JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Walhalla Hotel forever

Arve Henriksen styrer unna nostalgien.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1861
20210212
1861
20210212

Jazz / samtids­musikk

Arve Henriksen:

Walhalla Hotel

Arve
Henriksen, trompetar, ymse messingblåseinstrument, vokal, tangentinstrument, trommer, sampling, elektronikk og feltopptak.
Arve Music 2021

Henriksen har gjeve Walhalla Hotel undertittelen Fables in Haze of History. På garden Tonning ved Strynøyra har det vore ein gamal handelsstad, og i 1765 vart huset bygd som seint på 1800-talet fekk namnet Walhalla. Huset vart freda etter andre verdskrigen og vert drive som pensjonat den dag i dag.

Besteforeldra til Arve Henriksen budde i nabohuset. Han var ofte på vitjing og fekk oppleva eit eksotisk miljø og ei mengd framande tungemål. Dette fascinerte ein liten gut, og no er desse barndomsminna blitt plate.

Ingen nostalgi

Undertittelen fortel presist kva prosjektet til Henriksen går ut på. Han prøver ikkje å skapa forteljingar i tradisjonell forstand. Her er ikkje snurten av nostalgiske pastisjar.

«Olinas Waltz» (ei hylling til Olina Ytreeide, som dreiv pensjonatet til ho var over 90 år) får naudsynt patina gjennom det modifiserte pianoet og opptaket av Stryn musikklag. Heller ikkje fragment av Alfred Maurstads «Dugnadsvalsen» eller eit gamalt opptak av Gaetano Bragas «Angel’s Serenade» er med på å skapa ein tilbakeskodande idyll.

Moderne tonespråk

Henriksen gjer det han har sett seg føre – å transformera desse diffuse og kaotiske barndomsminna til ein suite på femten delar. Han sameiner tradisjonen og eit moderne tonespråk som gjev prosjektet stort truverd.

Det er i første rekkje komponisten Arve Henriksen som syner seg fram på mangslunge vis, men midt i plata dukkar den poetiske trompetmeisteren opp i den usannsynleg vakre «Single Room with A View, Please» og set prikken over i-en.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz / samtids­musikk

Arve Henriksen:

Walhalla Hotel

Arve
Henriksen, trompetar, ymse messingblåseinstrument, vokal, tangentinstrument, trommer, sampling, elektronikk og feltopptak.
Arve Music 2021

Henriksen har gjeve Walhalla Hotel undertittelen Fables in Haze of History. På garden Tonning ved Strynøyra har det vore ein gamal handelsstad, og i 1765 vart huset bygd som seint på 1800-talet fekk namnet Walhalla. Huset vart freda etter andre verdskrigen og vert drive som pensjonat den dag i dag.

Besteforeldra til Arve Henriksen budde i nabohuset. Han var ofte på vitjing og fekk oppleva eit eksotisk miljø og ei mengd framande tungemål. Dette fascinerte ein liten gut, og no er desse barndomsminna blitt plate.

Ingen nostalgi

Undertittelen fortel presist kva prosjektet til Henriksen går ut på. Han prøver ikkje å skapa forteljingar i tradisjonell forstand. Her er ikkje snurten av nostalgiske pastisjar.

«Olinas Waltz» (ei hylling til Olina Ytreeide, som dreiv pensjonatet til ho var over 90 år) får naudsynt patina gjennom det modifiserte pianoet og opptaket av Stryn musikklag. Heller ikkje fragment av Alfred Maurstads «Dugnadsvalsen» eller eit gamalt opptak av Gaetano Bragas «Angel’s Serenade» er med på å skapa ein tilbakeskodande idyll.

Moderne tonespråk

Henriksen gjer det han har sett seg føre – å transformera desse diffuse og kaotiske barndomsminna til ein suite på femten delar. Han sameiner tradisjonen og eit moderne tonespråk som gjev prosjektet stort truverd.

Det er i første rekkje komponisten Arve Henriksen som syner seg fram på mangslunge vis, men midt i plata dukkar den poetiske trompetmeisteren opp i den usannsynleg vakre «Single Room with A View, Please» og set prikken over i-en.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB

Ordskifte
Anne GunnPettersen

Ein endrar ikkje naturen med talemåtar

Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Foto: Kari Anette Austvik / NTB

Frå bridgeverdaKunnskap
Erlend Skjetne

Frå bridgeverda: Svidd utgang

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis