Er romanen mannleg?
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Litteratur
I førre nummer las eg om den danske forfattaren Asta Olivia Nordenhof som vil vekk frå den «mannleg-vestlege» romanidéen. Eg stansa opp og tenkte på dette, for mi erfaring som lærar og forfattar er at få menn les romanar, særleg unge menn.
Eg finn det difor vanskeleg å tru at det skulle vera noko veldig maskulint over den moderne romanen. Litt skarpt formulert kan det verka som menn ikkje likar skjønnlitteratur. Det finst openbert mange mannlege forfattarar og tilsette i forlagsbransjen, men eg tvilar på at dei har éin felles idé om kva ein roman bør vera. Eg meiner også at romansjangeren neppe kan vera så mannleg når ein kvinneleg forfattar kan lukkast kommersielt og kritisk med ei bok tufta på mottoet «Føkk menn».
No høyrest eg nok litt snurt ut, men eg har verkeleg ingenting imot eit slik prosjekt – eg berre skjønar ikkje argumentet hennar.
Didrik Dyrdal er forfattar.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Litteratur
I førre nummer las eg om den danske forfattaren Asta Olivia Nordenhof som vil vekk frå den «mannleg-vestlege» romanidéen. Eg stansa opp og tenkte på dette, for mi erfaring som lærar og forfattar er at få menn les romanar, særleg unge menn.
Eg finn det difor vanskeleg å tru at det skulle vera noko veldig maskulint over den moderne romanen. Litt skarpt formulert kan det verka som menn ikkje likar skjønnlitteratur. Det finst openbert mange mannlege forfattarar og tilsette i forlagsbransjen, men eg tvilar på at dei har éin felles idé om kva ein roman bør vera. Eg meiner også at romansjangeren neppe kan vera så mannleg når ein kvinneleg forfattar kan lukkast kommersielt og kritisk med ei bok tufta på mottoet «Føkk menn».
No høyrest eg nok litt snurt ut, men eg har verkeleg ingenting imot eit slik prosjekt – eg berre skjønar ikkje argumentet hennar.
Didrik Dyrdal er forfattar.
Fleire artiklar
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.
Foto: Wildside
Roma – ein lukka by
Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.
Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Ja til skule, nei til studentfabrikk
Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.
Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB
Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger
Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.
Foto: Andreas Roksvåg
Syltynt
E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.
Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.
Foto: Vegard Giskehaug
Der mørkeret bur
Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.