JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Kva vil du ha for å bli glad?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

llustrasjon: Evan Agostini/AP/NTB scanpix/Dag og Tid

llustrasjon: Evan Agostini/AP/NTB scanpix/Dag og Tid

2983
20180518

Fiktivt

Eit tenkt intervju med Wes Anderson

2983
20180518

Fiktivt

Eit tenkt intervju med Wes Anderson

Den første gongen nokon sa til meg at eg likna på Wes Anderson – den 49 år gamle amerikanske filmregissøren som er mest kjend for The Royal Tenenbaums og The Grand Hotel Budapest, om du har sett dei, og har ein ny på norske kinoar nett no, Isle of Dogs, skjønn film – blei eg sjølvsagt smigra og tenkte, sjølv om eg ikkje lagar film eller har hatt noko som helst med ein film å gjere, ja, eg tenkte ja, kan hende slengde eg på eit sjølvsagt også: dei enkle grepa hans, den totale kontrollen, den underspilte men overskridande følsemda, eg tenkte ja: og særleg tenkte eg på den fantastiske Mikkel Rev, av di eg har tenkt at eg til tider er ein fantastisk Mikkel Rev, men før Wes avbryt meg, han har handa halvt løfta allereie, skundar eg meg å seie at det ikkje var kunsten dei tenkte på, dei som sa det, men utsjånaden, ansikta, det er dei som liknar, meinte dei.

Wes ser like mistruande på meg.

– At vi er like i ansikta, spør han.

Tonen i stemma er ikkje god.

Eg nikkar:

– Det er nokre år sidan sist eg høyrde det.

– Har du blitt gammal veldig fort, spør Wes.

Eit lite smil på lur.

– Kven blir ikkje det, svarar eg.

Så tenkjer eg meg litt om. Som er ein rar ting å seie. Kven tenkjer seg ikkje om? Det skjer jo heile tida. Men det eg gjorde, var å lage ei mine som skulle tilseie at no tenkjer eg meg om, og ikkje berre det: at eg fekk ein ny tanke. Ein som komplimenterte den førre.

– Det kan vere dei meinte at vi båe er litt grinete. At vi liknar på det viset.

– Er du grinete, spør Wes.

– Eg kan vere det, ja.

– Eg òg, seier Wes.

– Ein skulle eigentleg ikkje tru det, av filmane dine, seier eg.

– Ikkje eigentleg, nei, seier Wes.

Så snakkar vi litt om Isle of dogs. Kor japanske hundar blir tvangsutsende frå fastlandet. På grunn av sjukdom og smittefare og generelt hysteri. Som lett kunne blitt ein samtale om migrasjon og rasisme og nasjonalisme. Men det einaste eg vil vite er: Kvifor hundar?

– Eg var glad i hundar som born, seier Wes.

– Eg var livredd hundar som born, seier eg.

– Å? seier Wes.

– Eg blei jakta på av ein bestemt hund då eg var liten, seier eg.

– Han heit King. Nett som ein av hundane i filmen din. Kvar gong han såg meg, gikk han til angrep. Ein gong sprang han etter meg inn i huset vårt. Inn på rommet.

– Herregud, då, seier Wes.

– Ja, seier eg.

– Det var ikkje meininga å vekke slike minner, seier Wes.

Eg viftar det bort. King er tross alt gammalt nytt. Avliva blei han også. Skoten av politiet. Eigaren grein. Eg pusta ut.

– Men kva vil du ha for å bli glad? Ein kvalp?

Wes ristar på hovudet:

– Nei, nei, Gud, nei.

– Kva då?

– Eg veit ikkje, seier Wes.

– Ei god løgn, kan hende. Ei som heller enn å narre folk, gjer kvardagen litt meir fantastisk, litt mindre føreseieleg.

– Berre litt, spør eg.

Wes nikkar:

– Berre litt, seier han.

– Litt er nok. Får vi meir enn det, blir vi aldri nøgde.

Nils-Øivind Haagensen

Nils-Øivind Haagensen er forfattar og forleggar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den første gongen nokon sa til meg at eg likna på Wes Anderson – den 49 år gamle amerikanske filmregissøren som er mest kjend for The Royal Tenenbaums og The Grand Hotel Budapest, om du har sett dei, og har ein ny på norske kinoar nett no, Isle of Dogs, skjønn film – blei eg sjølvsagt smigra og tenkte, sjølv om eg ikkje lagar film eller har hatt noko som helst med ein film å gjere, ja, eg tenkte ja, kan hende slengde eg på eit sjølvsagt også: dei enkle grepa hans, den totale kontrollen, den underspilte men overskridande følsemda, eg tenkte ja: og særleg tenkte eg på den fantastiske Mikkel Rev, av di eg har tenkt at eg til tider er ein fantastisk Mikkel Rev, men før Wes avbryt meg, han har handa halvt løfta allereie, skundar eg meg å seie at det ikkje var kunsten dei tenkte på, dei som sa det, men utsjånaden, ansikta, det er dei som liknar, meinte dei.

Wes ser like mistruande på meg.

– At vi er like i ansikta, spør han.

Tonen i stemma er ikkje god.

Eg nikkar:

– Det er nokre år sidan sist eg høyrde det.

– Har du blitt gammal veldig fort, spør Wes.

Eit lite smil på lur.

– Kven blir ikkje det, svarar eg.

Så tenkjer eg meg litt om. Som er ein rar ting å seie. Kven tenkjer seg ikkje om? Det skjer jo heile tida. Men det eg gjorde, var å lage ei mine som skulle tilseie at no tenkjer eg meg om, og ikkje berre det: at eg fekk ein ny tanke. Ein som komplimenterte den førre.

– Det kan vere dei meinte at vi båe er litt grinete. At vi liknar på det viset.

– Er du grinete, spør Wes.

– Eg kan vere det, ja.

– Eg òg, seier Wes.

– Ein skulle eigentleg ikkje tru det, av filmane dine, seier eg.

– Ikkje eigentleg, nei, seier Wes.

Så snakkar vi litt om Isle of dogs. Kor japanske hundar blir tvangsutsende frå fastlandet. På grunn av sjukdom og smittefare og generelt hysteri. Som lett kunne blitt ein samtale om migrasjon og rasisme og nasjonalisme. Men det einaste eg vil vite er: Kvifor hundar?

– Eg var glad i hundar som born, seier Wes.

– Eg var livredd hundar som born, seier eg.

– Å? seier Wes.

– Eg blei jakta på av ein bestemt hund då eg var liten, seier eg.

– Han heit King. Nett som ein av hundane i filmen din. Kvar gong han såg meg, gikk han til angrep. Ein gong sprang han etter meg inn i huset vårt. Inn på rommet.

– Herregud, då, seier Wes.

– Ja, seier eg.

– Det var ikkje meininga å vekke slike minner, seier Wes.

Eg viftar det bort. King er tross alt gammalt nytt. Avliva blei han også. Skoten av politiet. Eigaren grein. Eg pusta ut.

– Men kva vil du ha for å bli glad? Ein kvalp?

Wes ristar på hovudet:

– Nei, nei, Gud, nei.

– Kva då?

– Eg veit ikkje, seier Wes.

– Ei god løgn, kan hende. Ei som heller enn å narre folk, gjer kvardagen litt meir fantastisk, litt mindre føreseieleg.

– Berre litt, spør eg.

Wes nikkar:

– Berre litt, seier han.

– Litt er nok. Får vi meir enn det, blir vi aldri nøgde.

Nils-Øivind Haagensen

Nils-Øivind Haagensen er forfattar og forleggar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild

BokMeldingar
Oddmund Hagen

«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbelt­gjengeri»

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis