JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Lita skriftSamfunn

Sommarminne

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1952
20230707
1952
20230707

Årets fyrste bad: å trekkje på seg badebuksa, leggje eit handkle over skuldrene og stolpre seg vinterbleik og berrføtt på ømme fotsolar over grusvegen og nedover den fuktige marka mot sjøen, som ligg der glitrande og lokkande i vårsola, smyge seg forbi brenneslekjerret ved sida av naustet og komme trygt ned i båtstøa, kjenne den stramme, stikkande lukta av saltvatn, rotnande tang og daude sjødyr, puste godt inn, bite tennene saman og trippe raskt gjennom beltet av tørr, stikkande blæretang og bleikna grønske øvst i flodmålet, komme seg trygt ned på dei øvste glattskura lunnane og hoppe frå lunne til lunne over kantete småsteinar og skarpe skjelbitar, klive opp på muren langs støa og fote seg ustøtt prøvande utover på vippande steinar som blir stadig sleipare og meir overgrodde av blåskjel og lumsk blæretang, nå velberga ut til den ytste, fjellstø kampesteinen som ligg så vidt under vatn, ta oppstilling på kanten av den og kjenne det iskalde vatnet stikke oppover rista og anklane, rette blikket skrått fram og ned mot det mørknande djupet, lykkeleg uvitande om vasstemperaturen, og utan unødvendig nøling – dels med tanke på moglege tilskodarar og eige omdømme, men mest for ikkje å utsetje seg sjølv for unødig seigpining – krumme tærne i eit fast grep om ytterkanten på stupesteinen, trekkje pusten djupt inn, svikte litt i knea, la overkroppen sige sakte framover, stadig nærmare posisjonen der over halvparten av kroppsvekta har komme forbi punktet der tærne grip om kanten på steinen, og der det ikkje lenger er nokon veg tilbake, overskride jamvektspunktet, kjenne den forløysande gleda over å overlate alt til lagnaden og ikkje kunne trekkje seg, ta sats med ein ekstra svikt i knea og skyte ut frå kanten i ein ujamn boge, nyte det isnande suget i magen i dei to, tre fattige sekunda i svevet over vatnet som kanskje, kanskje ikkje har komme opp i eit tosifra gradetal, bryte vassflata og kjenne at verda går under.

OBO

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Årets fyrste bad: å trekkje på seg badebuksa, leggje eit handkle over skuldrene og stolpre seg vinterbleik og berrføtt på ømme fotsolar over grusvegen og nedover den fuktige marka mot sjøen, som ligg der glitrande og lokkande i vårsola, smyge seg forbi brenneslekjerret ved sida av naustet og komme trygt ned i båtstøa, kjenne den stramme, stikkande lukta av saltvatn, rotnande tang og daude sjødyr, puste godt inn, bite tennene saman og trippe raskt gjennom beltet av tørr, stikkande blæretang og bleikna grønske øvst i flodmålet, komme seg trygt ned på dei øvste glattskura lunnane og hoppe frå lunne til lunne over kantete småsteinar og skarpe skjelbitar, klive opp på muren langs støa og fote seg ustøtt prøvande utover på vippande steinar som blir stadig sleipare og meir overgrodde av blåskjel og lumsk blæretang, nå velberga ut til den ytste, fjellstø kampesteinen som ligg så vidt under vatn, ta oppstilling på kanten av den og kjenne det iskalde vatnet stikke oppover rista og anklane, rette blikket skrått fram og ned mot det mørknande djupet, lykkeleg uvitande om vasstemperaturen, og utan unødvendig nøling – dels med tanke på moglege tilskodarar og eige omdømme, men mest for ikkje å utsetje seg sjølv for unødig seigpining – krumme tærne i eit fast grep om ytterkanten på stupesteinen, trekkje pusten djupt inn, svikte litt i knea, la overkroppen sige sakte framover, stadig nærmare posisjonen der over halvparten av kroppsvekta har komme forbi punktet der tærne grip om kanten på steinen, og der det ikkje lenger er nokon veg tilbake, overskride jamvektspunktet, kjenne den forløysande gleda over å overlate alt til lagnaden og ikkje kunne trekkje seg, ta sats med ein ekstra svikt i knea og skyte ut frå kanten i ein ujamn boge, nyte det isnande suget i magen i dei to, tre fattige sekunda i svevet over vatnet som kanskje, kanskje ikkje har komme opp i eit tosifra gradetal, bryte vassflata og kjenne at verda går under.

OBO

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis