Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Musikarflukt frå Trøndelag

I ti år har Trondheim Calling vist fram nye artistar for eit publikum. Festivalsjefen meiner dei artistane som vil etablere seg, flyktar frå Trøndelag. 

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Thomas Ryjord meiner musikkmiljøet i Trøndelag er blitt meir mangfaldig.

Thomas Ryjord meiner musikkmiljøet i Trøndelag er blitt meir mangfaldig.

Foto: Amanda Gerhardsen

Thomas Ryjord meiner musikkmiljøet i Trøndelag er blitt meir mangfaldig.

Thomas Ryjord meiner musikkmiljøet i Trøndelag er blitt meir mangfaldig.

Foto: Amanda Gerhardsen

2867
20200131
2867
20200131

Kvart år plukkar ein jury ut 25 uetablerte artistar som får spele under musikkfestivalen Trondheim Calling. Halvparten av dei kjem frå Midt-Noreg, og halvparten kjem frå resten av Noreg.

Thomas Ryjord, som er sjef for festivalen, meiner han har sett ei endring i musikkmiljøet i Trøndelag dei siste åra.

­– I samband med jubileet har vi sett tilbake på dei første festivalprogramma. Dei var mannsdominerte og prega av rock. I dag jobbar vi for ein kjønnsbalanse i programmet, og eg ser ein klar tendens til at fleire jenter er i front i musikkmiljøet. Dessutan driv folk med fleire ulike sjangrar no: elektronisk, jazz, pop og hiphop. Den yngre generasjonen bryr seg ikkje om sjangrar, berre om å lage musikk.

Ryjord meiner sjangeroverskridinga er ein global trend. At ho treffer i Trøndelag, trur han handlar om utdanningsinstitusjonane i regionen.

– Nord universitet og Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet trekker til seg mange kreative musikkstudentar, og regionen har vorte meir open for ulike uttrykk. Det synest eg er positivt, for vi må komme oss vidare frå trønderrocken på eit tidspunkt.

I ein kronikk i Adresseavisa nyleg kritiserte Ryjord lokalpolitikken i Trøndelag for å legge for mykje pengar på store arrangement. Han meiner lovande artistar flyttar til Bergen eller Oslo for å klare seg som musikarar.

– Når vi diskuterer kultur i Trondheim, snakkar vi stort sett om arrangement. Men arrangementa er siste del i ei næringskjede. Trondheim blir ikkje kjend fordi verdsstjerner kjem hit og speler konsertar. Eg skulle ønske politikarar ville bygge lokale talent frå dei er unge. Då trengst det eit støtteapparat, for i Trøndelag er det vanskeleg å gjere lidenskapen om til eit levebrød.

– Kva skil Trondheim frå for eksempel Bergen?

– I Bergen har dei støtteordningar for folk som er i oppstarten av karrieren. Det finst ikkje i Trondheim. Trondheim kommune gir ikkje støtte til band som skal turnere utanfor Trøndelag. Det dei brukar pengar på, skal gi avkastning med ein gong. Ein bygger store sluttledd. Det gjeld også Trondheim Calling, men vi gjer det med godt samvit, for vi løftar fram nye artistar.

Med Trondheim Calling meiner Ryjord at arrangørane har klart å lage ein nasjonal møteplass for musikk i Trondheim.

– Éi helg i året kjem brorparten av norsk musikkindustri hit. Dei ser trøndersk musikk på trønderske konsertscener. Det har skapt ein heimebanefordel, for artistane treng ikkje å reise til Oslo eller utlandet for å bli oppdaga. Ein annan effekt er at vi bygger sjølvtillit i unge artistar. Her er ein arena der dei kan spele eksperimentell musikk som ikkje får innpass på verken jazzfestivalar eller på dei store festivalane.

Emma Johnsen Rødli

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kvart år plukkar ein jury ut 25 uetablerte artistar som får spele under musikkfestivalen Trondheim Calling. Halvparten av dei kjem frå Midt-Noreg, og halvparten kjem frå resten av Noreg.

Thomas Ryjord, som er sjef for festivalen, meiner han har sett ei endring i musikkmiljøet i Trøndelag dei siste åra.

­– I samband med jubileet har vi sett tilbake på dei første festivalprogramma. Dei var mannsdominerte og prega av rock. I dag jobbar vi for ein kjønnsbalanse i programmet, og eg ser ein klar tendens til at fleire jenter er i front i musikkmiljøet. Dessutan driv folk med fleire ulike sjangrar no: elektronisk, jazz, pop og hiphop. Den yngre generasjonen bryr seg ikkje om sjangrar, berre om å lage musikk.

Ryjord meiner sjangeroverskridinga er ein global trend. At ho treffer i Trøndelag, trur han handlar om utdanningsinstitusjonane i regionen.

– Nord universitet og Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet trekker til seg mange kreative musikkstudentar, og regionen har vorte meir open for ulike uttrykk. Det synest eg er positivt, for vi må komme oss vidare frå trønderrocken på eit tidspunkt.

I ein kronikk i Adresseavisa nyleg kritiserte Ryjord lokalpolitikken i Trøndelag for å legge for mykje pengar på store arrangement. Han meiner lovande artistar flyttar til Bergen eller Oslo for å klare seg som musikarar.

– Når vi diskuterer kultur i Trondheim, snakkar vi stort sett om arrangement. Men arrangementa er siste del i ei næringskjede. Trondheim blir ikkje kjend fordi verdsstjerner kjem hit og speler konsertar. Eg skulle ønske politikarar ville bygge lokale talent frå dei er unge. Då trengst det eit støtteapparat, for i Trøndelag er det vanskeleg å gjere lidenskapen om til eit levebrød.

– Kva skil Trondheim frå for eksempel Bergen?

– I Bergen har dei støtteordningar for folk som er i oppstarten av karrieren. Det finst ikkje i Trondheim. Trondheim kommune gir ikkje støtte til band som skal turnere utanfor Trøndelag. Det dei brukar pengar på, skal gi avkastning med ein gong. Ein bygger store sluttledd. Det gjeld også Trondheim Calling, men vi gjer det med godt samvit, for vi løftar fram nye artistar.

Med Trondheim Calling meiner Ryjord at arrangørane har klart å lage ein nasjonal møteplass for musikk i Trondheim.

– Éi helg i året kjem brorparten av norsk musikkindustri hit. Dei ser trøndersk musikk på trønderske konsertscener. Det har skapt ein heimebanefordel, for artistane treng ikkje å reise til Oslo eller utlandet for å bli oppdaga. Ein annan effekt er at vi bygger sjølvtillit i unge artistar. Her er ein arena der dei kan spele eksperimentell musikk som ikkje får innpass på verken jazzfestivalar eller på dei store festivalane.

Emma Johnsen Rødli

Emneknaggar

Fleire artiklar

President Joe Biden ser på ein kvantedatamaskin hos teknologiselskapet IBM i New York hausten 2022. For tida går det føre seg eit globalt kappløp for å utvikle stadig kraftigare utgåver.

President Joe Biden ser på ein kvantedatamaskin hos teknologiselskapet IBM i New York hausten 2022. For tida går det føre seg eit globalt kappløp for å utvikle stadig kraftigare utgåver.

Foto: Andrew Harnik / AP / NTB

Samfunn

Mot ein ny teknologisk tidsalder

Om få år kan verda stå overfor ein kvanteteknologisk revolusjon. I Noreg bur næringsliv og tryggingsmiljø seg på ei omvelting ingen enno kjenner dimensjonane av.

Christiane Jordheim Larsen
President Joe Biden ser på ein kvantedatamaskin hos teknologiselskapet IBM i New York hausten 2022. For tida går det føre seg eit globalt kappløp for å utvikle stadig kraftigare utgåver.

President Joe Biden ser på ein kvantedatamaskin hos teknologiselskapet IBM i New York hausten 2022. For tida går det føre seg eit globalt kappløp for å utvikle stadig kraftigare utgåver.

Foto: Andrew Harnik / AP / NTB

Samfunn

Mot ein ny teknologisk tidsalder

Om få år kan verda stå overfor ein kvanteteknologisk revolusjon. I Noreg bur næringsliv og tryggingsmiljø seg på ei omvelting ingen enno kjenner dimensjonane av.

Christiane Jordheim Larsen

Foto: NTB

DiktetKunnskap
Jan Erik Vold

«Arne Paasche Aasen var ein av dei mest produktive poetane i Noreg.»

Denne havsvala har fått ring kring beinet og skal snart flyge av garde. Mykje står att å lære om arten, som særleg sjømenn har møtt inntil nyleg.

Denne havsvala har fått ring kring beinet og skal snart flyge av garde. Mykje står att å lære om arten, som særleg sjømenn har møtt inntil nyleg.

Foto: Lars Tore Mubalegh-Håvardsholm

DyrFeature
Naïd Mubalegh

Julefuglen i augustnatta

Havsvala tel blant dei minste sjøfuglane i verda. Ho er omtrent stor som ein sporv, men kan leve lenger enn tretti år.

Angela Merkel vart forbundskanslar i 2005.

Angela Merkel vart forbundskanslar i 2005.

Foto: Michael Sohn / AP / NTB

BokMeldingar
Bernt Hagtvet

Angela Merkel har mykje å læra oss om korleis politikk vert hamra ut – med fornuft.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal
Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis