Musikk
Ein musikalsk utfordrar
Motstrøms er tittelen på pianisten Håkon Austbøs ferske memoarbok, og motstraums har han kjent seg i heile det lange musikarlivet sitt.
Håkon Austbø som solist med det filharmoniske orkesteret i Mexico by i 2015.
Foto: Abril Cabrera A. / Wikipedia
I om lag to tredelar av den snart 60 år lange karrieren sin har pianisten frå Kongsberg levd i utlandet, Nederland for det meste, og godt over helvta av dei meir enn 1600 konsertane sine har han spelt i utlandet. Likeins var det i utlandet han fekk utdanninga si, seks år ved Musikkonservatoriet i Paris.
– Då eg i 1975 avslutta studia, valde eg å ikkje vende tilbake til Noreg. Det var vel det store valet i livet mitt. I staden slo eg meg ned i Nederland, nærare dei europeiske konsertarenaene. Hadde eg budd i Noreg, ville eg blitt ein heilt annan musikar, trur eg.
Livsrøynsler
Boka har Austbø skrive fordi han hadde røynsler han ønskte å dele frå eit liv han kallar både rikt og mangearta. Han fortel at musikken ligg i undermedvitet heile tida. I og med at ein heile tida er oppteken av det ein held på med, blir det krevjande å kombinere med familieliv, noko han vedgår at han ikkje har makta så godt.
Og så har han gjort seg visse refleksjonar over korleis musikklivet eigentleg fungerer. Han har sett mykje konformitetspress.
– Dette kjem især frå den store musikkindustrien, også innanfor klassiske musikk. Det dreier seg om eit stort apparat kringom i verda, styrt av mektige kapitalkrefter. Dei er ikkje interesserte i å bli utfordra, men vil heller at det publikumet dei får inn i salane, skal få stadfest sin smak. Då oppstår ønsket om at ei tolking skal likne på ei anna, ei som ein kjenner frå før. Såleis er det mitt inntrykk at orkestera og musikarane blir meir og meir like over heile verda. Det tydelege særpreget er blitt borte, uttrykket meir straumlinjeforma.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.