Eit betre Noreg

Publisert Sist oppdatert

Dag og Tid skreiv 14. juni om stoda for norsk jarnbane: «Politiske signalfeil». Stoda er ikkje god, som mange har erfart.

Jarnbanepolitikk er eit vesentleg moment. Seniorforskar Morten Welde ved NTNU seier: «I jarnbanesystemet heng alt saman med alt. Det har ikkje politikarane skjønt.»

Politikarane forstår heller ikkje samanhangen mellom infrastruktur og verdiskaping. Og dei fleste er ikke framsynte.

I 2012 la selskapet Norsk Bane fram ein studie om lyntog i Sør-Noreg, utført av jarnbaneselskapet Deutsche Bahn (DB). Den synte at for ein kostnad på 600–800 milliardar 2012-kroner kunne det byggjast eit nett for lyntog mellom Oslo og dei største byane i Sør-Noreg, med reisetid frå Oslo til byane på 2–2,5 timar. Og med 6–8 korte stopp undervegs kan ein stor del av dei som bur i Sør-Noreg, nå fleire av byane på kortare tid. Ei utviding av lyntognettet til Nord-Noreg kan leggjast inn.

Forslaget frå DB vart lagt i ein skuff av to samferdsleministrar frå Senterpartiet, godt hjelpte av Jarnbanedirektoratet i Oslo.

President Dwight Eisenhower i USA sa ein gong at den beste investeringa gjord av ei amerikansk regjering var etableringa av det mellomstatlege vegsystemet. Det knytte dei amerikanske statane effektivt saman, på same måte som eit nett av lyntog vil gjere i Noreg.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement