Diktet: Sabina Store-Ashkari
Foto: Mary Store
Dei siste presentasjonane mine har vore av instagrampoetar. Den siste i rekkja er Sabina Store-Ashkari. Ho kjem frå Vadsø og er fødd i 1999. Ho har norsk, samisk og bangladeshisk bakgrunn, kan vi lesa på nettsidene til Cappelen Damm. Då ser vi òg kva Store-Ashkari har til felles med dei andre instagrampoetane eg har presentert: Ho har teke steget over frå Instagram til bokutgjeving.
I 2020 kom diktsamlinga hennar, Ingenting usagt, ut. Samlinga har same namn som instagramkontoen hennar. Liksom mange av dei andre instagrampoetane er det særleg dei unge ho retter tekstane sine til.
Diktet attmed er henta frå instagramkontoen hennar. Det er eit dikt med ein tydeleg bodskap og eit likeframt formspråk. Regnbogen er eit kjent symbol i mange religionar. I mytologiar i Midtausten er regnbogen ein lovnad frå Gud om at flaumar ikkje lenger skulle truga menneska på jorda. I eldre europeisk tru galdt regnbogen som ein veg mellom menneska og gudane. I gresk mytologi personifiserer bodbringaren Iris regnbogen. I norrøn tru er regnbogen rekna som ei bru, Bivrost, mellom verda til menneska og æsene. I samiske mytar er Dearpmis gud over lyn og tore, og også regnbogen. Han er guden for ve og vel.
No blir ingenting av dette nemnt i diktet, men det er mogeleg noko av dette har spela med då diktet vart skrive. Vi som lesarar les i alle fall ut frå ei kulturell forforståing der mytar og historier knytte til naturfenomen tel like mykje, om ikkje meir, enn fysiske forklåringar av fenomena. I mytologiane ovanfor er regnbogen symbol for forsoning og sameining. Det finn vi òg att i regnbogeflagget.
Poesien skal passe seg for utvatna ord og termar. Eit ord kan brukast så ofte at det misser sin funksjon. Grensa mellom patosfulle taler og poesi kan òg bli utviska. Men Sabina Store-Ashkari fører fram ein viktig bodskap på ein ærleg, direkte måte i dikta sine. Med tanke på tragedien som har skjedd i helga, kan vi lytte på Sabina Store-Ashkari. Kvar på si vakt må passe på at fargane ikkje falmar.
Ronny Spaans
det finnes mennesker
som ønsker at
regnbuer
skal forsvinne
de vil gjøre alt
for at fargene
skal falme
og at en grå himmel
skal være det eneste
som er igjen
derfor må vi
stå opp hver dag
legge en arm
rundt hverandre
og si
hei verden
ingen regnbuer slukkes
på vår vakt
Sabina Store-Ashkari
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dei siste presentasjonane mine har vore av instagrampoetar. Den siste i rekkja er Sabina Store-Ashkari. Ho kjem frå Vadsø og er fødd i 1999. Ho har norsk, samisk og bangladeshisk bakgrunn, kan vi lesa på nettsidene til Cappelen Damm. Då ser vi òg kva Store-Ashkari har til felles med dei andre instagrampoetane eg har presentert: Ho har teke steget over frå Instagram til bokutgjeving.
I 2020 kom diktsamlinga hennar, Ingenting usagt, ut. Samlinga har same namn som instagramkontoen hennar. Liksom mange av dei andre instagrampoetane er det særleg dei unge ho retter tekstane sine til.
Diktet attmed er henta frå instagramkontoen hennar. Det er eit dikt med ein tydeleg bodskap og eit likeframt formspråk. Regnbogen er eit kjent symbol i mange religionar. I mytologiar i Midtausten er regnbogen ein lovnad frå Gud om at flaumar ikkje lenger skulle truga menneska på jorda. I eldre europeisk tru galdt regnbogen som ein veg mellom menneska og gudane. I gresk mytologi personifiserer bodbringaren Iris regnbogen. I norrøn tru er regnbogen rekna som ei bru, Bivrost, mellom verda til menneska og æsene. I samiske mytar er Dearpmis gud over lyn og tore, og også regnbogen. Han er guden for ve og vel.
No blir ingenting av dette nemnt i diktet, men det er mogeleg noko av dette har spela med då diktet vart skrive. Vi som lesarar les i alle fall ut frå ei kulturell forforståing der mytar og historier knytte til naturfenomen tel like mykje, om ikkje meir, enn fysiske forklåringar av fenomena. I mytologiane ovanfor er regnbogen symbol for forsoning og sameining. Det finn vi òg att i regnbogeflagget.
Poesien skal passe seg for utvatna ord og termar. Eit ord kan brukast så ofte at det misser sin funksjon. Grensa mellom patosfulle taler og poesi kan òg bli utviska. Men Sabina Store-Ashkari fører fram ein viktig bodskap på ein ærleg, direkte måte i dikta sine. Med tanke på tragedien som har skjedd i helga, kan vi lytte på Sabina Store-Ashkari. Kvar på si vakt må passe på at fargane ikkje falmar.
Ronny Spaans
det finnes mennesker
som ønsker at
regnbuer
skal forsvinne
de vil gjøre alt
for at fargene
skal falme
og at en grå himmel
skal være det eneste
som er igjen
derfor må vi
stå opp hver dag
legge en arm
rundt hverandre
og si
hei verden
ingen regnbuer slukkes
på vår vakt
Sabina Store-Ashkari
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.