JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Skulepolitikarar ventar seg endringar

– Det rimar dårleg med djuplæring, forståing og danningsoppdrag å fjerne viktige hendingar og tema frå læreplanane, seier Roy Steffensen (Frp), leiar for utdanningskomiteen på Stortinget.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
3227
20181130
3227
20181130

eva@dagogtid.no

Stortinget har vedteke føringane for fornyinga av læreplanane i norsk skule som no går føre seg. Skulepolitikarar frå både Ap og Frp meiner dei førebelse skissene til nye læreplanar i samfunnsfag, historie, geografi og samfunnskunnskap ser ut til å gå for langt.

Roy Steffensen i Frp leiar utdannings- og forskingskomiteen på Stortinget. Han syner til at regjeringa i stortingsmeldinga om fornyinga eksplisitt skreiv at føremålet med å fornye faga var «å gi elevene mer dybdelæring og bedre forståelse. I tillegg vil den gi skolens brede dannelsesoppdrag en tydeligere plass i skolehverdagen».

– Eg meiner personleg det rimar dårleg med djuplæring, forståing og danningsoppdrag å fjerne viktige, konkrete hendingar og tema, seier han.

Sentrale tema

Steffensen syner til at skulen skal vere både ein dannings- og ein læringsarena.

– Dei viktigaste hendingane som har forma samfunnet gjennom hundreåra, må alle lære om. Det meiner eg er spesielt viktig i dag, for å unngå at ekstreme politiske og religiøse krefter riv ned dei tradisjonane og verdiane samfunnet vårt byggjer på.

Slik han ser det, representerer årstala 1030, 1537, 1814, 1905 og 1940–1945 milepålar som alle må få med seg for å forstå både fortida og notida.

– Utan ei felles referanseramme er det vanskeleg å forstå samfunnet, og ein kan miste viktige verdiar av syne. Eg trur òg at lærarane vil setje pris på å ha nokre knaggar og ein viss kronologi når dei set saman undervisningsopplegga.

– For overordna

Stortinget er ikkje del av det vidare arbeidet med læreplanane, men Steffensen seier han vil følgje med på læreplanarbeidet. Han reknar med at Utdanningsdirektoratet tek omsyn til dei mange høyringssvara som har kome inn.

Det same gjer Torstein Tvedt Solberg, som sit i utdanningskomiteen for Ap.

– Eg trur debatten som no går og omfanget av høyringsinnspela som har kome inn, gjer at vi nesten kan leggje til grunn at det vert endringar, seier han.

– Målet med dei nye læreplanane var å ha færre og meir overordna mål og meir fridom i undervisninga, men vi må passe på at pendelen ikkje svingar for mykje andre vegen, slik at måla vert for generelle og utydelege. Det som ligg på bordet no, er for overordna og lite konkret, seier han.

Statssekretær Rikke Høi­stad
Sjøberg (H) i Kunnskapsdeparte­mentet seier det ikkje er naturleg for departementet å kommentere skissene til nye læreplanar no. Både Utdanningsdirektoratet og læreplangruppene som har laga skissene, skal jobbe vidare med desse før dei kjem til departementet til handsaming og deretter skal ut på ordinær høyring.

– Skulen har ei viktig rolle som felles arena som gjev retning for viktige felles verdiar, normer og referanserammer. Vi er spende på korleis læreplangruppene har løyst dette, og ser fram til å få dei gjennomarbeidde utkasta til læreplan på nyåret, seier Sjøberg.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

eva@dagogtid.no

Stortinget har vedteke føringane for fornyinga av læreplanane i norsk skule som no går føre seg. Skulepolitikarar frå både Ap og Frp meiner dei førebelse skissene til nye læreplanar i samfunnsfag, historie, geografi og samfunnskunnskap ser ut til å gå for langt.

Roy Steffensen i Frp leiar utdannings- og forskingskomiteen på Stortinget. Han syner til at regjeringa i stortingsmeldinga om fornyinga eksplisitt skreiv at føremålet med å fornye faga var «å gi elevene mer dybdelæring og bedre forståelse. I tillegg vil den gi skolens brede dannelsesoppdrag en tydeligere plass i skolehverdagen».

– Eg meiner personleg det rimar dårleg med djuplæring, forståing og danningsoppdrag å fjerne viktige, konkrete hendingar og tema, seier han.

Sentrale tema

Steffensen syner til at skulen skal vere både ein dannings- og ein læringsarena.

– Dei viktigaste hendingane som har forma samfunnet gjennom hundreåra, må alle lære om. Det meiner eg er spesielt viktig i dag, for å unngå at ekstreme politiske og religiøse krefter riv ned dei tradisjonane og verdiane samfunnet vårt byggjer på.

Slik han ser det, representerer årstala 1030, 1537, 1814, 1905 og 1940–1945 milepålar som alle må få med seg for å forstå både fortida og notida.

– Utan ei felles referanseramme er det vanskeleg å forstå samfunnet, og ein kan miste viktige verdiar av syne. Eg trur òg at lærarane vil setje pris på å ha nokre knaggar og ein viss kronologi når dei set saman undervisningsopplegga.

– For overordna

Stortinget er ikkje del av det vidare arbeidet med læreplanane, men Steffensen seier han vil følgje med på læreplanarbeidet. Han reknar med at Utdanningsdirektoratet tek omsyn til dei mange høyringssvara som har kome inn.

Det same gjer Torstein Tvedt Solberg, som sit i utdanningskomiteen for Ap.

– Eg trur debatten som no går og omfanget av høyringsinnspela som har kome inn, gjer at vi nesten kan leggje til grunn at det vert endringar, seier han.

– Målet med dei nye læreplanane var å ha færre og meir overordna mål og meir fridom i undervisninga, men vi må passe på at pendelen ikkje svingar for mykje andre vegen, slik at måla vert for generelle og utydelege. Det som ligg på bordet no, er for overordna og lite konkret, seier han.

Statssekretær Rikke Høi­stad
Sjøberg (H) i Kunnskapsdeparte­mentet seier det ikkje er naturleg for departementet å kommentere skissene til nye læreplanar no. Både Utdanningsdirektoratet og læreplangruppene som har laga skissene, skal jobbe vidare med desse før dei kjem til departementet til handsaming og deretter skal ut på ordinær høyring.

– Skulen har ei viktig rolle som felles arena som gjev retning for viktige felles verdiar, normer og referanserammer. Vi er spende på korleis læreplangruppene har løyst dette, og ser fram til å få dei gjennomarbeidde utkasta til læreplan på nyåret, seier Sjøberg.

– Dei viktigaste hendingane som har forma samfunnet gjennom hundreåra, må alle lære om.

Roy Steffensen (Frp), leiar av utdanningskomiteen

Emneknaggar

Fleire artiklar

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn
President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Foto: Kim E. Andreassen / UiB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Israel-boikott splittar akademia

Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Gunhild AlvikNyborg

FHI svikter sitt samfunnsoppdrag

«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»

Foto: Universitetet i Bergen

Kultur
Morten A. Strøksnes

Nord-Noreg ord for ord

Bak Nordnorsk ordbok ligg livsverket til ein stor kvinneleg språkforskar frå Lofoten. Ho kjempa seg forbi mange hinder, men møtte alltid nye og fekk aldri anerkjenninga ho fortente.

Frå det nasjonale sirkuset i Kyiv.

Frå det nasjonale sirkuset i Kyiv.

KrigSamfunn

Klovnar i kamp

Humor og sirkus er viktig for å overleve i ein krig. I Ukraina er 14 nasjonale sirkusarbeidarar fritekne frå mobilisering.

Andrej Kurkov
Frå det nasjonale sirkuset i Kyiv.

Frå det nasjonale sirkuset i Kyiv.

KrigSamfunn

Klovnar i kamp

Humor og sirkus er viktig for å overleve i ein krig. I Ukraina er 14 nasjonale sirkusarbeidarar fritekne frå mobilisering.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis