Kommentar I KI og utdanning

Føre var før det er for seint

Kunstig intelligens er på veg inn i samfunnet og i skulen. Det opnar for grunnleggande spørsmål som det vil ta lang tid å svare på. Kva gjer me i mellomtida? 
 

Statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) på valkampturné i Larvik 29. juli 2025. Her spelar han inn ein video som skal delast på sosiale medium. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Publisert Sist oppdatert

Skulesemesteret er i gang. Det betyr bruk av tradisjonelle og digitale læremiddel. Det betyr spørsmål til ChatGPT, Claude, Gemini og dei andre KI-assistentane som både lærarar og elevar tek i bruk. Det betyr òg debatt om kva rolle kunstig intelligens (KI) bør og ikkje bør spele i læring og vurdering.

KI-inntoget i utdanninga kjem medan me framleis prøver å handtere utfordringane med skjerm og sosiale medium. Det er mykje på ein gong. Berre om lag 15 år etter at sosiale medium byrja å herje med kvardagen og hjernane våre, får me generativ KI kasta i andletet.

Ein skulle tru at soga om vår teknologiske tidsalder blir skriven av ein forfattar med særs mørk sans for humor. «No har dei akkurat byrja å summe seg etter 15 år med sosiale medium… la oss sjå korleis dei klarar seg når KI kjem på banen! Lykke til, barn og unge!», seier han til seg sjølv og humrar.

Men, er timinga så dårleg som ho synest?

Dårlig timing

Eit kjenneteikn ved tida vi lever i, er at me har vore gjennom fleire djuptgripande sosiale og teknologiske endringar. Digitalisering av arbeid, skule og fritid (ikkje minst) har gjort at skjermar no er overalt. Sosiale medium har endra vilkåra for sosialt samkvem, spesielt blant unge, og velta om balansen mellom menneskeleg nær- og fjernkontakt.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement