Bit i det sure eplet

Ein ny skanse i journalistikken fell når avisa Dagens Næringsliv no har funne grunn til å ta i bruk innhaldsmarknadsføring.

Publisert

Fleire avishus tilbyr annonsørar annonsar som i utforming liknar ordinært redaksjonelt stoff, men er merkte med «annonse» eller liknande for å unngå å bli felt av Pressens faglege utval (PFU) for brot på Ver varsam-plakaten og tekstreklameplakaten, som er utforma av Norsk Presseforbund som etiske vegvisarar for medieverksemdene.

Dagens Næringsliv (DN) opprettar no ei eiga avdeling, med eigen direktør, som skal utvikle og tilby innhaldstenester til annonsørane for publisering i avisa.

Flyttar grensene

Dette skjer etter at alle dei store Schibsted-avisene – Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen og VG, pluss Adresseavisen – har teke steget vidare med tilbod til dei politiske partia om politisk innhaldsmarknadsføring.

Redaksjonsklubbane i desse mediebedriftene har jamt over vore svært kritiske til utviklinga, spesielt når det gjeld politisk marknadsføring, av di dei meiner slik marknadsføring kan undergrave tilliten til medium som slår inn på denne vegen. Eit par av dei har skrive brev til redaktørane og protestert. Fleire forskingsrapportar har konkludert med at lesarane har vanskar med å skilje tekstlike annonsar frå ordinært redaksjonelt stoff.

Styret i Presseforbundet og PFU har på si side flytta grensene ved å akseptere tekstlik innhaldsannonsering så lenge det er «tydeleg merkt» at det er annonsar. Tidlegare bannlyste ein nettopp tekstlike annonsar.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement