JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Vågen

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1886
20181005
1886
20181005

Etter å ha sigla rundt halve jorda i ungdomen har eg lengta attende – ikkje til havet, for har du sett eitt hav, har du mykje godt sett alle. Nei, eg har lengta som Olav H. Hauge etter å koma i hamn. Kva oppleving kan måla seg med å gli inn på hamna, til dømes i Bahia i Brasil, etter tre veker over Atlanteren? Duftene som kjem deg i møte, trommene i det fjerne, forventningane...

Det er den draumen me ber på

at noko vedunderleg skal skje,

(...)

at me ei morgonstund skal glida inn

på ein våg me ikkje har visst um.

Difor har eg, etter landfaste, lengtande år i byen, skaffa meg båt. Fyrst ein 12 fots samanleggbar, brettebåten. Så sameige i ei fin, gamal svensk seglskute, med gummibåt. Og no sist kano.

Då, skulle ein tru, må eg vel ha det som plomma i egget?

Sei det? Det viser seg at minna om hamnene i Brasil har vore uråd å duplisera i dag med aldri så mange båtar. For det fyrste kjem eg ikkje stort lenger på fellesferien i Dag og Tid enn til Sørlandet.

Men den store skilnaden er at eg då, i ungdomen, var mannskap. I dag kjem eg til hamn som kaptein. Det er eg åleine som har ansvaret for ikkje å renna nokon i senk, ikkje driva inn i bryggja, ikkje skrapa opp millionbåtane som ligg som sild i tønne, og for at ingen i det vesle mannskapet mitt ramlar i havet i det kaoset som då kan bryta laus.

Olav H. Hauge må difor ha drøymt som matros, tenkjer eg, og i alle fall ikkje om gjestehamna i Arendal. I juli!

Kaptein Jox gruar seg kort sagt som ein hund til å koma i hamn, og sjølvsagt aller mest til å glida inn på ein våg han ikkje har studert grundig i hamneguiden. I sommar greidde me difor å planleggja båtferien slik at me faktisk aldri var i hamn. Me låg på svai så lenge det var ferskvatn, mat og bunkers om bord. Så reiste me heim.

Fin ferie, det, bevare meg vel, slik vêret var. Det var berre ikkje nett den draumen me bar på, Olav H. Hauge og eg.

Jox

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Etter å ha sigla rundt halve jorda i ungdomen har eg lengta attende – ikkje til havet, for har du sett eitt hav, har du mykje godt sett alle. Nei, eg har lengta som Olav H. Hauge etter å koma i hamn. Kva oppleving kan måla seg med å gli inn på hamna, til dømes i Bahia i Brasil, etter tre veker over Atlanteren? Duftene som kjem deg i møte, trommene i det fjerne, forventningane...

Det er den draumen me ber på

at noko vedunderleg skal skje,

(...)

at me ei morgonstund skal glida inn

på ein våg me ikkje har visst um.

Difor har eg, etter landfaste, lengtande år i byen, skaffa meg båt. Fyrst ein 12 fots samanleggbar, brettebåten. Så sameige i ei fin, gamal svensk seglskute, med gummibåt. Og no sist kano.

Då, skulle ein tru, må eg vel ha det som plomma i egget?

Sei det? Det viser seg at minna om hamnene i Brasil har vore uråd å duplisera i dag med aldri så mange båtar. For det fyrste kjem eg ikkje stort lenger på fellesferien i Dag og Tid enn til Sørlandet.

Men den store skilnaden er at eg då, i ungdomen, var mannskap. I dag kjem eg til hamn som kaptein. Det er eg åleine som har ansvaret for ikkje å renna nokon i senk, ikkje driva inn i bryggja, ikkje skrapa opp millionbåtane som ligg som sild i tønne, og for at ingen i det vesle mannskapet mitt ramlar i havet i det kaoset som då kan bryta laus.

Olav H. Hauge må difor ha drøymt som matros, tenkjer eg, og i alle fall ikkje om gjestehamna i Arendal. I juli!

Kaptein Jox gruar seg kort sagt som ein hund til å koma i hamn, og sjølvsagt aller mest til å glida inn på ein våg han ikkje har studert grundig i hamneguiden. I sommar greidde me difor å planleggja båtferien slik at me faktisk aldri var i hamn. Me låg på svai så lenge det var ferskvatn, mat og bunkers om bord. Så reiste me heim.

Fin ferie, det, bevare meg vel, slik vêret var. Det var berre ikkje nett den draumen me bar på, Olav H. Hauge og eg.

Jox

Emneknaggar

Fleire artiklar

Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB

Samfunn

Kapitulasjon i klimapolitikken

Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.

Per Anders Todal
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB

Samfunn

Kapitulasjon i klimapolitikken

Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.

Per Anders Todal
Eit større forsvar treng fleire folk. Neste år vil regjeringa tilføre Forsvaret 300 nye årsverk, i overkant av 400 fleire vernepliktige i førstegongsteneste og i overkant av 600 fleire reservistar. Biletet viser unge som tok del i ei opptaksprøve til bachelorutdanning i Forsvaret på Sessvollmoen i fjor.

Eit større forsvar treng fleire folk. Neste år vil regjeringa tilføre Forsvaret 300 nye årsverk, i overkant av 400 fleire vernepliktige i førstegongsteneste og i overkant av 600 fleire reservistar. Biletet viser unge som tok del i ei opptaksprøve til bachelorutdanning i Forsvaret på Sessvollmoen i fjor.

Foto: Amanda Pedersen Giske / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Mangel på personell kan bremse Forsvaret

Forsvaret er budsjettvinnar i år, men manglar fagfolk. – Vi er på grensa til ei krise, seier forbundsleiar Torbjørn Bongo.

Firda på Sandane i Nordfjord er ein av få vidaregåande skular som tilbyr både drama-, dans- og musikkfag. Elevar frå 21 kommunar søker seg hit. Likevel heng trusselen om nedlegging av linjer over han.

Firda på Sandane i Nordfjord er ein av få vidaregåande skular som tilbyr både drama-, dans- og musikkfag. Elevar frå 21 kommunar søker seg hit. Likevel heng trusselen om nedlegging av linjer over han.

Foto: Firda vgs / Vestland fylkeskommune

ØkonomiSamfunn
Marita Liabø

Slaktar skular med sparekniv

Når fylkeskommunane må kutte, går det hardt ut over den vidaregåande skulen. Fag, linjer og heile skular forsvinn.

Moses i bokhandelen ved San Antonio University der han arbeider når han ikkje studerer psykologi.

Moses i bokhandelen ved San Antonio University der han arbeider når han ikkje studerer psykologi.

Alle foto: Håvard Rem

ReportasjeFeature
Håvard Rem

Sekstiåttarkryptonitten

SAN ANTONIO: Unge ikkje-vestlege vert lett konservative.
Dei kjem frå tradisjonstru kulturar som ikkje dreg på vestleg skuld.

Foto: Agnete Brun

LitteraturKultur

Ei ekstremt brutal historie

Med den monumentale boka Sjøfareren. En reise gjennom Portugals tapte imperium har Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.

Jan H. Landro

Foto: Agnete Brun

LitteraturKultur

Ei ekstremt brutal historie

Med den monumentale boka Sjøfareren. En reise gjennom Portugals tapte imperium har Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis