JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Acer og norsk elkraftmarked

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2207
20180406
2207
20180406

Energi

Det blir hevdet at flere kabler til utlandet (Tyskland og England) ikke vil påvirke prisene på elkraft i det norske marked. Det er naturligvis feil. Så lenge det er ulike priser i to markeder vil prisene utjevnes når overføringskapasiteten økes. I marked med lavest pris vil prisen øke, og vice versa. Dette er jo hensikten med at utlandet ønsker flere kabler.

Forholdet tilsvarer to kar med vann med ulikt nivå. Åpnes forbindelsen mellom karene, vil nivået stige i karet med lavest nivå.

For utlandet er eierskap i norske produksjonsanlegg ikke interessant. Det er reguleringskraft fra disse anleggene som er interessant, fordi den reduserer produksjonskostnadene på kontinentet. For EU er det derfor viktig å ha kontroll med de operasjonelle betingelsene.

Drøftinger rundt dette temaet fant sted på kontinentet allerede i 1990-årene. Økt installasjon av sol- og vindkraft har intensivert behovet for reguleringskraft.

Under ellers frie vilkår vil norske produsenter søke å få solgt mer reguleringskraft til utlandet. De vil øke tilgangen av installert effekt (MW) i dagens stasjoner. Dette vil igjen medføre redusert driftstid av stasjonen ved at magasiner tømmes raskere.

Dersom de operasjonelle rammebetingelsene tillater endring i drift av stasjonene, vil brukstiden kunne endres, kanskje halveres. Skjer det, kan tilgjengeligheten til norskprodusert effekt reduseres i perioder over året. Prisen på kjøp av effekt økes slik at norsk industri vil bli skadelidende. Forsyningssikkerheten reduseres ved at vannreservoarene tømmes raskere.

Krav om norsk eierskap av kabler til utlandet (Statnett) vil ikke være problematisk for utenlandske kraftkjøpere. Spørsmålet blir hvordan dette vil påvirke nettprisingen i Norge. Etter dagens regelverk overføres kostnader med drift og energitap i Statnetts nett på norske kunder. Dersom driftskostnader med kablene, og energitap i disse, overføres på norske kunder, vil nettkostnadene innenlands øke.

Samlet sett vil begge disse forhold redusere norsk konkurranseevne mot utlandet både via økte energikostnader og generelt økte lønnskrav i forhandlinger.

Kjell B. Mortensen er sivilingeniør
i energi.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Energi

Det blir hevdet at flere kabler til utlandet (Tyskland og England) ikke vil påvirke prisene på elkraft i det norske marked. Det er naturligvis feil. Så lenge det er ulike priser i to markeder vil prisene utjevnes når overføringskapasiteten økes. I marked med lavest pris vil prisen øke, og vice versa. Dette er jo hensikten med at utlandet ønsker flere kabler.

Forholdet tilsvarer to kar med vann med ulikt nivå. Åpnes forbindelsen mellom karene, vil nivået stige i karet med lavest nivå.

For utlandet er eierskap i norske produksjonsanlegg ikke interessant. Det er reguleringskraft fra disse anleggene som er interessant, fordi den reduserer produksjonskostnadene på kontinentet. For EU er det derfor viktig å ha kontroll med de operasjonelle betingelsene.

Drøftinger rundt dette temaet fant sted på kontinentet allerede i 1990-årene. Økt installasjon av sol- og vindkraft har intensivert behovet for reguleringskraft.

Under ellers frie vilkår vil norske produsenter søke å få solgt mer reguleringskraft til utlandet. De vil øke tilgangen av installert effekt (MW) i dagens stasjoner. Dette vil igjen medføre redusert driftstid av stasjonen ved at magasiner tømmes raskere.

Dersom de operasjonelle rammebetingelsene tillater endring i drift av stasjonene, vil brukstiden kunne endres, kanskje halveres. Skjer det, kan tilgjengeligheten til norskprodusert effekt reduseres i perioder over året. Prisen på kjøp av effekt økes slik at norsk industri vil bli skadelidende. Forsyningssikkerheten reduseres ved at vannreservoarene tømmes raskere.

Krav om norsk eierskap av kabler til utlandet (Statnett) vil ikke være problematisk for utenlandske kraftkjøpere. Spørsmålet blir hvordan dette vil påvirke nettprisingen i Norge. Etter dagens regelverk overføres kostnader med drift og energitap i Statnetts nett på norske kunder. Dersom driftskostnader med kablene, og energitap i disse, overføres på norske kunder, vil nettkostnadene innenlands øke.

Samlet sett vil begge disse forhold redusere norsk konkurranseevne mot utlandet både via økte energikostnader og generelt økte lønnskrav i forhandlinger.

Kjell B. Mortensen er sivilingeniør
i energi.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis