JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Observatør frå ein framand kultur

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Walid al-Kubaisi fortel ei sanning som burde få oss norske til å tenkja oss om, skriv Hallvard Hegna.

Walid al-Kubaisi fortel ei sanning som burde få oss norske til å tenkja oss om, skriv Hallvard Hegna.

Foto: Håvard Rem

Walid al-Kubaisi fortel ei sanning som burde få oss norske til å tenkja oss om, skriv Hallvard Hegna.

Walid al-Kubaisi fortel ei sanning som burde få oss norske til å tenkja oss om, skriv Hallvard Hegna.

Foto: Håvard Rem

2965
20180420
2965
20180420

Kultur

I Dag og Tid 2. februar hadde Svein Gjerdåker eit interessant intervju med Walid al-Kubaisi. Han er frå Irak og er 60 år, men han har vore i Noreg halve livet sitt, og han er ein «assimilert» innvandrar i landet. Walid meiner denne nemninga er betre enn «integrert», som har tydinga «tilpassa». For han vil alltid vil kjenna seg knytt til sin eigen kultur, men dette hindrar han ikkje i ogso å vera ein elskar av norsk kultur, som han har gjort seg godt kjend med: heile den norske kulturarven – frå Henrik Wergeland og Ivar Aasen.

«Eg elskar nynorsken, det er språket til englane. Eg har teke til å tru at norsk poesi i framtida må skrivast på nynorsk», seier han. «Det er noko med klangen som er uslåeleg.» Det er flott å høyra dette. Men Walid er pessimist, som alle kan verta når ein tenkjer på haldninga som rår i dag.

For Walid seier òg: «Eg er lei meg for motstanden som nynorsken har opplevd. Men eg veit grunnen: Nordmenn har ikkje tru på seg sjølve og eigen identitet, og dei har gløymt opphavet sitt. Dei har til og med gløymt Ibsen, Wergeland, Vinje og Garborg.» Ja, dette seier ein observatør frå eit fjernt land, ein som veit kva det er å ha ein kultur.

Svein Gjerdåker seier at han ikkje lika Walid al-Kubaisi før han vart kjend med han. Dette er ikkje Walid overraska over. «Det er mange som ikkje likar meg, som ikkje likar at eg er så direkte», seier han.

Dette tykkjer eg er positivt ved Walid al-Kubaisi. Han fortel oss ei sanning som burde få oss norske til å tenkja oss om. Me hadde ein kultur, ogso her i landet, ein kultur som folket kjende.

I 1945, då Arnulf Øverland var heimkomen frå fangeår i tysk konsentrasjonsleir, sa han:

«Vi har gjennemlevet en prøvetid på fem år, og vi har holdt den ut. Det norske folk tålte den. Det skyldes blant annet en del diktere, hvis arbeide har båret frukt gjennem lange tider, men aller mest i disse fem årene.» So nemnde han dei diktarane me har gløymt.

Eg var tolv år i 1940 og kan stadfesta Øverlands ord. Å syngja med elevane var ei sjølvsagd plikt for alle lærarar, og den norske songskatten var eit sentralt fag på lærarskulane. Song med elevane var eit kjennemerke på den norske skulen. Folket skulle ha noko med frå skulen – noko for livet! I desse dagar vert det klaga – ein veit ikkje lenger kva norsk kultur er.

4. mars fekk song i skulen stor omtale i Klassekampen og Vårt Land: «Songen har stilna i skulen». Spør norske elevar i dag om dei kan songane «Løft ditt hode, du raske gutt» og «Mellom bakkar og berg». Kunnskapsministeren lova i Aftenposten at det skulle verta song att som i gamle dagar. Korleis skal dette verta mogeleg når grunnlaget er fjerna frå lærarutdanninga?

Walid al-Kubaisi, som har muslimsk bakgrunn, har òg teikna eit klokt og gripande bilete av Jesus (i Klassekampen) – annleis enn prestar talar om han. Det er vondt å høyra at Walid no er alvorleg sjuk. Han er ein innvandrar me må vera takksame for.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kultur

I Dag og Tid 2. februar hadde Svein Gjerdåker eit interessant intervju med Walid al-Kubaisi. Han er frå Irak og er 60 år, men han har vore i Noreg halve livet sitt, og han er ein «assimilert» innvandrar i landet. Walid meiner denne nemninga er betre enn «integrert», som har tydinga «tilpassa». For han vil alltid vil kjenna seg knytt til sin eigen kultur, men dette hindrar han ikkje i ogso å vera ein elskar av norsk kultur, som han har gjort seg godt kjend med: heile den norske kulturarven – frå Henrik Wergeland og Ivar Aasen.

«Eg elskar nynorsken, det er språket til englane. Eg har teke til å tru at norsk poesi i framtida må skrivast på nynorsk», seier han. «Det er noko med klangen som er uslåeleg.» Det er flott å høyra dette. Men Walid er pessimist, som alle kan verta når ein tenkjer på haldninga som rår i dag.

For Walid seier òg: «Eg er lei meg for motstanden som nynorsken har opplevd. Men eg veit grunnen: Nordmenn har ikkje tru på seg sjølve og eigen identitet, og dei har gløymt opphavet sitt. Dei har til og med gløymt Ibsen, Wergeland, Vinje og Garborg.» Ja, dette seier ein observatør frå eit fjernt land, ein som veit kva det er å ha ein kultur.

Svein Gjerdåker seier at han ikkje lika Walid al-Kubaisi før han vart kjend med han. Dette er ikkje Walid overraska over. «Det er mange som ikkje likar meg, som ikkje likar at eg er så direkte», seier han.

Dette tykkjer eg er positivt ved Walid al-Kubaisi. Han fortel oss ei sanning som burde få oss norske til å tenkja oss om. Me hadde ein kultur, ogso her i landet, ein kultur som folket kjende.

I 1945, då Arnulf Øverland var heimkomen frå fangeår i tysk konsentrasjonsleir, sa han:

«Vi har gjennemlevet en prøvetid på fem år, og vi har holdt den ut. Det norske folk tålte den. Det skyldes blant annet en del diktere, hvis arbeide har båret frukt gjennem lange tider, men aller mest i disse fem årene.» So nemnde han dei diktarane me har gløymt.

Eg var tolv år i 1940 og kan stadfesta Øverlands ord. Å syngja med elevane var ei sjølvsagd plikt for alle lærarar, og den norske songskatten var eit sentralt fag på lærarskulane. Song med elevane var eit kjennemerke på den norske skulen. Folket skulle ha noko med frå skulen – noko for livet! I desse dagar vert det klaga – ein veit ikkje lenger kva norsk kultur er.

4. mars fekk song i skulen stor omtale i Klassekampen og Vårt Land: «Songen har stilna i skulen». Spør norske elevar i dag om dei kan songane «Løft ditt hode, du raske gutt» og «Mellom bakkar og berg». Kunnskapsministeren lova i Aftenposten at det skulle verta song att som i gamle dagar. Korleis skal dette verta mogeleg når grunnlaget er fjerna frå lærarutdanninga?

Walid al-Kubaisi, som har muslimsk bakgrunn, har òg teikna eit klokt og gripande bilete av Jesus (i Klassekampen) – annleis enn prestar talar om han. Det er vondt å høyra at Walid no er alvorleg sjuk. Han er ein innvandrar me må vera takksame for.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis