JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Kva vil du ha for å bli glad?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Illustrasjon: Lise Åserud / NTB scanpix/Dag og Tid

Illustrasjon: Lise Åserud / NTB scanpix/Dag og Tid

2631
20180824

Fiktivt

Eit tenkt intervju med Leon Bashir

2631
20180824

Fiktivt

Eit tenkt intervju med Leon Bashir

Så har det vore Amanda-utdeling i Haugesund. Og Leon Bashir har vist fingeren frå scenekanten. «Fuck off», skal han òg ha ropt der oppe frå. Kven har ikkje drøymt om å gjere det, er kan hende ein naturleg tanke når ein les sånt. Ta avstand frå alt og alle. Seie takk, men nei takk: Du har ikkje hjelpt meg før, så eg treng ikkje hjelpa di no.

– Men slike kjensler blæs over, seier eg til Leon, under den store, litt skumle brua i Haugesund sentrum, som ligg over det fine, rolege vatnet, verda er sånn: litt slik og litt slik. Tar frå deg noko for å gi deg noko anna.

– Du har ikkje høyrt om å telje til ti?

– Men kva gjer du når du kjem til tusen, svarar Leon.

– Så kva vil du ha for å bli glad, då?

– Kva eg vil ha? Eg vil bare ha ein fair sjanse, som alle andre. Litt stønad og god tru. Og gjerne ein Amanda eller to.

– Du blei jo nominert, seier eg, for Gjengangere. Er det ikkje stas å bli nominert?

Leon fyrer seg opp heller enn å svare. Det ser litt regissert ut. Stilig, men regissert.

– Åkei, men Hemingway..., byrjar eg og lar Leon himle med augo før eg held fram:

– Hemingway sa ein gong : «I’ve been writing for twenty years and never won a prize. I’ve gotten along all right.»

– Og kva veit han om norsk film? Kva veit du? Du lagar ikkje ein film med penn og papir, seier Leon.

– Kan hende, seier eg, men kritikken din av Iram Haqs Hva vil folk si?, som vann fleire Amanda-prisar, om kor feigt det er å premiere ein slik film fordi vi har sett andre filmar om det same tidlegare, det er slapp kritikk.

– Er det?

– Ja, det er det. Å vere filmskapar er ikkje synonymt med førstemann uti. Det er ikkje ein veldig original kritikk å ville at alt skal vere originalt heile tida. Original er ikkje den einaste kvaliteten i kunsten.

– Det er heller ikkje veldig originalt med nærlesing og dekonstruksjon, seier Leon. – Jacques Derrida døydde for 14 år sidan.

– Som om anti-intellektualisering er meir originalt, seier eg.

– Som om eit retorisk spørsmål på eit retorisk spørsmål er meir originalt, seier Leon.

– Som om outsiderrolla er det, seier eg.

Så blir vi stille. Trafikken summar så vidt høgt der oppe. Vatnet pustar så vidt der nede.

– Det er ikkje ein gong noko originalt i å vere levande, seier eg med eit sukk. – Det har funnest menneske så lenge det har funnest menneske. Er det ikkje kunsten si oppgåve å bere også det?

Leon viftar bort det eg seier.

– For meg er opplevinga av å vere ein levande høgst original, seier han.

Og det har han sjølvsagt heilt rett i.

Nils-Øivind
Haagensen

Nils-Øivind Haagensen er forfattar og forleggar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Så har det vore Amanda-utdeling i Haugesund. Og Leon Bashir har vist fingeren frå scenekanten. «Fuck off», skal han òg ha ropt der oppe frå. Kven har ikkje drøymt om å gjere det, er kan hende ein naturleg tanke når ein les sånt. Ta avstand frå alt og alle. Seie takk, men nei takk: Du har ikkje hjelpt meg før, så eg treng ikkje hjelpa di no.

– Men slike kjensler blæs over, seier eg til Leon, under den store, litt skumle brua i Haugesund sentrum, som ligg over det fine, rolege vatnet, verda er sånn: litt slik og litt slik. Tar frå deg noko for å gi deg noko anna.

– Du har ikkje høyrt om å telje til ti?

– Men kva gjer du når du kjem til tusen, svarar Leon.

– Så kva vil du ha for å bli glad, då?

– Kva eg vil ha? Eg vil bare ha ein fair sjanse, som alle andre. Litt stønad og god tru. Og gjerne ein Amanda eller to.

– Du blei jo nominert, seier eg, for Gjengangere. Er det ikkje stas å bli nominert?

Leon fyrer seg opp heller enn å svare. Det ser litt regissert ut. Stilig, men regissert.

– Åkei, men Hemingway..., byrjar eg og lar Leon himle med augo før eg held fram:

– Hemingway sa ein gong : «I’ve been writing for twenty years and never won a prize. I’ve gotten along all right.»

– Og kva veit han om norsk film? Kva veit du? Du lagar ikkje ein film med penn og papir, seier Leon.

– Kan hende, seier eg, men kritikken din av Iram Haqs Hva vil folk si?, som vann fleire Amanda-prisar, om kor feigt det er å premiere ein slik film fordi vi har sett andre filmar om det same tidlegare, det er slapp kritikk.

– Er det?

– Ja, det er det. Å vere filmskapar er ikkje synonymt med førstemann uti. Det er ikkje ein veldig original kritikk å ville at alt skal vere originalt heile tida. Original er ikkje den einaste kvaliteten i kunsten.

– Det er heller ikkje veldig originalt med nærlesing og dekonstruksjon, seier Leon. – Jacques Derrida døydde for 14 år sidan.

– Som om anti-intellektualisering er meir originalt, seier eg.

– Som om eit retorisk spørsmål på eit retorisk spørsmål er meir originalt, seier Leon.

– Som om outsiderrolla er det, seier eg.

Så blir vi stille. Trafikken summar så vidt høgt der oppe. Vatnet pustar så vidt der nede.

– Det er ikkje ein gong noko originalt i å vere levande, seier eg med eit sukk. – Det har funnest menneske så lenge det har funnest menneske. Er det ikkje kunsten si oppgåve å bere også det?

Leon viftar bort det eg seier.

– For meg er opplevinga av å vere ein levande høgst original, seier han.

Og det har han sjølvsagt heilt rett i.

Nils-Øivind
Haagensen

Nils-Øivind Haagensen er forfattar og forleggar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis