Diktet: Victoria Dalsberget
Foto: Leikny Havik Skjærseth
Det finst instagrampoetar som har teke steget over til bokutgjeving, og som sel godt. Vi har alt nemnt Trygve Skaug. Eit anna namn er Victoria Dalsberget. Dalsberget har om lag 60.000 fylgjarar på Instagram-kontoen @enkel_poesi og har skrive bøkene Du er nok (2021) og Du og jeg (2022).
Tittelen på den fyrstnemnde gjev oss ymt kva det handlar om. Dalsberget seier sjølv at ho «fokuserer på samfunnsaktuelle temaer som kroppspress, selvfølelse og det å være god nok». Eit typisk dikt med eit slikt fokus er dette: «du vet det speilet/ du stirra inn i/ i dag tidlig/ skuffa/ jeg skal hilse/ fra det speilet/ og si at du tok feil». Dette oppdraget lukkast Dalsberget med. Det finst endåtil dei som har tatovert dikt av henne på kroppen. Eit døme er dette diktet: «Diamanter er steiner/ som ikke mistet håpet».
Vi kan døme desse to dikta ulikt. For mange er dette tekstar med for enkle ordspel til å kunne kallast god poesi. Men: Så lenge ungdom set pris på desse dikta, spelar dei ei viktig rolle, og dei kan vera med på å føre dei vidare til ein større variasjon av lyriske uttrykk. Såleis gjev Victoria Dalsberget ungdom ikkje berre ei betre livskjensle, men òg sansen for ord og språk. Det er eit sunnare alternativ til rosabloggar med kroppsfiksering fulle av reklame.
Mellom dikt med direkte ordspel dukkar det opp dikt som eg personleg synest er meir spennande, som dette diktet attmed. Det er ein tekst som må lesast fleire gonger. Kva er det Dalsberget seier her? Det er eit såkalla katalogdikt med repetisjon av «jeg er…» med ein påfylgjande metafor.
Dei to fyrste setningane viser kva eget ikkje er, medan resten kva ho er. Vi anar ein motsetnad mellom det fantastiske i «jordomseiling» og det meir jordnære, saman med det mangelfulle, som blir gjevne positive eigenskapar. Det er ekte og står for truskap, som vi ser av dei siste verslinene. Diktet er drive fram av enderim, og som mange diktarar veit, er rimfunn eit vanlegare fenomen enn rimtvang.
Ronny Spaans
Jeg er ikke jordomseiling
eller langsom togtur nordover
jeg er den gamle hytta på fjellet
ved bekken som aldri sover
jeg er halvtom fyrstikkeske
vinduer som trekker
lommelykt som flimrer
takrenner som lekker
jeg er gyngestol i hjørnet
saftmugge som knirker
en utslitt kortstokk
jeg er kulegrill og skisko
myggstikk og gnagsår
lykkelig når du kommer
venter når du går
Victoria Dalsberget
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det finst instagrampoetar som har teke steget over til bokutgjeving, og som sel godt. Vi har alt nemnt Trygve Skaug. Eit anna namn er Victoria Dalsberget. Dalsberget har om lag 60.000 fylgjarar på Instagram-kontoen @enkel_poesi og har skrive bøkene Du er nok (2021) og Du og jeg (2022).
Tittelen på den fyrstnemnde gjev oss ymt kva det handlar om. Dalsberget seier sjølv at ho «fokuserer på samfunnsaktuelle temaer som kroppspress, selvfølelse og det å være god nok». Eit typisk dikt med eit slikt fokus er dette: «du vet det speilet/ du stirra inn i/ i dag tidlig/ skuffa/ jeg skal hilse/ fra det speilet/ og si at du tok feil». Dette oppdraget lukkast Dalsberget med. Det finst endåtil dei som har tatovert dikt av henne på kroppen. Eit døme er dette diktet: «Diamanter er steiner/ som ikke mistet håpet».
Vi kan døme desse to dikta ulikt. For mange er dette tekstar med for enkle ordspel til å kunne kallast god poesi. Men: Så lenge ungdom set pris på desse dikta, spelar dei ei viktig rolle, og dei kan vera med på å føre dei vidare til ein større variasjon av lyriske uttrykk. Såleis gjev Victoria Dalsberget ungdom ikkje berre ei betre livskjensle, men òg sansen for ord og språk. Det er eit sunnare alternativ til rosabloggar med kroppsfiksering fulle av reklame.
Mellom dikt med direkte ordspel dukkar det opp dikt som eg personleg synest er meir spennande, som dette diktet attmed. Det er ein tekst som må lesast fleire gonger. Kva er det Dalsberget seier her? Det er eit såkalla katalogdikt med repetisjon av «jeg er…» med ein påfylgjande metafor.
Dei to fyrste setningane viser kva eget ikkje er, medan resten kva ho er. Vi anar ein motsetnad mellom det fantastiske i «jordomseiling» og det meir jordnære, saman med det mangelfulle, som blir gjevne positive eigenskapar. Det er ekte og står for truskap, som vi ser av dei siste verslinene. Diktet er drive fram av enderim, og som mange diktarar veit, er rimfunn eit vanlegare fenomen enn rimtvang.
Ronny Spaans
Jeg er ikke jordomseiling
eller langsom togtur nordover
jeg er den gamle hytta på fjellet
ved bekken som aldri sover
jeg er halvtom fyrstikkeske
vinduer som trekker
lommelykt som flimrer
takrenner som lekker
jeg er gyngestol i hjørnet
saftmugge som knirker
en utslitt kortstokk
jeg er kulegrill og skisko
myggstikk og gnagsår
lykkelig når du kommer
venter når du går
Victoria Dalsberget
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Historieforvanskingar
Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.
Foto: Vegard Giskehaug
Der mørkeret bur
Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.