Musikarflukt frå Trøndelag
I ti år har Trondheim Calling vist fram nye artistar for eit publikum. Festivalsjefen meiner dei artistane som vil etablere seg, flyktar frå Trøndelag.
Thomas Ryjord meiner musikkmiljøet i Trøndelag er blitt meir mangfaldig.
Foto: Amanda Gerhardsen
Kvart år plukkar ein jury ut 25 uetablerte artistar som får spele under musikkfestivalen Trondheim Calling. Halvparten av dei kjem frå Midt-Noreg, og halvparten kjem frå resten av Noreg.
Thomas Ryjord, som er sjef for festivalen, meiner han har sett ei endring i musikkmiljøet i Trøndelag dei siste åra.
– I samband med jubileet har vi sett tilbake på dei første festivalprogramma. Dei var mannsdominerte og prega av rock. I dag jobbar vi for ein kjønnsbalanse i programmet, og eg ser ein klar tendens til at fleire jenter er i front i musikkmiljøet. Dessutan driv folk med fleire ulike sjangrar no: elektronisk, jazz, pop og hiphop. Den yngre generasjonen bryr seg ikkje om sjangrar, berre om å lage musikk.
Ryjord meiner sjangeroverskridinga er ein global trend. At ho treffer i Trøndelag, trur han handlar om utdanningsinstitusjonane i regionen.
– Nord universitet og Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet trekker til seg mange kreative musikkstudentar, og regionen har vorte meir open for ulike uttrykk. Det synest eg er positivt, for vi må komme oss vidare frå trønderrocken på eit tidspunkt.
I ein kronikk i Adresseavisa nyleg kritiserte Ryjord lokalpolitikken i Trøndelag for å legge for mykje pengar på store arrangement. Han meiner lovande artistar flyttar til Bergen eller Oslo for å klare seg som musikarar.
– Når vi diskuterer kultur i Trondheim, snakkar vi stort sett om arrangement. Men arrangementa er siste del i ei næringskjede. Trondheim blir ikkje kjend fordi verdsstjerner kjem hit og speler konsertar. Eg skulle ønske politikarar ville bygge lokale talent frå dei er unge. Då trengst det eit støtteapparat, for i Trøndelag er det vanskeleg å gjere lidenskapen om til eit levebrød.
– Kva skil Trondheim frå for eksempel Bergen?
– I Bergen har dei støtteordningar for folk som er i oppstarten av karrieren. Det finst ikkje i Trondheim. Trondheim kommune gir ikkje støtte til band som skal turnere utanfor Trøndelag. Det dei brukar pengar på, skal gi avkastning med ein gong. Ein bygger store sluttledd. Det gjeld også Trondheim Calling, men vi gjer det med godt samvit, for vi løftar fram nye artistar.
Med Trondheim Calling meiner Ryjord at arrangørane har klart å lage ein nasjonal møteplass for musikk i Trondheim.
– Éi helg i året kjem brorparten av norsk musikkindustri hit. Dei ser trøndersk musikk på trønderske konsertscener. Det har skapt ein heimebanefordel, for artistane treng ikkje å reise til Oslo eller utlandet for å bli oppdaga. Ein annan effekt er at vi bygger sjølvtillit i unge artistar. Her er ein arena der dei kan spele eksperimentell musikk som ikkje får innpass på verken jazzfestivalar eller på dei store festivalane.
Emma Johnsen Rødli
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kvart år plukkar ein jury ut 25 uetablerte artistar som får spele under musikkfestivalen Trondheim Calling. Halvparten av dei kjem frå Midt-Noreg, og halvparten kjem frå resten av Noreg.
Thomas Ryjord, som er sjef for festivalen, meiner han har sett ei endring i musikkmiljøet i Trøndelag dei siste åra.
– I samband med jubileet har vi sett tilbake på dei første festivalprogramma. Dei var mannsdominerte og prega av rock. I dag jobbar vi for ein kjønnsbalanse i programmet, og eg ser ein klar tendens til at fleire jenter er i front i musikkmiljøet. Dessutan driv folk med fleire ulike sjangrar no: elektronisk, jazz, pop og hiphop. Den yngre generasjonen bryr seg ikkje om sjangrar, berre om å lage musikk.
Ryjord meiner sjangeroverskridinga er ein global trend. At ho treffer i Trøndelag, trur han handlar om utdanningsinstitusjonane i regionen.
– Nord universitet og Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet trekker til seg mange kreative musikkstudentar, og regionen har vorte meir open for ulike uttrykk. Det synest eg er positivt, for vi må komme oss vidare frå trønderrocken på eit tidspunkt.
I ein kronikk i Adresseavisa nyleg kritiserte Ryjord lokalpolitikken i Trøndelag for å legge for mykje pengar på store arrangement. Han meiner lovande artistar flyttar til Bergen eller Oslo for å klare seg som musikarar.
– Når vi diskuterer kultur i Trondheim, snakkar vi stort sett om arrangement. Men arrangementa er siste del i ei næringskjede. Trondheim blir ikkje kjend fordi verdsstjerner kjem hit og speler konsertar. Eg skulle ønske politikarar ville bygge lokale talent frå dei er unge. Då trengst det eit støtteapparat, for i Trøndelag er det vanskeleg å gjere lidenskapen om til eit levebrød.
– Kva skil Trondheim frå for eksempel Bergen?
– I Bergen har dei støtteordningar for folk som er i oppstarten av karrieren. Det finst ikkje i Trondheim. Trondheim kommune gir ikkje støtte til band som skal turnere utanfor Trøndelag. Det dei brukar pengar på, skal gi avkastning med ein gong. Ein bygger store sluttledd. Det gjeld også Trondheim Calling, men vi gjer det med godt samvit, for vi løftar fram nye artistar.
Med Trondheim Calling meiner Ryjord at arrangørane har klart å lage ein nasjonal møteplass for musikk i Trondheim.
– Éi helg i året kjem brorparten av norsk musikkindustri hit. Dei ser trøndersk musikk på trønderske konsertscener. Det har skapt ein heimebanefordel, for artistane treng ikkje å reise til Oslo eller utlandet for å bli oppdaga. Ein annan effekt er at vi bygger sjølvtillit i unge artistar. Her er ein arena der dei kan spele eksperimentell musikk som ikkje får innpass på verken jazzfestivalar eller på dei store festivalane.
Emma Johnsen Rødli
Fleire artiklar
Foto: NTB
«Arne Paasche Aasen var ein av dei mest produktive poetane i Noreg.»
Denne havsvala har fått ring kring beinet og skal snart flyge av garde. Mykje står att å lære om arten, som særleg sjømenn har møtt inntil nyleg.
Foto: Lars Tore Mubalegh-Håvardsholm
Julefuglen i augustnatta
Havsvala tel blant dei minste sjøfuglane i verda. Ho er omtrent stor som ein sporv, men kan leve lenger enn tretti år.
Angela Merkel vart forbundskanslar i 2005.
Foto: Michael Sohn / AP / NTB
Angela Merkel har mykje å læra oss om korleis politikk vert hamra ut – med fornuft.
Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.
Foto: Thomas Fure / NTB
– Populisme er ikkje noko å vere redd for
Trass i dårlege meiningsmålingar har statssekretær Skjalg Fjellheim trua på at Senterpartiet har den beste politikken for Noreg.
Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.
Foto: Amr Abdallah Dalsh / Reuters / NTB
Uviss lagnad for Syria
Det store spørsmålet no er kva som vil skje framover i Syria, etter at opposisjonen overraskande fort tok over heile det regimekontrollerte Syria nesten utan militær motstand.