JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Lita skriftSamfunn

Puslespel

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1882
20240105
1882
20240105

Eg likar å pusla puslespel. Eg likar å sortera bitane etter form og farge, og i eit større spel likar eg å ha eitt og eitt prosjekt i motivet. Eg likar tonen og stemninga som kjem over eit puslespel når ein sit fleire saman, ein vert konsentrert og forsiktig. Ingen herjar, ingen vil mista bitar på golvet, og er det fyrst småbitar på avvegar, tek puslarane dette på alvor. Ingen må støvsuga før nokon har krabba på knea under bordet.

Det utviklar seg snart eit internt språk mellom dei som puslar. Miljøet rundt eit puslespel, til dømes i romjula, vert eit eige lite samfunn i stova.

Sjølv om det støtt kjem kommentarar om kor langt ein er komen, veit alle som puslar, at det ikkje er om å gjera å verta fort ferdig med eit puslespel. Vegen er målet. Målet er ikkje målet.

Det er ved målstreken puslespelarane deler seg, for det finst, som med alt anna her i livet, to typar puslespelarar. Det er dei som puslar det ferdig og tek motivet frå einannan att og legg det tilbake i øskja. Og det er dei som puslar det ferdig og tenkjer at dette kunstverket her, det høyrer heime på veggen.

Noko vrir seg i magen min når folk rammar inn puslespela sine og hengjer dei opp som ein trofé som utstrålar: «Sjå, kva eg har klart! Eg har brukt timevis av livet mitt på setja saman eit bilete som alt er laga av nokon andre, trykt på papp, skore opp perfekt av ei maskin i tusenvis av bitar og putta i ei øskje, slik at eg kunne kjøpa den og setja biletet saman att.» Likevel har eg sagt: «Jøss, det var mange bitar! Så flink du er.»

Puslespel er eit spel med fasit, og alle som har nok daudtid i livet, klarar å fullføra det.

Det er lite som imponerer meg mindre enn vaksne, oppegåande folk som har klart å pusla eit puslespel med fleire tusen bitar.

Så til alle dykk som har pusla i romjula: Ver greie no og legg det tilbake i øskja. Så snakkar me ikkje meir om det.

Clementine

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Eg likar å pusla puslespel. Eg likar å sortera bitane etter form og farge, og i eit større spel likar eg å ha eitt og eitt prosjekt i motivet. Eg likar tonen og stemninga som kjem over eit puslespel når ein sit fleire saman, ein vert konsentrert og forsiktig. Ingen herjar, ingen vil mista bitar på golvet, og er det fyrst småbitar på avvegar, tek puslarane dette på alvor. Ingen må støvsuga før nokon har krabba på knea under bordet.

Det utviklar seg snart eit internt språk mellom dei som puslar. Miljøet rundt eit puslespel, til dømes i romjula, vert eit eige lite samfunn i stova.

Sjølv om det støtt kjem kommentarar om kor langt ein er komen, veit alle som puslar, at det ikkje er om å gjera å verta fort ferdig med eit puslespel. Vegen er målet. Målet er ikkje målet.

Det er ved målstreken puslespelarane deler seg, for det finst, som med alt anna her i livet, to typar puslespelarar. Det er dei som puslar det ferdig og tek motivet frå einannan att og legg det tilbake i øskja. Og det er dei som puslar det ferdig og tenkjer at dette kunstverket her, det høyrer heime på veggen.

Noko vrir seg i magen min når folk rammar inn puslespela sine og hengjer dei opp som ein trofé som utstrålar: «Sjå, kva eg har klart! Eg har brukt timevis av livet mitt på setja saman eit bilete som alt er laga av nokon andre, trykt på papp, skore opp perfekt av ei maskin i tusenvis av bitar og putta i ei øskje, slik at eg kunne kjøpa den og setja biletet saman att.» Likevel har eg sagt: «Jøss, det var mange bitar! Så flink du er.»

Puslespel er eit spel med fasit, og alle som har nok daudtid i livet, klarar å fullføra det.

Det er lite som imponerer meg mindre enn vaksne, oppegåande folk som har klart å pusla eit puslespel med fleire tusen bitar.

Så til alle dykk som har pusla i romjula: Ver greie no og legg det tilbake i øskja. Så snakkar me ikkje meir om det.

Clementine

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Foto: via Wikimedia Commons

BokMeldingar
Per Roger Sandvik

Levande innsikt om døyande insekt

Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.

Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad
Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis