjem til å stå. Det er god plass, og eg støtter ryggen mot barrikaden føre scenen og kikkar utover festivalområdet.

Klokka nærmar seg halv fire, og nokre folk sviv rundt med ølglas i handa. Det verkar ikkje som dei er klare over kven som skal entre scenen om ein god halvtime. Eg ser til og med folk som er på veg ut av festivalområdet. Kor dum går det an å bli?

Ved sida av meg står ein gut, eg og han følger nøye med på ein kar som legg ut handdukar på scenen og stemmer instrumenta. Eg spør om han kjennar til bandet som skal spele. Det gjer han ikkje. Eigentleg skulle han ha sett ein heilt annan artist som måtte trekke seg frå festivalen. Det synest han var dumt, og eg synest det var dumt for hans skuld.

Altfor mange sit makelege på bakken, som om dei er på piknik, no er det rett før konserten byrjar, og eg synest alle saman burde retta seg opp.

Så skjer det, Adrianne ruslar inn på scenen saman med resten av Big Thief. Det er lenge sidan eg har kjent ei slik glede. Musikken byrjar, og eg veit kva song det er etter fyrste akkorden. Det går an å ta på songane, songar frå tida me lever i no. «Love love love» frå den siste plata kjem tidleg og fungerer betre live enn eg hadde trudd, kvar setning skjer som ein kniv.

Det er uverkeleg at dei har kome frå Amerika og hit, berre ein kort køyretur frå der eg vaks opp.

Ein time seinare er det over, og eg blir ståande å kikke etter guten eg snakka med. Han forsvann for meg då konserten byrja, slik alt anna forsvann rundt meg. Eg ser han ikkje. Likte han songane? Kva likte han? Trommeslagaren? Bevegelsane til gitaristen? Kjolen til bassisten? Stemma til Adrianne?

Eg finn att familien, og dei er nøgde. Minstemann er litt lei, men han smiler, og det var ein song han likte godt. Ein som på norsk ville heitt «Brei dunkjevle», ein plante som veks i grunt ferskvatn. Songen er inspirert av barndommen til vokalisten og oldemora som byrja å spele elektrisk bass etter at ho fylte 80 år.

Dagen etter sjekkar eg avisa. Som forventa står det ingenting om konserten, ikkje eitt ord om ein einaste song. Berre ein serie med bilete av dei andre banda som spelte seinare på kvelden, men flest av folk som har kledd seg opp eller ut eller kva det er. Somme veivar med armane og gapar.

Det er mange grunnar til at eg ikkje likar festivalar. I morgon reisar eg vidare til Bergen, før eg set meg på toget til Oslo dagen etter. Sjansen kjem kan hende aldri att.

Frank Tønnesen

Frank Tønnesen er låtskrivar og musikar. I denne spalta skriv han om hendingar og tankar som fell han inn.

Fleire artiklar

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Cecilie Hellestveit
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Cecilie Hellestveit
Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.

Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.

Foto: Per Anders Todal

Kultur
Hilde Vesaas

Å gi barn det dei ikkje veit at dei vil ha

Norsk Barneblad vart skipa i 1887 og har kome ut kvart år sidan. Sist helg fekk Nana Rise-Lynum Målprisen frå Noregs Mållag for innsatsen som redaktør.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Den såkalla hysjpengesaka mot Donald Trump er inne i andre veke i retten i New York.

Den såkalla hysjpengesaka mot Donald Trump er inne i andre veke i retten i New York.

Illustrasjon: Jane Rosenberg / Reuters

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Høgt spel i New York

Straffesaka som no går føre seg mot Trump, er den han har størst sjanse til å verte frikjend i. Og vert han det, kan saka òg gje han fleire veljarar, seier kommentator Jan Arild Snoen.

Sveinung Lindaas har gått ut av styret i Dag og Tid.

Sveinung Lindaas har gått ut av styret i Dag og Tid.

Foto: Tiril Rem

Samfunn

Takk til Sveinung

Sveinung Lindaas går av som styreleiar i Dag og Tid etter 11 år som leiar og 17 år som nestleiar før det att.

Svein Gjerdåker
Sveinung Lindaas har gått ut av styret i Dag og Tid.

Sveinung Lindaas har gått ut av styret i Dag og Tid.

Foto: Tiril Rem

Samfunn

Takk til Sveinung

Sveinung Lindaas går av som styreleiar i Dag og Tid etter 11 år som leiar og 17 år som nestleiar før det att.

Svein Gjerdåker

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis