Sinéad O’Connor: Det største paradokset
Sinéad O’Connor.
Foto: AP / NTB
Sinéad O’Connor.
Foto: AP / NTB
I det fine minneordet om Sinéad O’Connor (Dag og Tid 4. august) skriver Marita Liabø om alle paradoksene som kjennetegnet den irske artisten. Liabø skriver om O’Connors kamp mot teokratiet, patriarkatet og den katolske kirken. Men det som kanskje er det største paradokset, at O’Connor gjennom hele livet beholdt en sterk gudstro, nevnes ikke. I Liabøs omtale av O’Connors albumutgivelser skriver hun at Theology (2007) «er ei litt underleg religiøs plate». Hva dette underlige dreier seg om, får vi imidlertid ikke vite.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.