JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Facebook har fått for stor makt

Eg trur Mark Zuckerberg ønskjer å få Facebook og demokrati til å fungere i hop, men vi må innsjå at oppgåva er umogleg.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Styreleiar og direktør i Facebook Mark Zuckerberg.

Styreleiar og direktør i Facebook Mark Zuckerberg.

Foto: Erin Scott / Retuers / NTB

Styreleiar og direktør i Facebook Mark Zuckerberg.

Styreleiar og direktør i Facebook Mark Zuckerberg.

Foto: Erin Scott / Retuers / NTB

3016
20201224
3016
20201224

Kommentar

«Denne annonsen kan ikkje køyrast fordi han promoterer produkt, opplegg eller tilbod ved bruk av villeiande praksis.» Denne beskjeden kom på engelsk frå Facebook då vi skulle dele ein artikkel om fotballklubben Bodø/Glimt. Kvar veke betalar vi Facebook for å marknadsføre eit par artiklar slik at fleire blir kjende med journalistikken vår. No vart annonsekontoen vår stengd.

Kva har hendt? Det har Facebook framleis ikkje svart på etter mange førespurnader. Eg veit at Facebook har byrja å bruke «kunstig intelligens» endå meir under koronakrisa. Teorien min om kvifor annonsekontoen vår vart stengd, er at ein algoritme som skal skilje svindel frå rettkomne annonsar tok feil. Kanskje han ikkje forstår nynorsk?

Feil må rettast

Feil kan skje, men dei må rettast opp. Især når feilen hindrar ei uavhengig avis i å marknadsføre journalistisk innhald. I over to veker har vi venta på at eit «policy review team», som dei kallar seg, skulle sjå på saka. Facebook vil ikkje svare på kor i verda dei sit, om dei er tilsette eller leigde inn, eller om dei forstår norsk.

Til slutt vart det ein telefon til nyhendeportalen Medier24.no, som fekk nokon til å opne annonsekontoen vår igjen. Vi veit ikkje kven det var, kvifor det plutseleg løyste seg, og om kontoen kan stengjast igjen. Opninga vart altså ikkje resultatet av ein ryddig prosess, men eit medieoppslag.

I dag har eg lyst til å rope til kodesnuttane som Facebook-leiinga kallar kunstig intelligens, men dei forstår meg ikkje. Det er frustrerande å stå overfor eit maktapparat som gjer seg utilgjengeleg, og der sunn fornuft sviktar. Dei som sensurerer, forstår ikkje det mandatet dei skal forvalte.

Mengda av bilete, videoar og annonsar som Facebook avviser verda over, har vorte enorm – frå menneske som døyr til svindelannonsar til propaganda frå terrororganisasjonar. For at du og eg skal sleppe å sjå dei mellom fjellturane til venene våre, har Facebook laga ein armé av «content moderators». Dei sit i anonyme kontorbygg rundt omkring, er ofte tilsette hjå underleverandørar og får ikkje lov til å snakke om det dei gjer.

Nokon snakkar om det likevel. Det vi veit, er at dei må ta stilling til tre millionar saker kvar dag. Innlegg, bilete og videoar vert flagga av brukarar eller algoritmar. Så skal innhaldsmoderatoren klikke på «reject» eller «approve» dag etter dag. Dei har visst mellom fem sekund og tre minutt på seg per avgjerd. Éi av ti avgjerder vert feil, innrømmer Mark Zuckerberg sjølv.

Facebook har fått for stor makt, samstundes som nettstaden nesten er utilgjengeleg. Kvar skal vegen gå no? Førre veke byrja rettssaka i USA der det amerikanske konkurransetilsynet har som mål å dele opp Facebook i fleire mindre selskap. Det er ei løysing eg har tru på.

Gregor Falkner

Gregor Falkner er marknadssjef i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Kommentar

«Denne annonsen kan ikkje køyrast fordi han promoterer produkt, opplegg eller tilbod ved bruk av villeiande praksis.» Denne beskjeden kom på engelsk frå Facebook då vi skulle dele ein artikkel om fotballklubben Bodø/Glimt. Kvar veke betalar vi Facebook for å marknadsføre eit par artiklar slik at fleire blir kjende med journalistikken vår. No vart annonsekontoen vår stengd.

Kva har hendt? Det har Facebook framleis ikkje svart på etter mange førespurnader. Eg veit at Facebook har byrja å bruke «kunstig intelligens» endå meir under koronakrisa. Teorien min om kvifor annonsekontoen vår vart stengd, er at ein algoritme som skal skilje svindel frå rettkomne annonsar tok feil. Kanskje han ikkje forstår nynorsk?

Feil må rettast

Feil kan skje, men dei må rettast opp. Især når feilen hindrar ei uavhengig avis i å marknadsføre journalistisk innhald. I over to veker har vi venta på at eit «policy review team», som dei kallar seg, skulle sjå på saka. Facebook vil ikkje svare på kor i verda dei sit, om dei er tilsette eller leigde inn, eller om dei forstår norsk.

Til slutt vart det ein telefon til nyhendeportalen Medier24.no, som fekk nokon til å opne annonsekontoen vår igjen. Vi veit ikkje kven det var, kvifor det plutseleg løyste seg, og om kontoen kan stengjast igjen. Opninga vart altså ikkje resultatet av ein ryddig prosess, men eit medieoppslag.

I dag har eg lyst til å rope til kodesnuttane som Facebook-leiinga kallar kunstig intelligens, men dei forstår meg ikkje. Det er frustrerande å stå overfor eit maktapparat som gjer seg utilgjengeleg, og der sunn fornuft sviktar. Dei som sensurerer, forstår ikkje det mandatet dei skal forvalte.

Mengda av bilete, videoar og annonsar som Facebook avviser verda over, har vorte enorm – frå menneske som døyr til svindelannonsar til propaganda frå terrororganisasjonar. For at du og eg skal sleppe å sjå dei mellom fjellturane til venene våre, har Facebook laga ein armé av «content moderators». Dei sit i anonyme kontorbygg rundt omkring, er ofte tilsette hjå underleverandørar og får ikkje lov til å snakke om det dei gjer.

Nokon snakkar om det likevel. Det vi veit, er at dei må ta stilling til tre millionar saker kvar dag. Innlegg, bilete og videoar vert flagga av brukarar eller algoritmar. Så skal innhaldsmoderatoren klikke på «reject» eller «approve» dag etter dag. Dei har visst mellom fem sekund og tre minutt på seg per avgjerd. Éi av ti avgjerder vert feil, innrømmer Mark Zuckerberg sjølv.

Facebook har fått for stor makt, samstundes som nettstaden nesten er utilgjengeleg. Kvar skal vegen gå no? Førre veke byrja rettssaka i USA der det amerikanske konkurransetilsynet har som mål å dele opp Facebook i fleire mindre selskap. Det er ei løysing eg har tru på.

Gregor Falkner

Gregor Falkner er marknadssjef i Dag og Tid.

Dei som sensurerer, forstår ikkje det mandatet dei skal forvalte.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ja til skule, nei til studentfabrikk

Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn
Andrej Kurkov

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis