Versailles’ gleder
Ei landleg festscene framstilt på eit fransk veggteppe frå tidleg 1700-tal.
CD
Marc-
Antoine Charpentier:
Les Plaisirs de Versailles
Boston Early Music Festival Vocal & Chamber Ensemble; lutt og leiing.: Paul O’Dette. CPO 2019
Innan dei nasjonale stilane frå barokken er det vel den franske som er vanskelegast å få skikkeleg til. For medan nivået på «historisk korrekte» framføringar av tysk, engelsk og italiensk barokkmusikk generelt nådde eit høgt nivå alt i byrjinga av 1980-åra, tok det minst eitt tiår til før tolkingane av den franske musikken lét naturleg, altså som verkeleg fransk stil og ikkje som stilimitasjon.
Det var franske ensemble som fyrst lukkast med dette, noko som vel har med den nære likskapen mellom det franske språket og musikken deira å gjera. For fransk barokkmusikk krev, på same måte som jazzen, ein heilt spesiell sving. Denne svingen har Boston Early Music Festival Vocal & Chamber Ensemble, som blir leia av den røynde luttspelaren Paul O’Dette. Det høyrer me på den nye plata Les Plaisirs de Versailles med to stutte operaar som Marc-Antoine Charpentier (1643–1704) komponerte for «Solkongen» Ludvig XIV’ hoff i Versailles.
Charpentier, som i dag er mest kjend som mannen bak Eurovision-fanfaren, skriv i ekte fransk operastil, der musikken er underordna dramaet, koret spelar ei viktig rolle og dei dramatiske karakterane er allegoriske: I operaen frå 1682 som har gjeve albumet namn, møter me gledene slottet i Versailles har å by på, til dømes «Musikken», «Konversasjonen» og «Spelet» (i tydinga «kortspelet»). På innspelinga til Boston-ensemblet er det – ved sida av dei gode instrumentalistane – særleg framføringa av korpartia som merkjer seg positivt ut.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Marc-
Antoine Charpentier:
Les Plaisirs de Versailles
Boston Early Music Festival Vocal & Chamber Ensemble; lutt og leiing.: Paul O’Dette. CPO 2019
Innan dei nasjonale stilane frå barokken er det vel den franske som er vanskelegast å få skikkeleg til. For medan nivået på «historisk korrekte» framføringar av tysk, engelsk og italiensk barokkmusikk generelt nådde eit høgt nivå alt i byrjinga av 1980-åra, tok det minst eitt tiår til før tolkingane av den franske musikken lét naturleg, altså som verkeleg fransk stil og ikkje som stilimitasjon.
Det var franske ensemble som fyrst lukkast med dette, noko som vel har med den nære likskapen mellom det franske språket og musikken deira å gjera. For fransk barokkmusikk krev, på same måte som jazzen, ein heilt spesiell sving. Denne svingen har Boston Early Music Festival Vocal & Chamber Ensemble, som blir leia av den røynde luttspelaren Paul O’Dette. Det høyrer me på den nye plata Les Plaisirs de Versailles med to stutte operaar som Marc-Antoine Charpentier (1643–1704) komponerte for «Solkongen» Ludvig XIV’ hoff i Versailles.
Charpentier, som i dag er mest kjend som mannen bak Eurovision-fanfaren, skriv i ekte fransk operastil, der musikken er underordna dramaet, koret spelar ei viktig rolle og dei dramatiske karakterane er allegoriske: I operaen frå 1682 som har gjeve albumet namn, møter me gledene slottet i Versailles har å by på, til dømes «Musikken», «Konversasjonen» og «Spelet» (i tydinga «kortspelet»). På innspelinga til Boston-ensemblet er det – ved sida av dei gode instrumentalistane – særleg framføringa av korpartia som merkjer seg positivt ut.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?
Teikning: May Linn Clement
17. mai-pengar
«Mor mi viser meg telefonen og at ho har vipsa Oskar og Tomas. Det er irriterande å sjå på ein mobil som andre held i.»
Foto: Terje Pedersen / NTB
FHI svikter sitt samfunnsoppdrag
«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»
Emilie Enger Mehl avbilda på veg til pressetreff på Grøndland for å presentere Revidert nasjonalbudsjett, 14.05.2024. I budsjettet vert det mellom anna satt av penger til å reversere domstolsreforma. Foto: Javad Parsa / NTB.
Javad Parsa
– Uforståeleg domstolsendring
Sorenskrivar Kirsti Høegh Bjørneset er kritisk til at regjeringa vil reversere domstolsreforma.