JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

– Hadde neppe gjeve ut boka i dag

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bernhard L. Mohr.

Bernhard L. Mohr.

Foto: Åsmund Holien Mo

Bernhard L. Mohr.

Bernhard L. Mohr.

Foto: Åsmund Holien Mo

2333
20220401
2333
20220401

jesper@dagogtid.no

Cappelen Damm har stått for omsetjinga og utgjevinga av den russiske forfattaren Zakhar Prilepin i Noreg. Seinast i 2018, då romanen Klosteret kom ut. Då Mikhail Sjisjkin prata med Dag og Tid, var han opprørt over at forlaget ikkje nemner Prilepins støtte til Putin-regimet på nettsida si. No, etter Dag og Tids intervju med Sjisjkin, er omtalen endra.

Bernhard L. Mohr er forlagsredaktør for russisk litteratur i Cappelen Damm.

– Har de endra forfattaromtalen på heimesida i løpet av dei siste dagane?

– Vi har faktisk endra forfattaromtalen med den nyaste informasjonen på oppfordring frå Sjisjkin. No står det mellom anna at Prilepin er sett på EUs sanksjonsliste, seier Mohr.

Cappelen Damm omsette boka på grunnlag av dei litterære kvalitetane, understrekar han.

– Vi er det forlaget som omset mest russisk litteratur i Noreg, og Klosteret vart gitt ut lenge før dagens krig. Då boka kom ut, fekk ho unison hylling i både russiske og norske medium.

I bokmelding i Aftenposten frå 2018 skriv forfattar Erika Fatland at romanen er «750 sider med skitt, brutalitet og lopper – og pur litterær nytelse».

– Boka speler på 1920-talet. Det er stor avstand mellom handlinga i boka og ytringane til politikaren Prilepin. Etter at Klosteret kom ut, har han skrive mykje politisk essayistikk, seier Mohr og legg til at det ikkje hadde kome på tale å gje ut noko av dette.

– Men hadde de gjeve ut romanen i dag?

– Vi hadde nok ikkje gjeve han ut i dag. Det hadde vore umusikalsk.

– Kva ansvar har forleggjarar for å informere lesarar om den politiske identiteten til forfattarar?

– Det er naturleg å presentere forfattarbiografien. Vi har på ingen måte underslått kritikken av Prilepin, verken på nettstaden vår eller i bokomslaget.

– Kven er Zakhar Prilepin?

– Prilepin er ein av dei viktigaste russiske litterære røystene i generasjonen sin. Han har bakgrunn som soldat, mellom anna frå krigen i Tsjetsjenia. Lenge var han ein del av den kritiske opposisjonen og ei stund sjefredaktør for Nizjnij Novgorod-utgåva av Novaja Gazeta. Etter anneksjonen av Krim i 2014 har han derimot endra syn på den politiske leiinga i Russland. Sidan den gongen har han støtta regimet og russisk aggresjon mot Ukraina.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

jesper@dagogtid.no

Cappelen Damm har stått for omsetjinga og utgjevinga av den russiske forfattaren Zakhar Prilepin i Noreg. Seinast i 2018, då romanen Klosteret kom ut. Då Mikhail Sjisjkin prata med Dag og Tid, var han opprørt over at forlaget ikkje nemner Prilepins støtte til Putin-regimet på nettsida si. No, etter Dag og Tids intervju med Sjisjkin, er omtalen endra.

Bernhard L. Mohr er forlagsredaktør for russisk litteratur i Cappelen Damm.

– Har de endra forfattaromtalen på heimesida i løpet av dei siste dagane?

– Vi har faktisk endra forfattaromtalen med den nyaste informasjonen på oppfordring frå Sjisjkin. No står det mellom anna at Prilepin er sett på EUs sanksjonsliste, seier Mohr.

Cappelen Damm omsette boka på grunnlag av dei litterære kvalitetane, understrekar han.

– Vi er det forlaget som omset mest russisk litteratur i Noreg, og Klosteret vart gitt ut lenge før dagens krig. Då boka kom ut, fekk ho unison hylling i både russiske og norske medium.

I bokmelding i Aftenposten frå 2018 skriv forfattar Erika Fatland at romanen er «750 sider med skitt, brutalitet og lopper – og pur litterær nytelse».

– Boka speler på 1920-talet. Det er stor avstand mellom handlinga i boka og ytringane til politikaren Prilepin. Etter at Klosteret kom ut, har han skrive mykje politisk essayistikk, seier Mohr og legg til at det ikkje hadde kome på tale å gje ut noko av dette.

– Men hadde de gjeve ut romanen i dag?

– Vi hadde nok ikkje gjeve han ut i dag. Det hadde vore umusikalsk.

– Kva ansvar har forleggjarar for å informere lesarar om den politiske identiteten til forfattarar?

– Det er naturleg å presentere forfattarbiografien. Vi har på ingen måte underslått kritikken av Prilepin, verken på nettstaden vår eller i bokomslaget.

– Kven er Zakhar Prilepin?

– Prilepin er ein av dei viktigaste russiske litterære røystene i generasjonen sin. Han har bakgrunn som soldat, mellom anna frå krigen i Tsjetsjenia. Lenge var han ein del av den kritiske opposisjonen og ei stund sjefredaktør for Nizjnij Novgorod-utgåva av Novaja Gazeta. Etter anneksjonen av Krim i 2014 har han derimot endra syn på den politiske leiinga i Russland. Sidan den gongen har han støtta regimet og russisk aggresjon mot Ukraina.

– Vi har på ingen måte underslått kritikken av Prilepin.

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis