JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Virtuos blanding

Jakop Janssønn får ein uvanleg instrumentkombinasjon og ulike sjangrar til å stå fram som ein heilskap.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bricoleur er Daniel Herskedal (t.v.), Jakob Janssønn og Håkon Aase.

Bricoleur er Daniel Herskedal (t.v.), Jakob Janssønn og Håkon Aase.

Pressefoto

Bricoleur er Daniel Herskedal (t.v.), Jakob Janssønn og Håkon Aase.

Bricoleur er Daniel Herskedal (t.v.), Jakob Janssønn og Håkon Aase.

Pressefoto

1904
20210122
1904
20210122

Blandingsmusikk

Jakop Janssønn:

Bricoleur

Jakop Janssønn, slagverk; Håkon Aase, fiolin og kantele; Daniel Herskedal, tuba
Finito Bacalao Records

Jakop Janssønn (f. 1986) frå Tromsø er utdanna jazztrommeslagar frå Noregs musikkhøgskule i Oslo. Men som så mange av dagens yngre jazzmusikarar lagar han ein musikk som ikkje utan vidare lèt seg kategorisera i jazzens tradisjonelle stilartar. Janssønn legg heller ikkje skjul på dette, då tittelen Bricoleur tyder ein som skaper noko (til dømes musikk) av det materialet som (meir eller mindre tilfeldig) måtte vera tilgjengeleg.

Stilistisk er dette merkbart gjennom element som kan minna om folkemusikk frå mange stader i verda (inkludert ymis nordisk tradisjonsmusikk), moderne jazz og rock. På nokre stykke medverkar dessutan strykarar frå Arctic Philharmonic, som vitnar om inspirasjon frå klassisk musikk.

Den uvanlege instrumentkombinasjonen slagverk, fiolin og tuba er såleis eit sjølvsagt val når det estetiske idealet er å laga noko storslege og vakkert av uventa og kontrastfylte element.

Mange vil vera skeptiske til ei slik musikalsk tilnærming. Ofte kan resultatet liknast med det som skjer når ein svolten og hemningslaust forsyner seg av alt som er tilgjengeleg på bordet samstundes, og dermed vert overmett.

Men Janssønn går ikkje i den fella. Sjølv om det sprutar av ungdommeleg energi rett som det er, økonomiserer musikarane med verkemidla. Det er nok luft i arrangementa, elementa får tid til å utvikla seg før det dukkar opp nok nytt, og balansen mellom det stillferdige og det kraftfulle er gjennomtenkt. Musikarprestasjonane er dessutan virtuose utan å verta poserande. Dette er ein overraskande velfungerande bricolage.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Blandingsmusikk

Jakop Janssønn:

Bricoleur

Jakop Janssønn, slagverk; Håkon Aase, fiolin og kantele; Daniel Herskedal, tuba
Finito Bacalao Records

Jakop Janssønn (f. 1986) frå Tromsø er utdanna jazztrommeslagar frå Noregs musikkhøgskule i Oslo. Men som så mange av dagens yngre jazzmusikarar lagar han ein musikk som ikkje utan vidare lèt seg kategorisera i jazzens tradisjonelle stilartar. Janssønn legg heller ikkje skjul på dette, då tittelen Bricoleur tyder ein som skaper noko (til dømes musikk) av det materialet som (meir eller mindre tilfeldig) måtte vera tilgjengeleg.

Stilistisk er dette merkbart gjennom element som kan minna om folkemusikk frå mange stader i verda (inkludert ymis nordisk tradisjonsmusikk), moderne jazz og rock. På nokre stykke medverkar dessutan strykarar frå Arctic Philharmonic, som vitnar om inspirasjon frå klassisk musikk.

Den uvanlege instrumentkombinasjonen slagverk, fiolin og tuba er såleis eit sjølvsagt val når det estetiske idealet er å laga noko storslege og vakkert av uventa og kontrastfylte element.

Mange vil vera skeptiske til ei slik musikalsk tilnærming. Ofte kan resultatet liknast med det som skjer når ein svolten og hemningslaust forsyner seg av alt som er tilgjengeleg på bordet samstundes, og dermed vert overmett.

Men Janssønn går ikkje i den fella. Sjølv om det sprutar av ungdommeleg energi rett som det er, økonomiserer musikarane med verkemidla. Det er nok luft i arrangementa, elementa får tid til å utvikla seg før det dukkar opp nok nytt, og balansen mellom det stillferdige og det kraftfulle er gjennomtenkt. Musikarprestasjonane er dessutan virtuose utan å verta poserande. Dette er ein overraskande velfungerande bricolage.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis