JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Lytt til forskningsfronten

Tiltakene vi foreslår, har solid forankring i eksisterende, moderne og tverrfaglig kunnskap.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Frå ein kommentar i Dag og Tid 1. mars .

Frå ein kommentar i Dag og Tid 1. mars .

Teikning av May Linn Clement

Frå ein kommentar i Dag og Tid 1. mars .

Frå ein kommentar i Dag og Tid 1. mars .

Teikning av May Linn Clement

3601
20240308
3601
20240308

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Skule

I en kommentar i Dag og Tid 1. mars skriver Astrid Sverresdotter Dypvik at rapporten vår, «Et jevnere utdanningsløp», er bakstreversk. Hun mener at rapporten lukter av skrivebord, at individet er for mye i fokus, og at forslagene våre er mer teori til en teoritung skole.

Ja, vi er alle forskere med bred erfaring fra forskning på utdanning innenfor pedagogikk, sosiologi, økonomi og helse. Tiltakene vi foreslår, har solid forankring i eksisterende, moderne og tverrfaglig kunnskap. Om de innføres, bør de evalueres, nettopp for å se om de faktisk fører til sosial utjevning. Forskningen ser på de store linjene og undersøker tiltak. I en verden med knappe ressurser er det viktig å prioritere det som virker for flest mulig. Erfaringer og kunnskap fra de som jobber i sektoren, er selvsagt enormt viktig i implementeringen og arbeidet med ulikhet i skolen, noe vi også skriver i rapporten.

«Flere av forslagene våre er ment å styrke barnehager og skoler, og de er ikke individrettede.»

Flere av forslagene våre er ment å styrke barnehager og skoler, og de er ikke individrettede. Dette gjelder for eksempel kvalitetsheving i barnehage gjennom økt bemanning, profesjonsutvikling og noe mer veiledet lek for 5-åringer og kvalitetsheving i SFO gjennom profesjonsutvikling. Det er nettopp gjennom kollektive og gruppebaserte tiltak at vi ønsker å fremme trivsel og sosiale og akademiske ferdigheter for barn og elever. Alle barn vil dra nytte av at barnehagene har god kvalitet, men forskning viser at dette kommer barn fra familier med sosioøkonomiske belastninger aller mest til gode. Per i dag varierer kvaliteten for mye mellom barnehager, og det blir tilfeldig hvorvidt rammeplanens målsetting om sosial utjevning faktisk blir oppfylt.

Dypvik er opptatt av at skolen må bli mer praktisk. Vi er helt enig i at barn trenger å få lære på ulike måter, og at det er skolens ansvar å sørge for dette. Vårt forslag om mer lekbasert læring i SFO og på første trinn vil bidra til at barn får lære gjennom praktiske erfaringer gjennom inkluderende lek og aktivitet. I lekbasert læring tas det nettopp høyde for at barn lærer i samspill med andre og gjennom å være aktive. Også økt bruk av smågruppeundervisning gir rom for å tilpasse skolens undervisning til barna, slik at de får lære på måter som passer for dem, for eksempel praktisk læring av matematikk.

Sosial og emosjonell læring handler ikke bare om å snakke om følelser. Sosiale ferdigheter består av flere dimensjoner som selvoppfatning, selvdisiplin, sosial bevissthet, relasjonsbygging og ansvarsfulle beslutninger. Slike ferdigheter er viktige i seg selv, og de legger et grunnlag for barns kapasitet til utforskning og læring. Å jobbe med sosiale ferdigheter er heller ikke teoritungt. Det er nettopp gjennom mer lek, bevegelse, samarbeid og aktivitet i skolen at systematisk trening på sosiale ferdigheter blir fremmet. Ny forskning viser god dokumentasjon på at dette gir store positive effekter både på barns sosiale og faglige utvikling. Vi mener det er bakstreversk å ikke ta denne kunnskapen på alvor.

Katrine V. Løken (leder),
Manudeep Bhuller,
May Britt Drugli,
Håkon Leiulfsrud,
Astrid Marie Jorde Sandsør,
Ingunn Størksen,
Fartein Ask Torvik
og medlemmer i Ekspertgruppen
om betydningen av barnehage,
skole og SFO for sosial utjevning
og sosial mobilitet.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Skule

I en kommentar i Dag og Tid 1. mars skriver Astrid Sverresdotter Dypvik at rapporten vår, «Et jevnere utdanningsløp», er bakstreversk. Hun mener at rapporten lukter av skrivebord, at individet er for mye i fokus, og at forslagene våre er mer teori til en teoritung skole.

Ja, vi er alle forskere med bred erfaring fra forskning på utdanning innenfor pedagogikk, sosiologi, økonomi og helse. Tiltakene vi foreslår, har solid forankring i eksisterende, moderne og tverrfaglig kunnskap. Om de innføres, bør de evalueres, nettopp for å se om de faktisk fører til sosial utjevning. Forskningen ser på de store linjene og undersøker tiltak. I en verden med knappe ressurser er det viktig å prioritere det som virker for flest mulig. Erfaringer og kunnskap fra de som jobber i sektoren, er selvsagt enormt viktig i implementeringen og arbeidet med ulikhet i skolen, noe vi også skriver i rapporten.

«Flere av forslagene våre er ment å styrke barnehager og skoler, og de er ikke individrettede.»

Flere av forslagene våre er ment å styrke barnehager og skoler, og de er ikke individrettede. Dette gjelder for eksempel kvalitetsheving i barnehage gjennom økt bemanning, profesjonsutvikling og noe mer veiledet lek for 5-åringer og kvalitetsheving i SFO gjennom profesjonsutvikling. Det er nettopp gjennom kollektive og gruppebaserte tiltak at vi ønsker å fremme trivsel og sosiale og akademiske ferdigheter for barn og elever. Alle barn vil dra nytte av at barnehagene har god kvalitet, men forskning viser at dette kommer barn fra familier med sosioøkonomiske belastninger aller mest til gode. Per i dag varierer kvaliteten for mye mellom barnehager, og det blir tilfeldig hvorvidt rammeplanens målsetting om sosial utjevning faktisk blir oppfylt.

Dypvik er opptatt av at skolen må bli mer praktisk. Vi er helt enig i at barn trenger å få lære på ulike måter, og at det er skolens ansvar å sørge for dette. Vårt forslag om mer lekbasert læring i SFO og på første trinn vil bidra til at barn får lære gjennom praktiske erfaringer gjennom inkluderende lek og aktivitet. I lekbasert læring tas det nettopp høyde for at barn lærer i samspill med andre og gjennom å være aktive. Også økt bruk av smågruppeundervisning gir rom for å tilpasse skolens undervisning til barna, slik at de får lære på måter som passer for dem, for eksempel praktisk læring av matematikk.

Sosial og emosjonell læring handler ikke bare om å snakke om følelser. Sosiale ferdigheter består av flere dimensjoner som selvoppfatning, selvdisiplin, sosial bevissthet, relasjonsbygging og ansvarsfulle beslutninger. Slike ferdigheter er viktige i seg selv, og de legger et grunnlag for barns kapasitet til utforskning og læring. Å jobbe med sosiale ferdigheter er heller ikke teoritungt. Det er nettopp gjennom mer lek, bevegelse, samarbeid og aktivitet i skolen at systematisk trening på sosiale ferdigheter blir fremmet. Ny forskning viser god dokumentasjon på at dette gir store positive effekter både på barns sosiale og faglige utvikling. Vi mener det er bakstreversk å ikke ta denne kunnskapen på alvor.

Katrine V. Løken (leder),
Manudeep Bhuller,
May Britt Drugli,
Håkon Leiulfsrud,
Astrid Marie Jorde Sandsør,
Ingunn Størksen,
Fartein Ask Torvik
og medlemmer i Ekspertgruppen
om betydningen av barnehage,
skole og SFO for sosial utjevning
og sosial mobilitet.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

Foto: Javad Parsa / NTB

KommentarSamfunn
SveinTuastad

Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.

Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov
Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis