JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Tilbake på sporet

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
3080
20230120
3080
20230120

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Samferdsel

Jernbanereforma som regjeringa Solberg innførte, var den største endringa i norsk jernbanesektor på over 20 år. Fleire selskap, fleire toppleiarar og – ikkje minst – meir konkurranse var viktige stikkord for reforma. I opposisjon var dagens regjeringsparti kritiske til reforma. Å splitte opp verksemder og opne for fleire private aktørar var ei avsporing som ikkje ville styrkje jernbanen.

Relativt raskt etter at vi overtok regjeringskontora i 2021, stansa vi Solberg-regjeringas konkurranseutsetjing av både persontogtilbodet på Austlandet og drifts- og vedlikehaldsoppgåver.

Jernbanen er samfunnskritisk infrastruktur, og då er det sentralt med sterke norske togselskap, slik at vi alltid er garantert eit togtilbod. Difor er det viktig at vi har sterke, heilstatlege togoperatørar som Vy og Flytoget.

For å gi dei reisande ein enklare kvardag og auke jernbanens konkurransekraft, meiner vi at det er føremålstenleg å redusere talet på selskap i sektoren. Her er vi allereie i gang, heilt i tråd med signala i Hurdalsplattforma. Spordrift AS – som av Solberg-regjeringa blei skilt ut som eit eige selskap frå Bane NOR for å kunne konkurrere på like vilkår om drifts- og vedlikehaldsoppgåver – blir tilbakeført til Bane NOR.

Drift og vedlikehald av jernbaneinfrastrukturen er kritisk kjernekompetanse som Bane NOR bør ha direkte kontroll over. Vi kan då ikkje splitte opp infrastrukturen ved å konkurranseutsetje desse tenestene i fleire små geografiske vedlikehaldspakker. Det medfører risiko for at vi ikkje klarer å sjå ting i samanheng, og at internasjonale aktørar tek over.

I samband med stenginga av Follobanen rettar Dag og Tid (6. januar) merksemda mot ein del utfordringar hos statsføretaket Bane NOR, men òg utfordringar i styringsmodellen i jernbanesektoren. Særleg er det merksemd på forholdet mellom Samferdselsdepartementet, Jernbanedirektoratet og Bane NOR. Direktoratet koordinerer sektoren, inngår avtaler om infrastruktur og togtilbod, gir faglege råd og utøver myndigheitsoppgåver. Bane NOR har ansvar for å byggje, drifte og vedlikehalde infrastruktur og forvalte jernbaneeigedom.

Eit av punkta i Hurdalsplattforma peikar på behovet for å gjennomgå dagens organisering av jernbanesektoren. Målet er ei enklare organisering og tydelegare ansvarsfordeling mellom departement, direktorat og Bane NOR. Dette arbeidet starta vi med i fjor sommar. For å få innspel til forbetringar har vi allereie hatt 15 møte – med mellom anna etatar, verksemder og fagforeiningar. Desse innspela, kombinert med erfaringar frå dagens styringsmodell og våre politiske mål, utgjer grunnlaget for arbeidet vi no gjer i departementet.

I tillegg er vi i gang med ei ekstern kartlegging av styringsmessige utfordringar som mellom anna skal omfatte arbeidsdelinga mellom Samferdselsdepartementet, Jernbanedirektoratet og Bane NOR, og avtaleverket mellom direktoratet, Bane NOR og andre selskap. Dette arbeidet vil gi viktige innspel til vårt interne arbeid med å gjere forbetringar i sektoren.

Jon-Ivar Nygård er samferdselsminister.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Samferdsel

Jernbanereforma som regjeringa Solberg innførte, var den største endringa i norsk jernbanesektor på over 20 år. Fleire selskap, fleire toppleiarar og – ikkje minst – meir konkurranse var viktige stikkord for reforma. I opposisjon var dagens regjeringsparti kritiske til reforma. Å splitte opp verksemder og opne for fleire private aktørar var ei avsporing som ikkje ville styrkje jernbanen.

Relativt raskt etter at vi overtok regjeringskontora i 2021, stansa vi Solberg-regjeringas konkurranseutsetjing av både persontogtilbodet på Austlandet og drifts- og vedlikehaldsoppgåver.

Jernbanen er samfunnskritisk infrastruktur, og då er det sentralt med sterke norske togselskap, slik at vi alltid er garantert eit togtilbod. Difor er det viktig at vi har sterke, heilstatlege togoperatørar som Vy og Flytoget.

For å gi dei reisande ein enklare kvardag og auke jernbanens konkurransekraft, meiner vi at det er føremålstenleg å redusere talet på selskap i sektoren. Her er vi allereie i gang, heilt i tråd med signala i Hurdalsplattforma. Spordrift AS – som av Solberg-regjeringa blei skilt ut som eit eige selskap frå Bane NOR for å kunne konkurrere på like vilkår om drifts- og vedlikehaldsoppgåver – blir tilbakeført til Bane NOR.

Drift og vedlikehald av jernbaneinfrastrukturen er kritisk kjernekompetanse som Bane NOR bør ha direkte kontroll over. Vi kan då ikkje splitte opp infrastrukturen ved å konkurranseutsetje desse tenestene i fleire små geografiske vedlikehaldspakker. Det medfører risiko for at vi ikkje klarer å sjå ting i samanheng, og at internasjonale aktørar tek over.

I samband med stenginga av Follobanen rettar Dag og Tid (6. januar) merksemda mot ein del utfordringar hos statsføretaket Bane NOR, men òg utfordringar i styringsmodellen i jernbanesektoren. Særleg er det merksemd på forholdet mellom Samferdselsdepartementet, Jernbanedirektoratet og Bane NOR. Direktoratet koordinerer sektoren, inngår avtaler om infrastruktur og togtilbod, gir faglege råd og utøver myndigheitsoppgåver. Bane NOR har ansvar for å byggje, drifte og vedlikehalde infrastruktur og forvalte jernbaneeigedom.

Eit av punkta i Hurdalsplattforma peikar på behovet for å gjennomgå dagens organisering av jernbanesektoren. Målet er ei enklare organisering og tydelegare ansvarsfordeling mellom departement, direktorat og Bane NOR. Dette arbeidet starta vi med i fjor sommar. For å få innspel til forbetringar har vi allereie hatt 15 møte – med mellom anna etatar, verksemder og fagforeiningar. Desse innspela, kombinert med erfaringar frå dagens styringsmodell og våre politiske mål, utgjer grunnlaget for arbeidet vi no gjer i departementet.

I tillegg er vi i gang med ei ekstern kartlegging av styringsmessige utfordringar som mellom anna skal omfatte arbeidsdelinga mellom Samferdselsdepartementet, Jernbanedirektoratet og Bane NOR, og avtaleverket mellom direktoratet, Bane NOR og andre selskap. Dette arbeidet vil gi viktige innspel til vårt interne arbeid med å gjere forbetringar i sektoren.

Jon-Ivar Nygård er samferdselsminister.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø
Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Foto: Javad Parsa / NTB

Ordskifte
AndreasBjelland Eriksen

Bedre forhold for villreinen

Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis