Meiner folk må skjerpe seg
Det er ikkje lova det er noko gale med, meiner Ketil Solvik-Olsen. Problemet er oppførselen til folk på elsparkesykkel.
peranders@dagogtid.no
Som samferdsleminister likestilte Ketil Solvik-Olsen elsparkesyklane med vanlege syklar. Det vedtaket står han inne for.
– Eg meiner det var heilt rett å tillate både elsykkel og elsparkesykkel. Problemet er ikkje at det manglar reglar, men at folk ikkje følgjer reglane, seier Solvik-Olsen, som no er nestleiar i Framstegspartiet.
– Det er to hovudproblem med bruken av elsparkesyklane: Folk køyrer for fort på fortaua, og det skaper kaos i gatebiletet når folk slengjer dei frå seg. Det er ikkje regelverket som er problemet, men kulturen.
– I 2018 kunne du neppe sjå for deg kor mange elsparkesyklar som skulle kome dei neste åra?
– Vi såg for oss at bruken av elsparkesykkel kom til å ta seg opp. Men forsøplinga av byrommet vart mykje verre enn eg hadde venta.
– Det er over 20.000 elektriske sparkesyklar i Oslo, truleg fleire enn nokon anna by i Europa. Er det eit sunt tal?
– Kva som er rett tal elsparkesyklar, kjem an på kva folk brukar dei til. Om det fører til at færre køyrer bil i byen, er det sunt. Om dei slengjer dei frå seg i gatene, er det ikkje sunt. 20.000 vekkslengde syklar er kaos og tragedie.
– Når du les om svaksynte som snublar i elsparkesyklane og slår seg til blods, hender det at du lurer på kor lurt vedtaket dykkar var?
– At elsparkesykkel er lovleg, inneber ikkje at det lov å parkere kor som helst. Her må kommunane rydde opp. Politiet må handheve dei reglane som gjeld, og media må formidle at det ikkje er fritt fram.
– Når Bergen og Trondheim har prøvd å regulere talet på utleigarar og sparkesyklar, har dei lidd nederlag i retten?
– Da må dei sjå om vi har dei rette reglane å regulere dette etter. Det burde ikkje ta fleire år å få eit regelverk på plass. Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage over vedtak frå regjeringa. Det finst høve til å regulere dette lokalt, men ein må bruke regelverket rett.
– Samferdselsdepartementet har endra forskrifter, og stortingsfleirtalet vil endre lovverket. Det er vel ei erkjenning av at reglane ikkje var tilstrekkelege?
– Kanskje, eller kanskje har ein ikkje klart å praktisere regelverket godt nok. Eg håpar uansett dette endar med at elsparkesyklane blir ein naturleg del av trafikkbiletet, utan å skape bryderi for andre.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
peranders@dagogtid.no
Som samferdsleminister likestilte Ketil Solvik-Olsen elsparkesyklane med vanlege syklar. Det vedtaket står han inne for.
– Eg meiner det var heilt rett å tillate både elsykkel og elsparkesykkel. Problemet er ikkje at det manglar reglar, men at folk ikkje følgjer reglane, seier Solvik-Olsen, som no er nestleiar i Framstegspartiet.
– Det er to hovudproblem med bruken av elsparkesyklane: Folk køyrer for fort på fortaua, og det skaper kaos i gatebiletet når folk slengjer dei frå seg. Det er ikkje regelverket som er problemet, men kulturen.
– I 2018 kunne du neppe sjå for deg kor mange elsparkesyklar som skulle kome dei neste åra?
– Vi såg for oss at bruken av elsparkesykkel kom til å ta seg opp. Men forsøplinga av byrommet vart mykje verre enn eg hadde venta.
– Det er over 20.000 elektriske sparkesyklar i Oslo, truleg fleire enn nokon anna by i Europa. Er det eit sunt tal?
– Kva som er rett tal elsparkesyklar, kjem an på kva folk brukar dei til. Om det fører til at færre køyrer bil i byen, er det sunt. Om dei slengjer dei frå seg i gatene, er det ikkje sunt. 20.000 vekkslengde syklar er kaos og tragedie.
– Når du les om svaksynte som snublar i elsparkesyklane og slår seg til blods, hender det at du lurer på kor lurt vedtaket dykkar var?
– At elsparkesykkel er lovleg, inneber ikkje at det lov å parkere kor som helst. Her må kommunane rydde opp. Politiet må handheve dei reglane som gjeld, og media må formidle at det ikkje er fritt fram.
– Når Bergen og Trondheim har prøvd å regulere talet på utleigarar og sparkesyklar, har dei lidd nederlag i retten?
– Da må dei sjå om vi har dei rette reglane å regulere dette etter. Det burde ikkje ta fleire år å få eit regelverk på plass. Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage over vedtak frå regjeringa. Det finst høve til å regulere dette lokalt, men ein må bruke regelverket rett.
– Samferdselsdepartementet har endra forskrifter, og stortingsfleirtalet vil endre lovverket. Det er vel ei erkjenning av at reglane ikkje var tilstrekkelege?
– Kanskje, eller kanskje har ein ikkje klart å praktisere regelverket godt nok. Eg håpar uansett dette endar med at elsparkesyklane blir ein naturleg del av trafikkbiletet, utan å skape bryderi for andre.
– Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage.
Ketil Solvik-Olsen
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.