Balladen om slaktebåten
Da slakteskipet «Norwegian Gannet» vart sjøsett i fjor, trudde dei fleste at båten skulle få mange vogntog vekk frå vegane.
Slaktebåten «Norwegian Gannet» har skapt strid.
Illustrasjon: Hav Line
Skipet er spesialbygt for å hente laks rett frå merdane, slakte fisken om bord og frakte han til kontinentet. Planen var å gå til ein nybygd lakseterminal i Hirtshals med fisk frå Vestlandet. Reiarlaget Hav Line har rekna ut at «Norwegian Gannet» kan fjerne 150 vogntog frå vegane kvar veke, og Kystverket hadde gjeve 20 millionar kroner i støtte til prosjektet gjennom tilskotsordninga for overføring av gods frå veg til sjø.
Men så snart båten kom i drift, sette regjeringa ved fiskeriminister Harald T. Nesvik ned foten. Sortering av laks må skje i Noreg, kravde Nesvik: Fisk med sår eller misdanningar må ikkje sendast til utlandet, fordi det kan skade omdømmet til norsk oppdrettsnæring. Mange kommentatorar har hevda at motviljen mot «Norwegian Gannet» botnar i noko anna: Skipet kan utradere mange arbeidsplassar på brønnbåtar og lakseslakteri og dermed svekkje legitimiteten til oppdrettsnæringa i lokalsamfunna.
I januar gav Bergen tingrett Hav Line medhald og sette til side vedtaket frå departementet, og skipet har gjort fleire turar med fisk til Hirtshals. Men regjeringa held fast ved at all laks må sorterast i Noreg, og har endra ei forskrift for å presisere dette. Saka kjem til å gå minst éin ny runde i retten.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Skipet er spesialbygt for å hente laks rett frå merdane, slakte fisken om bord og frakte han til kontinentet. Planen var å gå til ein nybygd lakseterminal i Hirtshals med fisk frå Vestlandet. Reiarlaget Hav Line har rekna ut at «Norwegian Gannet» kan fjerne 150 vogntog frå vegane kvar veke, og Kystverket hadde gjeve 20 millionar kroner i støtte til prosjektet gjennom tilskotsordninga for overføring av gods frå veg til sjø.
Men så snart båten kom i drift, sette regjeringa ved fiskeriminister Harald T. Nesvik ned foten. Sortering av laks må skje i Noreg, kravde Nesvik: Fisk med sår eller misdanningar må ikkje sendast til utlandet, fordi det kan skade omdømmet til norsk oppdrettsnæring. Mange kommentatorar har hevda at motviljen mot «Norwegian Gannet» botnar i noko anna: Skipet kan utradere mange arbeidsplassar på brønnbåtar og lakseslakteri og dermed svekkje legitimiteten til oppdrettsnæringa i lokalsamfunna.
I januar gav Bergen tingrett Hav Line medhald og sette til side vedtaket frå departementet, og skipet har gjort fleire turar med fisk til Hirtshals. Men regjeringa held fast ved at all laks må sorterast i Noreg, og har endra ei forskrift for å presisere dette. Saka kjem til å gå minst éin ny runde i retten.
Fleire artiklar
Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.
Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss
Orda mellom oss
Sunniva M. Roligheten, Daniel A. Wilondja og Google Translate har saman skrive ein fascinerande tekstkollasj.
Teikning: May LInn Clement
«Blokk har vore nytta om stabben folk vart halshogne på.»
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Eit spørsmål om kontroll
I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?
Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.
Foto: Samlaget
Ein av oss
Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.
Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.
Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB
Nato-toppen som sa det han tenkte
Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.