Turistutbrot på Island

ISLAND: Det er som lavaen frå ein vulkan. Turistane fløymer innover og utover det vesle landet i hopetal heile året, men somme fryktar kaos og at den kolossale straumen brått skal ta slutt.

Florence Luong (t.v) og Isabelle Levesque frå Montreal i Canada satsa på billeg flyreise, to veker i campingbil og ei god varm kjelde den dagen det byrja regna.
Florence Luong (t.v) og Isabelle Levesque frå Montreal i Canada satsa på billeg flyreise, to veker i campingbil og ei god varm kjelde den dagen det byrja regna.
Publisert

I mannsaldrar har fisken vore viktigast på Island, men no har turistnæringa vorte større enn fiskeriet. Islandske bankar reknar med at i 2017 kjem turistnæringa til å stå for større inntekter enn fiskeria og aluminiumsindustrien til saman. I fjor var det nytt rekordår med ein vekst i talet på turistar som kom til Keflavik International Airport, på nesten 40 prosent.

I 2010 kom nesten 460.000 turistar til landet, men talet auka til nesten 1,3 millionar i 2015 og nesten 1,8 millionar i 2016. Det vert rekna med 2,3 millionar dette året, og neste år kan det verta endå fleire. Med om lag 325.000 innbyggjarar kjem Island i år til å ta mot i mot sju gonger så mange turistar som folketalet på øya. Og det set sitt preg på landet.

AMERIKANSK INVASJON

Utlendingane dominerer totalt i Laugargata, som er den lange hovudgata som strekkjer seg gjennom Reykjavik. Du høyrer amerikanarar overalt, men dei er slett ikkje åleine. Det kryr av engelskmenn, franskmenn, tyskarar, kanadiarar, kinesarar, svenskar, danskar og nordmenn. Du må lytta lenge før du høyrer at det islandske språket trengjer gjennom i folkevrimmelen. Både i denne gata og i nabogatene er det fullt av restaurantar og kafear, både store og små. Somme har fullt hus heile tida om sommaren, andre strevar. Mange stader er det høg musikk og kule menneske. Veggene på fleire av husa i hovudgata er pynta med iaugefallande veggmåleri, og stikk du innom Café Paris like ved Alltinget, er det minst like mondent som i den franske hovudstaden. Det er ikkje langt mellom turistkontora og turistbutikkane i Reykjavik, og gjennom sidegatene strøymer minibussar og bussar som har i oppgåve å frakta turistane ut til dei populære attraksjonane utanfor byen – til den fantastiske naturen, til «det ekstreme» og «eventyra» med dei kalde snøbreane, dei sovande vulkanane, dei varme bada, dei mangearta musea, dei svarte strendene, til dei bølgjande fjordane og kvalsafari både på traktor og båt og mykje meir.

STARTSKOTET

Det var i 2008 at finanskrisa og krakket råka Island med full tyngd. Brått vart høge prisar låge prisar for turistane, og det førte til vekst i turistnæringa. Så kom utbrotet frå vulkanen Eyjafjällajökull i 2010, og dramatiske bilete frå Island hamna på fjernsynsskjermane over store deler av verda. Oskeskyene stogga store deler av flytrafikken i Nord-Europa, og mange oppdaga den vesle øya på vel hundre tusen kvadratkilometer. Den gongen kom det ikkje så mange turistar til Island, men vulkanutbrotet var med på å skapa den store turiststraumen til Island.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement