Dritpakke frå Dag og Tid?
Les også
Retting
Les også
Genetisk opphav
Les også
Reinflokk i Kautokeino.
Foto: Stian Lysberg Solum / NTB
Svar til kritikarar
Les også
Vennskap og vitenskap
Les også
Uryddig framstilling
Les også
Nordsamar i Sámpi, fotograferte kring år 1900.
Foto: Granbergs Nya Aktiebolag
En annen historie
Les også
Retting
Les også
Genetisk opphav
Les også
Reinflokk i Kautokeino.
Foto: Stian Lysberg Solum / NTB
Svar til kritikarar
Les også
Vennskap og vitenskap
Les også
Uryddig framstilling
Les også
Nordsamar i Sámpi, fotograferte kring år 1900.
Foto: Granbergs Nya Aktiebolag
En annen historie
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Det samiske
Det er ei stund til jul. Dag og Tid har likevel pakka ein drittpakke til det samiske samfunnet. Med journalisten Morten Strøksnes som julenisse har det samiske demokratiet (Sametinget), samiske næringar (reindrifta) og den delen av det samiske samfunnet som gjev seg til kjenne som samar (sameaktivistar), fått sine pass påskrivne over tre episodar.
Væpna med omtrentlegheiter, insinuasjonar, halvsanningar og ein stor dose tendensiøs utlegging av materiale gjev Dag og Tid-nissen seg trøystig i veg. Essayforma kan vere høveleg for den typen åtak. Då kan avisa tenkje «skitt au» om vanlege forventingar som etterrettelegheit, konsistens, saklegheit og slike normer som kan kome i vegen.
Andre har alt peika på at innhaldet i Dag og Tids pakke ikkje held mål. Noko er illeluktande, og mykje har gått ut på dato.
Og eg fekk mitt pass påskrive i del tre. To synder har eg gjort.
Synd 1: Eg har peika på at NRKs podkastserie om Samenes historie som NRK annonserte skulle presentere samane sitt perspektiv, at serien nesten var heilt samefri når det gjaldt innhaldsleverandørar. Dag og Tid prøver å gjere dette til ein diskusjon om personen Einar Niemi. Dette er ein invitasjon eg tidlegare har takka nei til, og det bør ikkje vere noka overrasking at eg heller ikkje denne gongen vil bli med på den typen gjørmeklin. Eg står fast på at viss NRK annonserer noko, bør produktet innehalde det NRK har annonsert.
Synd 2: Dag og Tid nemner mitt essay i boka Catnosat. The Sámi Pavilion, Indigenous Art, Knowledge and Sovereignty. Essayet dreier seg om korleis ein kan strukturere rovkulturens møte med byttekulturen. Kva element eit slikt møte har, og korleis dramaturgien er.
Det er uklart kva som er gale med å bruke ein metafor slik eg gjer for å strukturere eit resonnement, men i Dag og Tids karakteristikk av meg som «sameaktivist» ligg det tydelegvis eit forsøk på «fy-fy» konnotasjon der. Intensjonen er sikkert ikkje å gjere meg glad, likevel blir eg det. Med smil om munn lovar eg hermed å halde fram med å vere irriterrande synleg og syndig for det blikket som Dag og Tid anlegg.
Til no har eg ikkje tenkt på Dag og Tid som eit samefiendtleg medium. Tvert imot hugsar eg dei innsiktsfulle, saklege gode artiklane frå Alta-tida, og har hatt stor glede av avisa også i tida etterpå. Difor stiller eg meg spørsmålet om «tiraden» er uttrykk for eit linjeskifte og at Dag og Tid heretter må betraktast på linje med EDL – den «sameskeptiske» organisasjonen, Nordlys og dei mørkare cellene av Framstegspartiet. Er denne «pakken» eit uttrykk for at redaksjonens trollmann har vore ute, og at ein illojal læregut har kasta seg på tastaturet og ført avisa i vanry?
Dersom ikkje avisa på leiarplass er eksplisitt på kva dei står for i høve til det samiske samfunnet, er det etter denne tekstserien vanskeleg å kategorisere Dag og Tid som anna enn eit av dei samefiendtlege media i Noreg.
Ánde Somby er førsteamanuensis i juss ved UiT Noregs arktiske universitet.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Det samiske
Det er ei stund til jul. Dag og Tid har likevel pakka ein drittpakke til det samiske samfunnet. Med journalisten Morten Strøksnes som julenisse har det samiske demokratiet (Sametinget), samiske næringar (reindrifta) og den delen av det samiske samfunnet som gjev seg til kjenne som samar (sameaktivistar), fått sine pass påskrivne over tre episodar.
Væpna med omtrentlegheiter, insinuasjonar, halvsanningar og ein stor dose tendensiøs utlegging av materiale gjev Dag og Tid-nissen seg trøystig i veg. Essayforma kan vere høveleg for den typen åtak. Då kan avisa tenkje «skitt au» om vanlege forventingar som etterrettelegheit, konsistens, saklegheit og slike normer som kan kome i vegen.
Andre har alt peika på at innhaldet i Dag og Tids pakke ikkje held mål. Noko er illeluktande, og mykje har gått ut på dato.
Og eg fekk mitt pass påskrive i del tre. To synder har eg gjort.
Synd 1: Eg har peika på at NRKs podkastserie om Samenes historie som NRK annonserte skulle presentere samane sitt perspektiv, at serien nesten var heilt samefri når det gjaldt innhaldsleverandørar. Dag og Tid prøver å gjere dette til ein diskusjon om personen Einar Niemi. Dette er ein invitasjon eg tidlegare har takka nei til, og det bør ikkje vere noka overrasking at eg heller ikkje denne gongen vil bli med på den typen gjørmeklin. Eg står fast på at viss NRK annonserer noko, bør produktet innehalde det NRK har annonsert.
Synd 2: Dag og Tid nemner mitt essay i boka Catnosat. The Sámi Pavilion, Indigenous Art, Knowledge and Sovereignty. Essayet dreier seg om korleis ein kan strukturere rovkulturens møte med byttekulturen. Kva element eit slikt møte har, og korleis dramaturgien er.
Det er uklart kva som er gale med å bruke ein metafor slik eg gjer for å strukturere eit resonnement, men i Dag og Tids karakteristikk av meg som «sameaktivist» ligg det tydelegvis eit forsøk på «fy-fy» konnotasjon der. Intensjonen er sikkert ikkje å gjere meg glad, likevel blir eg det. Med smil om munn lovar eg hermed å halde fram med å vere irriterrande synleg og syndig for det blikket som Dag og Tid anlegg.
Til no har eg ikkje tenkt på Dag og Tid som eit samefiendtleg medium. Tvert imot hugsar eg dei innsiktsfulle, saklege gode artiklane frå Alta-tida, og har hatt stor glede av avisa også i tida etterpå. Difor stiller eg meg spørsmålet om «tiraden» er uttrykk for eit linjeskifte og at Dag og Tid heretter må betraktast på linje med EDL – den «sameskeptiske» organisasjonen, Nordlys og dei mørkare cellene av Framstegspartiet. Er denne «pakken» eit uttrykk for at redaksjonens trollmann har vore ute, og at ein illojal læregut har kasta seg på tastaturet og ført avisa i vanry?
Dersom ikkje avisa på leiarplass er eksplisitt på kva dei står for i høve til det samiske samfunnet, er det etter denne tekstserien vanskeleg å kategorisere Dag og Tid som anna enn eit av dei samefiendtlege media i Noreg.
Ánde Somby er førsteamanuensis i juss ved UiT Noregs arktiske universitet.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.