JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Kvotane som verkeleg tel

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1120
20190329
1120
20190329

Dei viktigaste CO2-kvotane for luftfart i Europa er ikkje dei kvotane som passasjerane kjøper sjølve. Sidan 2012 har flyreiser innanfor Europa vore ein del av kvotesystemet til EU. Det inneber at SAS og andre flyselskap må kjøpe kvotar for utsleppa sine, og dersom utsleppa frå luftfarten i Europa aukar, må ein annan sektor redusere utsleppa sine tilsvarande. Sterk motstand frå USA og Kina førte til at EU måtte droppe kravet om at alle flyreiser til og frå Europa skulle inn i kvotesystemet.

Merksemda kring klimaeffekten av flyreiser er kanskje større enn utsleppa frå flytransport skulle tilseie. For Noregs del utgjer utsleppa frå flydrivstoff til sivil bruk kring 5 prosent av dei årlege klimagassutsleppa. På andre sida: Sidan dei fleste av oss brukar svært lite av tida vår på å flyge, er det ingen aktivitet som ureinar meir per time. Og fordi utsleppa frå fly skjer høgt oppe i lufta, er klimaeffekten kring 1,8 gonger så stor som for utslepp frå bakken. Frå 2002 til 2015 vart klimagassutsleppa frå fly i Noreg meir enn dobla, og det aller meste av auken kom gjennom utanlandsreiser.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dei viktigaste CO2-kvotane for luftfart i Europa er ikkje dei kvotane som passasjerane kjøper sjølve. Sidan 2012 har flyreiser innanfor Europa vore ein del av kvotesystemet til EU. Det inneber at SAS og andre flyselskap må kjøpe kvotar for utsleppa sine, og dersom utsleppa frå luftfarten i Europa aukar, må ein annan sektor redusere utsleppa sine tilsvarande. Sterk motstand frå USA og Kina førte til at EU måtte droppe kravet om at alle flyreiser til og frå Europa skulle inn i kvotesystemet.

Merksemda kring klimaeffekten av flyreiser er kanskje større enn utsleppa frå flytransport skulle tilseie. For Noregs del utgjer utsleppa frå flydrivstoff til sivil bruk kring 5 prosent av dei årlege klimagassutsleppa. På andre sida: Sidan dei fleste av oss brukar svært lite av tida vår på å flyge, er det ingen aktivitet som ureinar meir per time. Og fordi utsleppa frå fly skjer høgt oppe i lufta, er klimaeffekten kring 1,8 gonger så stor som for utslepp frå bakken. Frå 2002 til 2015 vart klimagassutsleppa frå fly i Noreg meir enn dobla, og det aller meste av auken kom gjennom utanlandsreiser.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB

Samfunn

Kapitulasjon i klimapolitikken

Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.

Per Anders Todal
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB

Samfunn

Kapitulasjon i klimapolitikken

Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis