USA

Du skulle protestert, Opedal

OSLO 20020710En av Telemark fylkes største turistattraksjoner er Telemarkskanalen eller Bandak-kanalen, vannveien fra Skien til Dalen. Hvert år besøker titusener av turister Telemarkskanalen som ble risset inn i fjellet for godt over 100 år siden og da kanalen sto ferdig i 1892 ble den ute i Europa betegnet som et «åttende underverk». 500 mann hadde da jobbet i 5 år med å sprenge seg vei gjennom fjellet. Med hele 18 slusekammer var veien banet fra Skien og inn til urnorske Dalen, en seilas på 105 km og med en høydeforskjell på 72 meter. Kanalbåten Henrik Ibsen på vei inn i Ulefoss sluser.Foto: Per Erik Knive / SCANPIX (PRB)
Ei sluse i Telemarkskanalen.
Publisert

Eg les med interesse Hallgeir Opedal sine reiseskildringar. Men sjølv ein røynd bladfyk kan ikkje vita alt. På turen i USA vitja han Erie-kanalen, og guiden sa dette: «over eit strekk på to kilometer løftar dei fem slusene båtane til saman 18 meter. Strekninga er kjend for å ha den største høgdeforskjellen over kortaste avstand i noko kanalsystem i USA, kanskje i heile verda».

Han la rett nok til «ikkje siter meg på det», noko Opedal gjorde. Ein nordmann i sin beste alder må da skjøne at 18 meter er berre blåbær. Vrangfoss sluser i Telemarkskanalen løftar 23 meter, og legg vi til Eidsfoss sluser, nokre hundre meter nedanfor, er vi oppe i 33 meter.

Det er vel litt typisk at amerikanarane trur dei er størst og best på alt. Denne guiden ser ut til å vere litt mindre brautande.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement